مقایسه پورشه باکستر با آئودی TT RS و آلفارومئو ۴C

رقابتی که گران تمام می‌شود!

0

در رده خودروهای اسپرت گران‌قیمت، چندین خودرو قرار دارند که می‌توانند از لحاظ قدرت و کارایی باهم مقایسه شوند. خیلی از آن‌ها با وجود داشتن شباهت‌های بسیار، عملکرد متفاوتی نسبت به هم ارائه می‌دهند. در ادامه، به مقایسه پورشه باکستر با آئودی TT RS و آلفارومئو ۴C می‌پردازیم؛ خودروهایی اسپرتی که در خیابان‌های کشور هم رویت می‌شوند.

مقایسه پورشه باکستر با آلفارومئو ۴C

در ابتدا به مقایسه پورشه باکستر با آلفارومئو ۴C می‌پردازیم. آلفارومئو یادآور خودروهای فراری است و طراحی آن از فراری الهام گرفته شده است. با این تفاوت که قیمت تمام‌شده آن بسیار کم‌تر از خودروی سوپرلوکس فراری است.

این خودروی ایتالیایی تفاوت قیمت حدوداً چندهزاردلاری با پورشه باکستر ۷۱۸ آلمانی دارد و ارزان‌تر است. همین موضوع می‌تواند خرید آلفارومئو ۴C را در اولویت شما قرار دهد، چون از حساب بانکی‌تان پول کم‌تری خرج خواهد شد.

آلفارومئو ۴C فضای پهن‌تری نسبت به پورشه باکستر ۷۱۸ دارد و ممکن است برای یافتن جای پارک برای آن دچار مشکل بیش‌تری در مقایسه با پورشه باکستر شوید. در زمینه انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها، بنا به گفته کارشناسان، پورشه باکستر بسیار بهتر عمل می‌کند. آلفارومئو ۴C شعاع چرخش بسیار بزرگ‌تری نسبت به پورشه باکستر ۷۱۸ نیاز دارد که این قدرت مانور با آن در نقاط تنگ و باریک را کاهش می‌دهد.

با مقایسه پورشه باکستر با آلفارومئو ۴C باید گفت که  آلفارومئو قدرت کم‌تری نسبت به باکستر دارد. در هر دو خودرو تعداد افراد مساوی جا می‌شوند. با آن که پورشه باکستر ۷۱۸ جای کمی دارد، اما آلفارومئو ۴C از باکستر هم فضای کم‌تری دارد که زندگی روزمره با آن می‌تواند سخت‌تر شود.

بدون شک با پورشه باکستر ۷۱۸ شما به تعداد دفعات کم‌تری مجبور می‌شوید به پمپ‌بنزین مراجعه کنید، چون گنجایش مخزن بنزین آن بسیار بزرگ‌تر از آلفارومئو  ۴C است. در نهایت، این‌جا هم همان مثل معروف هرچه پول بدهی همان‌قدر آش می‌خوری کاربرد دارد، چون پورشه قیمت بالاتری نسبت به آلفارومئو دارد.

مقایسه پورشه باکستر با آئودی  TT RS

نوبتی هم باشد، نوبت مقایسه پورشه باکستر با آئودی  TT RS است؛ دو خودروی هموطن، اسپرت و لوکس! یکی از موتور ۲۰۰۰ سی‌سی (پورشه) و دیگری ۲۵۰۰ سی‌سی (آئودی) بهره می‌برند.

بدون شک آئودی با ارائه مدل TT RS یکی از قدرتمندترین و پرشتاب‌ترین خودروهای خود را روانه بازار کرده که حتی پورشه باکستر نیز در این زمینه توان رقابت با آن را ندارد. سرعت صفر تا ۱۰۰ آئودی در ۳.۶ ثانیه طی می‌شود که چند دهم ثانیه بهتر از پورشه باکستر است.

مصرف سوخت TT RS اما بالاتر از باکستر است و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ لیتر مصرف می‌کند. اما موتور با پیشرانه ۵ سیلندر خطی باعث می‌شود آئودی TT RS  قدرت بیش‌تری نسبت به پورشه باکستر داشته باشد.

قیمت هر دو خودرو تقریباً مشابه هم است و قیمت باکستر ۲-۳ هزار دلار کم‌تر است. از نظر قدرت کنترل فرمان، این‌جا هم پورشه باکستر ۷۱۸ پیروز میدان است و باآن‌که به‌اندازه آئودی سریع نیست، اما همچنان می‌تواند تجربه بهتری را برای رانندگی فراهم کند.

ظرفیت باک باکستر در این‌جا نیز بیش‌تر است و ۶۴ لیتر در آن جا می‌شود، درحالی‌که باک آئودی ۵۵ لیتر ظرفیت دارد. حجم محفظه باری آن‌ها با یکدیگر یکسان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.