نگاهی به بدترین خودروهای جهان در ۲۰ سال گذشته

بدترین ماشین‌های جهان را بشناسید!

60

آیا بدترین خودروهای جهان را می‌شناسید؟ در این مطلب به سراغ بدترین خودروهای تاریخ جهان رفته‌ایم؛ خودروهایی که به اتفاق آرا و نظر منفی کارشناسان و مصرف‌کنندگان را دریافت کرده‌اند.

در گذشته در مورد بدترین ماشین‌های تاریخ و سال‌های ابتدایی شروع صنعت خودروسازی صحبت شده است. اینکه چطور یک ماشین به عنوان محصولی خوب و یا بد شناخته می‌شود؟ موضوعی است که به خیلی از معیارها و نظرات بستگی دارد. کارشناسان بعد از بررسی یک محصول و البته بازتابی که در میان خریداران و رانندگان داشته، رای به درصد موفقیت یک ماشین می‌دهند و آن را از لحاظ کیفی بررسی می‌کنند.

همانطور که می‌دانید بسیاری از خودروهای کمپانی‌های بزرگ دنیا در بهترین بودن رقابت دارند؛ اما گاهی در بین تولیدات همین نام‌های بزرگ این صنعت، مواردی وجود دارند که امروز در لیست بدترین خودروهای جهان جای گرفته‌اند.

در مطلب زیر به مرور مواردی در ۲۰ سال اخیر می‌پردازیم که بعد از نظرات کارشناسان، حالا به عنوان گزینه‌ای در فهرست بدترین ماشین جهان قرار گرفته‌اند.

جیپ کامندر - یکی از بدترین خودروهای جهان در ۲۰ سال گذشته۱ – جیپ کامندر (سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰)

یکی از بدترین خودروهای تاریخ جهان، جیپ کامندر است. جیپ مدل فرمانده و یا به انگلیسی کامندر در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و یک سال بعد، به بازار راه یافت.

این ماشین توسط گروه جیپ از کمپانی آمریکایی کرایسلر در کلاس مینی SUV و در بحبوحه بحران انرژی در دنیا و به‌ویژه در آمریکا ساخته شد. مصرف بالای خودرو در آن روزهای خاص باعث شد این مدل شکست تجاری سختی بخورد و بعد از حدود ۴ سال از بازارها حذف شود.

طبق یک نظرسنجی معتبر در آمریکا، این ماشین به عنوان یکی از بدترین خودروهای ۲۰ سال اخیر شناخته شد و لقب برادر بزرگتر و ناامیدکننده مدل دیگری از جیپ را گرفته که اصلا نیازی به ساخت آن نبود.

جیپ کامندر سه ردیف صندلی داشت ولی هر دو نشریه «نیویورک دیلی» و «فور ویلر» این مدل را به خاطر طراحی به شدت ضعیف کابین و فضای کم اتاقک در میان ۱۰ خودروی بد تاریخ جیپ قرار دادند و معتقد بودند در هر سه ردیف سرنشینان احساس خفگی می‌کنند.

این مدل همچنین در بین بدترین خودروهای جهان در سال ۲۰۰۸ در رده دوم قرار گرفت.

کرایسلر سبرینگ یکی از بدترین خودروهای جهان

۲ – کرایسلر سبرینگ (سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰)

این مدل شرکت کرایسلر از سال ۱۹۹۵ تولید شده، اما در نسخه سال ۲۰۰۷ خود شاهد انتقادات بسیاری شد. سدان ساخت سال ۲۰۰۷ این مدل از سوی کارشناسان لقب «سگ خسته و آویزان» گرفت که در مقابل رقبای هم‌رده و شبیه آن روزهای خود مثل تویوتا کمری و هوندا آکورد هیچ شانسی نداشت.

کارشناسان معتقد بودند سبرینگ مدل ۲۰۰۷ حتی برای یک ماشین اجاره‌ای هم خوب نیست! این محصول در یک آزمایش مقایسه محصولات ۲۰۰۷ از لحاظ کیفیت رانندگی در رده آخر قرار گرفت و حتی برخی از کارشناسان اینطور به سبرینگ کنایه زدند که گویی از قسمت‌های مختلف پنج ماشین جدا از هم ترکیب شده و چیزی شبیه به ساختمان چند تکه خود کمپانی کرایسلر است.

این مدل در دو سال پیاپی عنوان بدترین خودروی جهان در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ را گرفت. جدا از این نظرات، بسیاری از فعالان در عرصه خودروسازی همزمان که این محصول را فاقد جذابیت دانستند، اعتقاد داشتند موتور آن راندمان خوبی ندارد و هندلینگ و رانندگی در آن از سطح استاندارد پایین‌تر و کیفیت ساخت کابین آن نیز پایین است.

دوج نیترو

۳ – دوج نیترو (سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲)

گزینه دیگر در فهرست بدترین خودروهای جهان دوج نیترو است؛ یک SUV کامپکت که توسط گروه آمریکایی دوج در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد تا با مدل‌های فورد Escape و هیوندای توسان رقابت کند.

این محصول بر روی پلتفرم جیپ لیبرتی ساخته شد که خود آن ماشین نیز جزو پروژه‌های تجاری شکست خورده محسوب می‌شود. حتی نیترو اوضاعی بدتر داشت چرا که امکانات آفرودی که روی لیبرتی قرار داشتند از روی دوج نیترو حذف شده بودند.

در همان ابتدای ورود، از فضای کم و تنگ کابین آن انتقاد شد. بعدها مجله فوربس و سایت معروف «حقایق درباره خودروها» آن را یکی از ۱۰ ماشین بد در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ شناخت و به طور مضحکی از سازندگان آن انتقاد کرد و معتقد بود که انگار دوج با ساخت این ماشین در پی شوخی با مشتریانش بوده و خواسته به آن‌ها نشان دهد که این گروه هم حس شوخ‌طبعی دارد! برای همین یک ماشین بدون جذابیت، تنگ، کند و فاقد دید هنری ساخته است.

یک نظرسنجی دیگر نیز دوج نیترو را به عنوان بدترین ماشین جهان در ده سال اخیر شناخت چرا که باعث ناامیدی و عدم موفقیت ایده‌ای شد که قرار بود ضررهای مالی و اعتمادی شکست پروژه جیپ لیبرتی را با یک طرح جدید جبران کند. از دید آنها خودروی SUV دوج نیترو بدون هیچ پیشرفتی، تمام نکات منفی جیپ لیبرتی را به ارث برده بود.

اسمارت فورتو - بدترین خودروهای جهان در ۲۰ سال گذشته

۴ – اسمارت فورتو (سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴)

این خودرو که برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ و توسط گروه اسمارت از کمپانی دایملر آلمان ساخته شد، در نسخه سال ۲۰۰۷ مورد بازطراحی قرار گرفت. اما از سوی رسانه‌های فعال در بررسی خودروهای دنیا نظرات منفی گرفت و لقب یکی از بدترین خودروهای ۱۰ سال اخیر به آن چسبانده شد چرا که با توجه به جثهٔ فوق‌العاده کوچک و در حد مینی کوپرهای سال‌های اول و همچنین وزن بسیار کم خودرو یعنی تنها حدود ۷۵۰ کیلوگرم، مصرف سوخت بسیار بالایی داشت و در هر ۱۷ کیلومتر مسافت یک لیتر بنزین مصرف می‌کرد.

فرم و بدنه نه‌چندان جذاب آن با توجه به اندازه کوچکش، باعث می‌شد تا همگان تایید کنند هر ماشینی روی زمین از این محصول کوچک با این شکل عجیب و دفرمه بزرگتر است. سایت اتوبلاگ آن را یکی از احمقانه‌ترین خودروهای تاریخ شناخت و معتقد بود که این فورتو ساخت سال ۲۰۰۷ برای کسانی خوب است که تنها دوست دارند ماشین را پارک کنند و اگر راننده بخواهد با آن رانندگی کند، هیچکدام از سفرهایش سرگرم‌کننده نخواهد بود.

آگهی‌های خرید و فروش اسمارت فورتو

میتسوبیشی میراژ

۵ – میتسوبیشی میراژ – نسل ششم (سال ۲۰۱۲ تا امروز)

میتسوبیشی میراژ نسل ششم هم به عنوان یکی از بدترین ماشین‌های جهان در ۲۰ سال گذشته شناخته شده است. میراژ که در ایران هم وجود دارد، برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ به بازار دنیا معرفی شد. اگر چه امروز و در آخرین نسل آن که نام تجاری «اسپیس استار» روی آن قرار گرفته، این مدل از چهره و کیفیت بسیار بهتری نسبت به گذشته‌اش برخوردار است؛ اما میراژ در نسل ششم خود که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد تنها به دو ستاره از پنج ستاره کارشناسان صنعت خودروسازی دست یافت.

برنامه TopGear نیز از یک تا ۱۰ نمره‌‌ای بهتر از عدد ۳ به این خودرو نداد؛ ضمن اینکه در آن برنامه از میراژ به عنوان یکی از بدترین خودروهایی که می‌توانید بخرید یاد شد و مجری تاپ‌گیر معتقد بود خرید آن نوعی پول دور ریختن است. مجله «گزارش مشتریان» آن را در بین بدترین خودروهای سال ۲۰۱۳ قرارداد و اعلام کرد که سیستم هندلینگ آن بازیگوش و دارای کیفیت پایینی است و همچنین اتاقک آن از طراحی ضعیف و بدی برخوردار است که مشتری را به یاد استانداردهای اولیه محصولات دهه ۱۹۸۰ می‌اندازد.

این هاچ‌بک جمع و جور ژاپنی در آن سال از سوی مجله تلگراف لقب یکی از بدترین خودروهایی که تابه‌حال در بریتانیا فروش رفته را به‌دست آورد. از سوی فوربس نیز در رده یازدهم ۱۵ ماشین بد قرار گرفت که از آنها باید اجتناب کرد.

آگهی‌های خرید و فروش میتسوبیشی میراژ

فیسکر کارما ۲۰۱۱

۶ – فیسکر کارما و کارما رورو (سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷)

در آخرین گزینهٔ فهرست بدترین خودروهای جهان به خودرویی خاص می‌رسیم. مدل کارما اولین و تنها محصولی بود که توسط گروه آمریکایی «خودروسازی فیسکر» به‌صورت برقی ساخته شد. طراحی این خودرو توسط «هنریک فیسکر» معروف که سابقه‌ای روشن با طراحی‌های چند مدل محبوب و شناخته شده مثل «بی‌ام‌و Z8» و «استون مارتین V8» داشت، انجام گرفت.

با این حال، چهره زیبا در نقطه مقابل کارکرد کارما قرار داشت. کمپانی فیسکر بعد از این طراحی پر سروصدا و جذاب، روی فروش آن حساب زیادی باز کرده بود؛ اما بعد از اینکه این مدل در تست‌های فنی و خصوصاً مصرف سوخت بالا با توجه به برقی بودنش رد شد، این نقشه‌ها به‌هم ریخت.

کارما هنگام تست کیفیت رانندگی خاموش شد و جایگاهی که سازندگان برای نصب باتری در نظر گرفته بودند مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت. اما اوضاع زمانی بدتر شد که خطر و گزارشات آتش‌سوزی نیز در مدل‌های فروخته شده از سوی مشتریان ثبت شد و روند فروش کارما بعد از بازگرداندن مدل‌های معیوب بسیار کاهش یافت.

سرانجام کمپانی فیسکر روند تولید این ماشین را متوقف و در سال ۲۰۱۳ نیز اعلام ورشکستگی کرد. اما چند سال بعد یعنی در ۲۰۱۵ با گرفتن وام و با کمک دارایی باقیمانده در شرکت، دوباره شروع به کار و نسخه‌ای جدیدتر با نام «کارما Revero» را به بازار عرضه کرد. اما این ماشین نیز از سوی کارشناسان مورد انتقاد قرار گرفته و بسیاری معتقدند با وجود رفع مشکلات اولیه ساختاری و ایمنی، در کیفیت رانندگی سطح متوسط و ضعیفی دارد.

این بود فهرست بدترین خودروهای جهان در ۲۰ سال گذشته

امیدواریم که این مطلب برایتان جذاب و مفید بوده باشد و با خودروهای بد جهان در چندین سال گذشته آشنا شده باشید. مطمئنا هر خودرویی که خودروسازان تولید می‌کنند، جذاب و باکیفیت و خوب نیست.

به نظر شما چه خودروهای دیگری در این فهرست قرار می‌گیرند؟ اگر بخواهیم فهرستی از بدترین خودروهای داخلی تهیه کنیم به نظر شما نام چه خودروهایی باید در آن آورده شود؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما و خوانندگان دیوار در میان بگذارید.

60 نظرات
  1. حامد می‌گوید

    احتمالا پرایدو تو نظرسنجی شرکت ندادن

    1. آرمین می‌گوید

      خودروهای ایرانی بیشتر شبیه ابزار خودکشی میمونه تا یک کالای مصرفی مورد نیاز.
      اینها خودروی ایرانی مفتی بهشون بدن هم سوار نمیشن حتی اگه ۷ تا گرگ گرسنه دنبالشون باشه.

      1. علی می‌گوید

        اکثرا جالب بودند. انها برای غربیها شاید ناجور باشند برای ما جالبند

    2. Saeid4247 می‌گوید

      پراید در سطح ماشین نیست . اون رو با فرغون مقایسه میکنن

    3. کاک احمد می‌گوید

      اصلا تو آمار نیستیم

    4. سینا می‌گوید

      آره راست میگی

  2. بهنام می‌گوید

    کافیه یک سر بیان ایران محصولات سایپا و ایران خودرو رو ببینن اون وقت این ماشین هارو روی سرشون میذارن

    1. عبدالناصر. ت می‌گوید

      ??
      اصلاً قابل مقایسه نیستند!
      در صنعت خودروسازی کشورهای صنعتی، پراید جایی در نظر سنجی و نمره دادن ندارد! ?

      1. M.B می‌گوید

        گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده

  3. باند..جیمز باند می‌گوید

    اگر اینها بدترین هستند بس محصولات ما مشروع ایران خودرو و سایپا وی هستند؟
    کانال تلوزیون یه برنامه گذاشته سینما گاف یا به قول خودشون سوتی های فیلم های هالیوودی رو نشون میدن خبر ندارن کل ایران گاف است

  4. کریم می‌گوید

    من یک جوان ایرانی با مدرک فوق لیسانس دانشگاه معتبر آرزوی داشتن یک مدل کارکرده از این ماشینهای به قول شما بد دارم . این نظر سنجی زمانی معتبر هست که دنیا فقط اروپا و آمریکا باشد و برای ما ایرانی ها که کنجد روی سنگگ برامون آپشن هست واقعا یک شوخی تلخ و درامی وحشتناک هست

  5. بهرامی می‌گوید

    یعنی این پست نشون میده که ما توی یک لول دیگه ماشین سوار میشیم که برای کل دنیا قفله!!! فکر کن که بدترین ماشین های دنیا برای ما آرزوئه

  6. ارش می‌گوید

    الان ارزون ترین ماشین تو ایران ۱۳۰ میلیونه ومیتسوبیشی میراژ حدود ۸۰۰ میلیون یعنی……… بیش از ۶ بار از بدترین ماشین دنیا بدتره
    اینحرفا برا مملکت مادر حد جک و شوخیه

    1. پدرام می‌گوید

      داداش میراژ ۴۰۰ تومنه

  7. سید محمد می‌گوید

    لیاقت
    حرفت حقه

  8. amin می‌گوید

    چ جالب اینها ک آرزوهای ما بودن داداش

  9. یکی می‌گوید

    کسانی که این لیست رو تهیه کردن ،احتمالا نمیدونن کشوری به نام ایران هم وجود داره و ماشیناشو ندیدن هیچوقت .
    وگرنه این لیست تغییرات زیادی میکرد .

  10. مهدی شیراز می‌گوید

    اگر اینها بدترین هستند پس محصولات نا مشروع ایرانخودرو وسایپا چی هستن؟؟؟؟؟!!!!!!

  11. ماهان می‌گوید

    آقا بدید به ما
    فقط ایرانی نباشه

  12. فاتحی می‌گوید

    پراید خود رو نیست که اینجا بررسی شود. اگر در مورد گاریهای ۴۰سال گذشته بررسی انجام می شد احتمالا در ردیف بد ترینها جا میگرفت.

  13. بهنام می‌گوید

    والا اینا نگاهشون میارزه ب پراید ماشینهای ک تو ایران ساخته میشن

  14. ممد دزفول می‌گوید

    من یه پراید مدل ۸۵ دارم تو یک سال ۸ میلیون خرج موتورش کردم. الانم دوباره اندک اندک دود میزنه بیرون از اگزوزش. فکر کنم یه سری بزنن تو ایران مدلای ایرانخوردر و سایپا رو ببینن همشون مسلمون میشن???

  15. هادی می‌گوید

    من حاضرم اینارو داشته باشم اما ماشینای مزخرف ایرانی رو نه
    جمع کنید این خودروسازیاتونو
    ملت رو به کشتن دادین با این محصولات تون

  16. عبدالمالک می‌گوید

    ملاک کارشناسان اونور آبی رو با استانداردهای ایران مقایسه نکنین… اینها کشتی بوده اند و محصولات ما گاری و درشکه….

  17. هادی می‌گوید

    این مقاله نشون داد که ما چقد ناشکری میکنیم. حتی یکبار هم اسم محصولات ایران‌خودرو و سایپا از رسانه های رسمی لقب بدترین خودرو رو نگرفتن.
    خب دیگه اینقد غر برای چی میزنیم؟ اونطرف به این ماشین‌ها میگن بدترین.
    ولی اینجا سایپا توی تبلیغات پراید میگه :سایپا مطمئن ??
    زیبا نیست؟

  18. مصطفی می‌گوید

    واقعا که باید گفت بدترین خودروهای جهان مخصوص ایرانه و بس

  19. مرتضی می‌گوید

    امیدوارشدم یعنی پراید….ازاین ماشینهابهتره؟؟؟؟؟واقعآ نویسنده این خبر احتمالآ ایران روندیده

  20. جرمی کلارکسون می‌گوید

    بهتر بود یه سر بیان ایران و محصولات ایران خودرو و سایپا رو میدیدن و میفهمیدن ماشین بد یعنی چی

  21. حمید شکوه می‌گوید

    من فکر کردم محصولات ایرانی هم مد نظرشون بوده هرچی خوندم دیدم اثری از محصولات ایرانی نیست حالا موندم از نظر اونا ماشینای ما باکیفیتن ولی بخدا اگه بیان محصولاتی وطنی مارو ببینن ای چنتا ماشینی که گفتن رو می‌زارن جزو باکیفیتا،، هفت شهرعشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم?????????????????

  22. ناشناس می‌گوید

    یعنی اون فیسکرکارما،از۴۰۵یاتیباوپرایدبدتره؟

  23. علی می‌گوید

    جالب اینجاست هیچکدام بیش تر از ۷ سال تولید نشده
    اون موقع پراید کره خسته شد داد ایران شکر خدا الان هم بیش از ۳۰ سال هنوز کاملا وطنی نشده
    چون ماشینای ایرانی هیچکدوم ایرانی نیستن جزء آمار بحساب نمیاد

  24. به تو چه می‌گوید

    علت اینکه پراید و تیبا پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ و سمند ….. جزو این لیست قرار ندادن اینه که اونها اصلا شرکتهای ایرانی رو جزو خودرو ساز حساب نمیکنن در واقع از نظر اونها ایران خودرو و سایپا اشغال سازن نه خودرو ساز

    1. Khalilsharf می‌گوید

      اونها خوب میدونن ما چه ماشینهایی سوار میشیم چون مدلهای اولیه تجهیزات ولوازم یدکی واصلی را از خودشان میگیریم این وسط تنها مورد مهم لیاقت ملتهاست که تعیین میکنه چه امکاناتی داشته باشن.

  25. امیرحسین می‌گوید

    به نظر من همیشه اینا دورغه چون باید خودروهای تولید داخل جزو همه ی اینا باشند از پراید تا پژو

  26. مهدی می‌گوید

    خب ببین اگه اونا بدترین باشن پس پراید با یا خود عزرائیلباسه یا برادرش همین طور خودرو های ایرانخودرو وسایپا

  27. علی می‌گوید

    با سلام
    دوستان عزیز مطلب مربوط به ماشینهایی هست که ۲۰ سال پیش تا الان طراحی شدند طراحی پراید و پژو ۴۰۵ مربوط به ۳۰-۴۰ سال قبل هست پس اصلا دیگه کسی باور نمیکنه این ماشینها جایی تولید میشه که بیاد سراغ بررسیشون

  28. دنا می‌گوید

    بعد یک سال منتظر موندن دنا به اسم من در اووومد ببخشید قرار بود یکساله باشه که شد یک سال و نیم بعد تحویل دیدم صدا میده نماینده گی که تعطیل متوجه نقص نشد تعمیرگاه بیرون دید گفت اصلا اگزوز ماشین به موتور وصل نیست رو هوا هستش بردم نمایندگی جوش زدن اوکی شد دوباره صدا میداد هرزگرد بلبرینگ تسمه تایم صدا میداد با کلی داستان عوضش کردن تاریخ تولید قطعه به تاریخ شاسی و بدنه نمی‌خورد واسه همین عوض نمیکردن کلی بدو بدو عوض شد بعد ۵هزار کیلومتر کار کردن باتری ماشین ترکید امداد خودرو عوض نمی‌کرد چرا چون تاریخ باتری با بدنه و شاسی فرق می‌کرد کلا یه دنا به ما دادن کلا ترکیده و هر قطعه اش واسه یه سالی هست خدا ازشون نگذره تازه دنا که ماشین آپشن داره اینها هستش

    1. اینده می‌گوید

      تا شما باشی و از اینا ماشینا نخری برادر من!
      تقصیره ملته که این دولت و نظام هرچقدر هم روشون فشار بیاره…بازم بهشون سواری میدن و ازشون استقبال میکنن!
      خب نخرین دیگه دوستان!
      تو چین مردم برا یه تخم مرغ که ۱۰ درصد گرون شده بود یه هفته دست به تخم مرغ نزدن بعدش قیمتش نصف شد!!!
      ولی خب ایران کجا و چین کجا؟!
      ملت ما هنوز خیلی راه واسه رفتن داره!

  29. ابوذر می‌گوید

    از سایپا یک پراید بخرید سوال می کنند با قالپاق یا بدون قالپاق
    قالپاق ماشین جزو آپشن هست

  30. مهرشاد می‌گوید

    ماشین ها ب این قشنگی ۶ رو میگن ماشین بد ?بهترین خودرو ایرانی ب گرد اینا نمیرسه حتا خودرو برقی دو نفره

  31. ابولفضل می‌گوید

    ملت که راضی ان وگرنه برا خرید پارس tu5 که ۲۰۰۰ تا برا قرعه کشی گذاشته بودن دو میلیون و سیصد هزار نفر ثبت نام نمی کردن یعنی هر ۱۲۰۰ نفر یه ماشین

    1. میلاد می‌گوید

      یک سری محصولاتش ایران خودرو و سایپا خوبن ولی بقیه را نمیشه اصلا مقایسه کرد

  32. من می‌گوید

    تو ایران رو جز دنیا حساب نمیکنی ؟!!!?
    خودمون که تو این عرصه پرچم داریم ?

  33. جی جی می‌گوید

    بیاند ایران محصولات آخرسیستم سایپا و ایرانخودرو رو ببینند میگند اینا شاهند . ملت ببییی نیستند

  34. کوروش می‌گوید

    خلایق ، هر چی لایق
    وقتی صف میکشین و چیزی که تولید نشده راپیش خرید می کنین … پس هر بلایی سرتون بیارن ، حقتونه !!

    1. میلاد می‌گوید

      احسنت ولی بعد از خرید حرف از ناراضی بودنش میزنن یک سری ها

  35. میلاد می‌گوید

    احسنت

  36. جواد می‌گوید

    کره جنوبی ۳۰سال پیش پراید و رده خارجی کرده حالا ما توسال۲۰۲۱بایدآرزوشوداشته باشیم???

  37. علی می‌گوید

    ازینا که ارزومونه

  38. ترنم می‌گوید

    باید در دوتا کارخونه خودروسازی ایرانو گِل بگیرن
    جاتون خالی وام۱۸درصد برداشتم با قسط و قرض پراید ۸۳گرفتم خداتومن بعد تا الان ۷میلیون خرجش کردم واقعا واسه مسئولین خرفت و مزخرفمون متاسفم که تا میتونن خون ما مردم رو تو شیشه میکنن تا جیب خودشونو آق زاده هاشونو پر کنن
    انشاا… حرومشون باشه از همون بالایی تا آخرین مهدشون اون دنیا جواب پس بدن بابت امید به زندگی که تو ایران رسوندن به صفر

  39. سام می‌گوید

    بیاین ایران ببینین چه خبره من راننده جاده هستم هوو دنگ و فنگ فاو فوتون کوییک r پراید صبا بی ام و ۵۱۸ و الانم ولوو اف اچ سوارم تو این ماشینایی که داشتم فقط از بی ام و ۵۱۸ و ولوویی که سوارم راضی بودم و هستم راستش به گذشته که نگاه میکنم میبینم چه چیزایی سوار بودم خدایی خجالت میکشم از خودم اصلا معادله ای برای مقایسه بین ماشینای ایرانی و چینی با اروپایی و امریکایی وجود نداره هیچ کارشناسی نمیتونه مقایسه کنه تفاوت به اندازه کیفیت زندگی در ایران درمقایسه با اروپاس

  40. آسو می‌گوید

    دوستان تعجب نکنید که چرا اسم تولیدات ایرانی و چینی تو این لیست نیست،چون این لیست از بین ماشینها انتخاب شده،و تولیدات ایران و اکثر تولیدات چین کلا از نظر کارشناسان ماشین به حساب نمیان تا بعد تو رده بندی خوب و بد تقسیم بندی بشن،

  41. روح اله فتاحی می‌گوید

    والا اگه تمام محصولات ایران خوردو سایپا رو بزارن رو هم به گرد پای اشغالترین ماشین این لیست نمیرسه اشغالترین ماشین هر کشوری از هر قاره از بهترین ما بهتره ماشین ایرانی اگه اروپا آمریکا باشه به جای فرغونم استفاده نمیکنن در کل ماشین ایرانی یعنی لگن حتی ماشین ۷۰ سال پیش اونا از ماشین الان ما بهتره چه اجباری این دوتا کارخونه ماشین درست کنن نمیدونم والا اگه ماشین پلاستیکی درست کنن خیلی بیشتر بهشون میا مردمم کشته نمیشن.

  42. علی می‌گوید

    با اختلاف آردی بهترین خودروی جهان مخصوصا اون سرعت گیر وسط سرنشین های عقبش

  43. حسن می‌گوید

    جالبه که اصلا ماشین های ایرانی جزو اتومبیل حساب نکردن و در نظر سنجی سرکت ندادند. علی برکت اله

  44. یع بدبخت ایرانی می‌گوید

    چرا ماشینای ایرانی توی این لیست نبودن؟؟؟

  45. سعید می‌گوید

    این ده ماشینی که بدترین نوع ساخته شده هستن تولید ۱۰۰ سال آینده ایرانه یعنی ایران تازه ۱۰۰ سال دیگه اونم شاید بتونه از اینا تولید بکنه

  46. علیرضا می‌گوید

    من صدرصد مطمئنم ماشین های ابرانی توی این نظر سنجی نبوده اند و الا از یک تا بیست همه ماشینهای وطنی بودند

  47. علی می‌گوید

    من افتخار میکنم که حتی ماشینهای المانی و امریکایی جزء لیست بدترین ماشینها بودن و حتی یک ماشین از شرکتهای ایرانی جزء لیست نبودن ??

  48. منم?آره منم?? می‌گوید

    برام ایران سایپا میگه اینجا همه چی هست فتو فراون از پراید گرفته شاهین ننمون
    هرکی شل کنه آوازم نداره پنچر بشی کسی نیس زاپاس دراره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.