پیکاپ تاندرا ۲۰۲۲ معرفی شد + آلبوم تصاویر

نسل سوم‌ از پیکاپ تنومند تاندرا

1

خودروسازی ژاپنی تویوتا، پس از معرفی سه نسل از وانت فول سایز تویوتا تاندرا Toyota Tundra، پیکاپ تاندرا ۲۰۲۲ را رونمایی کرد. تویوتا تاندرا وانتی است که در ایالات متحده تولیدکننده ژاپنی تویوتا از سال ۱۹۹۹ آن را تولید می‌کند.

پلت‌فرم نسل فعلی این خودرو قدمتی ۱۴ ساله دارد. با وجود اینکه این خودرو از پیشرانه‌های پرخور ۸ سیلندر استفاده می‌کند، در آمریکا بسیار محبوب و خوش‌فروش است. مدل فعلی برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۷ تولید شد؛ سپس در سال ۲۰۱۴ یک به‌روزرسانی عمده دریافت کرد.

مهم‌ترین تغییر فنی در پیکاپ تاندرا ۲۰۲۲ خداحافظی با موتورهای پرمصرف و قدیمی ۸ سیلندر و جایگزینی با پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو ۳٫۵ لیتری ۳۸۹ اسب بخاری است. نیروی پیشرانه‌ پیکاپ تاندرا ۲۰۲۲ از طریق گیربکس‌های ۶ سرعته‌‌ دستی یا ۱۰ سرعته‌ اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا به‌‌صورت سفارشی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

سیستم تعلیق عقب پیکاپ تاندرا ۲۰۲۲ از نوع فنرهای پیچشی خواهد بود و تعلیق بادی هم به‌‌صورت سفارشی برای آن ارائه خواهد شد. علاوه بر این، کسانی که مرتب در مسیرهای آفرود تردد می‌کنند، می‌توانند سیستم کنترل گشتاور بُرداری پویا با حالت تریل را سفارش دهند.

یکی از خصوصیات بارز در طراحی پیکاپ تاندرا ۲۰۲۲ استایل و طراحی آن است. یک جلوپنجره بسیار بزرگ و عریض با ترکیبی از خطوط شکسته و زوایای تیز در احاطه یک نوار کرومی تا زیر سپر امتداد یافته است. این جلوپنجره در ترکیب با گلگیرهای عضلانی و پف‌کرده، ستون‌های A به رنگ مشکی و نسبت کمتر سطح شیشه‌های جانبی به بدنه، توانسته است تناسباتی متفاوت را برای این پیکاپ ژاپنی ایجاد نماید.

در طراحی جانبی خودرو، دهانه‌ گلگیرها با روکش‌های پلاستیکی پوشیده شده که همراه با لاستیک‌های بزرگ روی رینگ‌های مشکی‌رنگ، نشان‌‌دهنده‌ قابلیت‌های آفرود تاندرا است. ازجمله‌ ویژگی‌های بخش عقبی این پیکاپ نیز می‌توان به نوشته‌ بزرگ TRD Pro روی در پشتی و ۳ چراغ کوچک در بالای آن اشاره کرد. چراغ‌های Cشکل با گرافیک ۲ خط عمودی هم در اینجا خودنمایی می‌کند.

همچنین در پیکاپ تاندرا ۲۰۲۲ شاهد کابین جادارتر، متریال باکیفیت‌تر و تکنولوژی‌های بیشتری هم خواهیم بود. بسته به مدل انتخابی در کنسول میانی، یک نمایشگر ۸ تا ۱۴ اینچی لمسی توجه بیننده را به خود جلب می‌کند که با تکنولوژی جدید اطلاع‌رسانی و ارتباطی خود شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اپل کار پلی و اندروید آتو در این مدل به‌صورت استاندارد ارائه شده است. همچنین امکان استفاده از سرویس آمازون موزیک و اپل پادکست نیز به‌زودی قابل‌دسترس خواهد بود.

پیکاپ تاندرا ۲۰۲۲ برای رقابت در بازار پیکاپ‌های بزرگ ایالات‌ متحده کار بسیار سختی را در پیش دارد. شورلت سیلورادو، جی‌ام‌ سی‌سی‌ یرا و دوج رم هم پیکاپ‌های بسیار ارزشمند و قدرتمندی است. در همین حال، رقیب هم‌‌وطن یعنی نیسان تایتان هم در بازار حضور دارد و تسلا سایبر تراک نیز با قدرت به بخش پیکاپ‌های الکتریکی وارد شده است.

به نظر نمی‌رسد نسل جدید تاندرا افزایش قیمتی آنچنانی نسبت به نسخه قبلی خود داشته باشد. پیکاپ تاندرا ۲۰۲۲ احتمالا در مدل پایه و ساده خود با قیمت ۳۶ هزار دلار عرضه خواهد شد.

آگهی‌های خرید و فروش خودرو تویوتا

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

1 نظر
  1. حافظ می‌گوید

    تو ایران تا میگیم پیکاپ عالی همه میگن هایلوکس البته هایلوکس عالیه ولی در گروه پیکاپ های تویوتا هایلوکس ارزان ترین و کوچک ترینشون بعد میشه تاکوما بعد میشه توندرا یا تاندرا که البته با وضعیت دلار و محدودیت ها میلیاردرهای ایرانی هم به خاطر این محدودیت های اشتباه فعلا هایلوکس ۲۰۲۲ که از ۲ ماه دیگر قابل فروش را نمی‌توانند بخرند چه برسد پرچمدار پیکاپ های تویوتا یعنی توندرا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.