مقایسه زامیاد پادرا با زامیاد ریچ و وانت کاپرا

1

زامیاد پادرا از یک‌ طرف نوه خلف زامیاد زد ۲۴ (نیسان آبی) است و از موتوری مشابه بهره می‌برد، اما از سوی دیگر به دیگر والدش، یعنی فودای لایون، هم مدیون است که شکل و شمایل و طراحی این خودرو را از آن الهام گرفته است. از این جهت به نسبت دو مدل قدیمی‌ترش ظاهر بهتر و طراحی مناسب‌تری دارد و در بعضی جنبه‌ها هم از فناوری به‌روزتری استفاده می‌کند. از این جنبه شاید بتوان به وانت پادرا با دید مثبت‌تری نگاه کرد. هر چند عده‌ای قیمت‌گذاری این خودرو را چندان منطقی نمی‌دانند و به آن انتقاد می‌کنند.

جدای از این‌ها شاید بد نباشد فارغ از عنوان یا شکل‌وشمایل، این خودرو را با نمونه‌های مشابه مقایسه کنیم تا به‌این‌ترتیب، خریدار بتواند با دقت بیش‌تری دست به انتخاب گزینه بهتر بزند و منظور از گزینه‌ بهتر خودرویی است که با نیازهای یک مشتری همخوان‌تر باشد و بتواند خواسته‌های او را به‌خوبی پاسخ دهد.

در ادامه این مطلب به مقایسه زامیاد پادرا با زامیاد ریچ و وانت کاپرا می‌پردازیم تا ببینیم زامیاد پادرا با این همه سر و صدا چه قدرت و امکاناتی در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

مقایسه زامیاد پادرا با زامیاد ریچ و وانت کاپرا

مقایسه زامیاد پادرا با زامیاد ریچ

وانت پیکاپ ریچ نام محصول جدید شرکت زامیاد است. این خودرو هم کم‌و‌بیش جوان است و هنوز نمی‌توان چندان درباره‌ جزئیات‌اش سخن گفت. با این‌حال، فرصتی است برای مقایسه دو محصول از تولیدات شرکت زامیاد. هر چند تبلیغات ریچ این خودرو را بیش‌تر پیک‌آپی با قابلیت‌های فراوان تبلیغ می‌کند.

هنگام مقایسه زامیاد پادرا با زامیاد ریچ درباره حجم موتور باید گفت که تفاوت میان دو خودرو بسیار اندک است. حجم موتور پادرا معادل ۲۳۸۹ سی‌سی است، در مقابل، حجم موتور ریچ که معادل ۲۴۳۸ سی‌سی است. با این‌حال، در مقایسه قدرت موتور، ریچ دست بالا را دارد و موتورش می‌تواند تا حداکثر ۱۳۲.۵ اسب‌بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کند.

قدرت موتور پادرا معادل ۹۵ اسب‌بخار در ۴۵۰۰ دور در دقیقه است. البته اگر هدف کار باشد، پادرا به‌مراتب گزینه بهتری است و ۳ برابر بیش‌تر از ریچ ظرفیت حمل بار دارد: ۲۱۰۰ کیلوگرم برای پادرا و ۷۰۰ کیلوگرم برای ریچ. در حجم باک هم ریچ با ۶۰ لیتر گنجایش ۵ لیتر بیش‌تر از پادرا گنجایش دارد. پادرا خودرویی تک‌محوره‌ است، ولی ریچ به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه می‌شود.

تصویری از داخل زامیاد کاپرا
تصویری از داخل زامیاد کاپرا

مقایسه‌ زامیاد پادرا با وانت کاپرا

وانت کاپرا محصول شرکت «بهمن خودرو» است که چند سالی می‌شود وارد بازار خودروی ایران شده. این خودرو همان مدل گرند تایگر از شرکت چینی «زد ایکس آتو» است که بعد از مونتاژ در ایران با عنوان تجاری کاپرا به فروش می‌رسد.

با مقایسه زامیاد پادرا با وانت کاپرا از لحاظ حجم موتور می‌توان گفت که کاپرا تفاوت چندانی با پادرا ندارد؛ ۲۳۷۸ سی‌سی در مقابل ۲۳۸۹ سی‌سی حجم موتور پادرا. بااین‌حال، کاپرا موتوری به‌مراتب قدرتمندتر دارد که می‌تواند ۱۳۰ اسب‌بخار در ۵۲۵۲ دور در دقیقه نیرو تولید کند. درحالی‌که، قدرت موتور زامیاد پادرا ۹۵ اسب‌بخار در ۴۵۰۰ دور در دقیقه است.

وزن کاپرا حدود ۱۰۰ کیلوگرم از رقیبش بیش‌تر است و معادل ۱۷۲۰ کیلوگرم است، در مقابلِ وزن ۱۶۸۵ کیلوگرم وزن پادرا. به نظر می‌رسد که باز هم پادرا خودروی بهتری است و می‌تواند تا ۳.۵ برابر بیش‌تر از کاپرا بار ببرد، یعنی ۲۱۰۰ کیلوگرم بار مجاز برای پادرا در مقابل حداکثر ۴۵۰ کیلوگرم ظرفیت بار برای کاپرا.

در مباحث رفاهی و امنیتی پادرا دست بالا را دارد. به‌عنوان مثال، کیسه هوا برای سرنشینان جلو بر روی پادرا نصب شده، اما کیسه هوا برای کاپرا به اصطلاح یک آپشن است. هر دو خودرو به شیشه‌بالابر برقی مجهز شده‌اند و امکان تنظیم برقی آینه برای هر دو پیش‌بینی شده است. کاپرا علاوه‌بر این‌ها به خریدار گزینه‌های دیگری را نیز پیشنهاد می‌کند که می‌توان به حسگر دنده عقب، رادیوپخش با قابلیت ۶ دیسک و سامانه کنترل پایداری خودرو اشاره کرد. ولی به نظر می‌رسد که خریدار امکان سفارش آپشن‌ها و امکانات رفاهی دیگری را ندارد.

با مقایسه زامیاد پادرا با وانت کاپرا باید گفت که هر دو خودرو از نظر ترمز حداقل استانداردهای اجباری ایران را پشت سر می گذارند. اما از نگاه کارشناسان، هیچ کدام از این دو خودرو نمی‌توانند تا با عملکرد عالی سامانه ترمز همراه باشند.

جمع‌بندی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد که اطلاعات خوبی از زامیاد پادرا به شما داده باشد. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش زامیاد پادرا به سایت دیوار مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

1 نظر
  1. حامد می‌گوید

    ۵ سال با نیسان کار کردم انگار با فرقون بار میبری ۱ ساله پادرا پلاس گرفتم خستگی نداره قدرتشم همونه تازه شاسیش ۱۷ سانت درازتر از شاسی نیسانه که سر پیچ تعادل بیشتری نسبت به نیسان داره و همچنین گاردان ۱۰ سانت بلندتر از نیسانه فاصله لاستیک عقب و جلو هم بیشتره از نیسانه کلی مزیت داره جایی هم بخوای بری میشه رفت با نیسان آبرو آدم میره هم اینکه خسته میکنه تویوتا هایلوکس ۲ میلیارد قیمتشه نه صندلیش جلوش یه تیکه س نه سپر جلوش آهنیه بعد طرف میاد تو کل سایتا میگه سپر پلاستیکی پادرا نمیتونه بار ببره آخه آدم عاقل مگه میخوای بار بذاری رو سپرش عقبش همونه نیسانه دیگه چه مقایسه ای میکنید آخه وقتی سوار نشدید مگه کامیون خریدی ترانریت بار ببری که بخوای شبا بخوابی توش که صندلیش یه تیکه باشه کلا ۳۰۰ میلیون داری پول میدی ۳ میلیارد که ندادی عزیزم بعد میگی توش کوچیکه اون داشبورد پادراپلاس که بذاری تو نیسان کلا پر میشه توش نیسان داشبوردی نداره اصلا تصادفم کنی فرمون تو سینه ت مردی له شدی ولی پادرا امنیت جانی داره انقد بفکر قالپاق و بوق ۱۰۱۱ ترسوندن مردم تو خیابون با نیسان گاوی نباشید یکمم بفکر جون خودتون باشید یکی از آشناهای تو تصادف شدید موند لای فرمون و صندلی مرد حالا هی بگو سپر پلاستیکی بار نمیبره وقتی قیمتش بره بالا اون موقع همه میخرن چون الآن با نیسان قیمتش یکیه خوب نیس مردم ایران همینن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.