مقایسه مزدا کارا دو کابین ۲۰۰۰ سی‌سی با نیسان پیکاپ دو کابین و زامیاد پیکاپ ریچ

برنده در قیمت، بازنده در کیفیت

4

پیکاپ‌ها خودروهای جمع‌ و جورشده کامیونت‌ها است و اندازه و شکل و شمایل‌شان بزرگ‌تر از وانت‌بارهای معمولی است که در خیابان‌ها می‌بینیم. به همین دلیل بهتر است که پیکاپ‌ها را در کلاس خودشان مقایسه کنیم. البته پیکاپ‌ها نیز می‌تواند شاسی‌بلند باشد یا نباشد. در این مقاله، به مقایسه مزدا کارا دو کابین ۲۰۰۰ سی‌سی با نیسان پیکاپ دو کابین و زامیاد پیکاپ ریچ می‌پردازیم.

مقایسه مزدا کارا دو کابین ۲۰۰۰ سی‌سی با نیسان پیکاپ دو کابین

یکی از نزدیک‌ترین رقبای مزدا کارا دو کابین ۲۰۰۰ سی‌سی را می‌توان نیسان پیکاپ دو کابین دانست. مهم‌ترین مزیت نیسان پیکاپ دو کابین را باید شاسی‌بلندبودن آن ذکر کنیم. نکته بعدی که باعث ایجاد مزیت برای این بارکش می‌شود، ایجاد قدرت ۱۳۳ اسب بخاری آن است که در مقایسه مزدا کارا دو کابین ۲۰۰۰ سی‌سی وضعیتی بهتر دارد.

از نظر شکل و شمایل نیز باید اوضاع پیکاپ دوکابین نیسان را کاملاً بهتر بدانیم؛ پیکاپی که حتی در زمان ارائه‌اش جزو زیباترین‌های این کلاس محسوب می‌شد.

مقایسه مزدا کارا دوکابین 2000 با نیسان پیکاپ دوکابین
مزدا کارا دو کابین ۲۰۰۰ سی‌سی از نمای روبه‌رو

وضعیت جعبه‌دنده، سیستم انتقال قدرت و سامانه تعلیق نیسان در مقایسه مزدا کارا دو کابین ۲۰۰۰ سی‌سی بهتر است. داخل کابین نیسان پیکاپ هم به‌مراتب بهتر است؛ ضمن اینکه با ایجاد دنده‌ای کمکی وضعیت قدرت دریافتی از پیشرانه و مدیریت آن را بهبود بخشیده‌اند.

از نظر کم‌جابودن صندلی‌های عقب و مصرف زیاد باید دو خودرو را مشابه هم بدانیم. هر دو خودرو توسط کمپانی‌های داخلی پارس‌‌خودرو و بهمن‌موتور پشتیبانی می‌شود. استاندارد آلایندگی هر دو یورو ۴ است.

بزرگ‌ترین تفاوت این دو خودرو را باید در قیمت آنها بدانیم. طبیعی است که نیسان پیکاپ دوکابین به‌واسطه قدرت، وضعیت و زیبایی بهتر قیمت بیشتری هم داشته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه کاپرا دو کابین با نیسان پیکاپ و فوتون را مطالعه کنید.
مقایسه مزدا کارا دوکابین 2000 با نیسان پیکاپ دوکابین
نمای داخلی مزدا کارا دوکابین ۲۰۰۰

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش نیسان پیکاپ دو کابین به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه مزدا کارا دو کابین ۲۰۰۰ سی‌سی با زامیاد پیکاپ ریچ

خودروی دیگری که در مقایسه مزدا کارا ۲۰۰۰ سی‌سی قرار می‌گیرد، زامیاد پیکاپ ریچ است. زامیاد پیکاپ ریچ یکی از پیکاپ‌های خوش‌دست و پرطرف‌دار بازار خودروی ایران در حوزه بارکش‌ها است. البته از همان ابتدای امر که نگاه کنید، کاملاً متوجه می‌شوید با خودرویی برتر روبه‌رو هستید؛ چراکه زامیاد پیکاپ ریچ شاسی‌بلند و شکیل بوده و از جای معتبری آمده است. ضمن اینکه می‌تواند مناسب آفرود هم باشد.

زامیاد پیکاپ ریچ می‌تواند تا ۷۰۰ کیلوگرم بار جابه‌جا کند. جعبه‌دنده آن ۵ سرعته با جعبه‌دنده کمکی است. حجم موتور آن نیز ۲٫۴ لیتری است که می‌تواند قدرتی معادل ۱۳۳ اسب بخار را برای این بارکش تولید کند. نوع فرمان تقویت‌شده هیدرولیکی و تعلیق آن نیز به‌وضوح وضعیت بهتری نسبت به مزدا کارا دو کابین ۲۰۰۰ سی‌سی دارد.

مقایسه مزدا کارا دوکابین 2000 با زامیاد پیکاپ ریچ
نمای پشتی مزدا کارا دو کابین ۲۰۰۰ سی‌سی

بزرگ‌ترین تفاوت این دو را هم باید در قیمت آنها بدانیم؛ همان بحثی که در حوزه مقایسه مزدا کارا دو کابین با نیسان پیکاپ دوکابین نیز مطرح است. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش زامیاد پیکاپ ریچ به سایت دیوار مراجعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه مزدا کارا دو کابین ۲۰۰۰ سی‌سی در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش مزدا کارا دو کابین ۲۰۰۰ سی‌سی

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟  به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

4 نظرات
  1. Omid می‌گوید

    چی رو با چی مقایسه میکنید ؟؟؟؟

  2. بهرام می‌گوید

    اشغال به تمام معنا

  3. محمد می‌گوید

    مزدا اگه مزدای قدیم باشه موتور ژاپن. همون تویوتاست

  4. مجتبی می‌گوید

    اصلا مقایسه خوبی نبود یعنی چی یه پیکاپ جفت دیفرانسیل و با کارا مقایسه کنید،اصلا اینا تو یک کلاس نیستن که…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.