مقایسه پژو ۴۰۵ با سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۶ و تیبا

رقابت با هم‌نسل‌ها

2

اگر قیمت کارخانه‌ای پژو ۴۰۵ در سه مدل GLX، GLX دوگانه‌سوز و SLX را بررسی کنیم می‌توانیم این خودرو را با خودروهای هم‌رده دیگری مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو پارس، رانا، سمند و سمند سورن، رنو تندر، پیک‌آپ، تیبا هاچ‌بک، ساینا و ام‌وی‌ام S110 مقایسه کنیم. البته معیار این مقایسه قیمت کارخانه‌ای و به‌روز است.

طبیعی است که به همین نسبت، می‌توانید قیمت‌های بازار آزاد را هم حساب کنید و مقایسه‌ها را در یک بازه قیمتی قرار بدهید. در این مطلب قصد داریم به مقایسه پژو ۴۰۵ با سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۶ و تیبا هاچ‌بک بپردازیم تا ببینیم این خودرویی که چند دهه است در خیابان‌های ایران جولان می‌دهد هنوز هم حرفی برای گفتن دارد یا نه.

مقایسه پژو ۴۰۵ با تیبا هاچ‌بک

با مقایسه پژو ۴۰۵ با تیبا هاچ‌بک درمی‌یابیم که از نظر قدرت، تکانش‌های کم‌تر، قدرت مانور، شتاب و … پژو ۴۰۵ وضعیت بهتری دارد، همچنین قدرت مانور پژو ۴۰۵ در جاده نیز بسیار بهتر است. برای کسانی که به‌دنبال یک خودروی امن و خانوادگی می‌گردند، حتماً پژو ۴۰۵ بهتر از تیبای هاچ‌بک است.

از طرفی این خودرو در رانندگی و مخصوصاً دنده‌عقب گرفتن، بسیار بهتر از تیبای هاچ‌بک است. البته شاید جوان‌ها نظرشان به همان تیبای هاچ‌بک باشد و خشکی موجود در طراحی پژو ۴۰۵ را نپسندند.

مقایسه پژو ۴۰۵ با پژو ۲۰۶ تیپ ۲

پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ هر دو از یک خانواده‌اند، با این تفاوت بزرگ که پژو ۲۰۶ به‌شدت جوان‌پسند و امروزی است. پژو ۲۰۶ سرعت و قدرت و شتاب کم‌تری نسبت به برادر بزرگترش، پژو ۴۰۵، دارد.

با مقایسه پژو ۴۰۵ با پژو ۲۰۶ متوجه می‌شویم که امنیت و سیستم تعلیق و قدرت مانور پژو ۴۰۵ نیز بالاتر و هزینه‌‌های آن نیز کم‌تر است. همچنین جاداری پژو ۴۰۵ فوق‌العاده بیش‌تر از پژو ۲۰۶ است.

اگر نمی‌دانید کدام یک از این انتخاب بهتری برای شماست، شاید بهتر باشد که مطلب مقایسه پژو ۲۰۶ با خودروهای هم‌رده‌اش را هم مطالعه کنید.

مقایسه پژو ۴۰۵ با پژو پارس

این دو خودرو نیز از یک خانواده‌اند و شباهت‌های زیادی در نوع موتور، حجم و قدرت آن و تعداد سیلندر و … با هم دارند. حداکثر سرعت پژو ۴۰۵، ۸ کیلومتر از پژو پارس بیش‌تر است، ولی با توجه به جدید‌تر بودن پژو پارس، این خودرو تجهیزات رفاهی، طراحی و ایمنی بهتری نسبت به پژو ۴۰۵ دارد. البته طبیعی است که تفاوت قیمت معناداری نیز با هم داشته باشند و همین تفاوت قیمت باعث می‌شود خیلی‌ها به همان ۴۰۵ قناعت کنند.

در مطلب مقایسه پژو پارس با خودروهای هم‌رده به طور مفصل درباره مزایا و معایب پژو پارس صحبت کرده‌ایم.

مقایسه پژو ۴۰۵ با سمند

این دو خودرو شباهت‌های زیادی به هم دارند و معمولاً هر دو جزو خودروهای بیرون شهر محسوب می‌شوند. حتی از نظر مصرف سوخت نیز تقریباً نزدیک به هم هستند، اما تجهیزات رفاهی سمند بهتر است.

بالابرهای برقی شیشه‌های جلو و عقب، سنسور هشداردهنده برای دنده‌عقب، تنظیم دریچه تهویه هوا برای سرنشینان عقب، پشت‌سری قابل‌تنظیم صندلی راننده و … جزو آن دسته از تجهیزات رفاهی هستند که پژو ۴۰۵ فاقد آن‌هاست و می‌شود با صرف هزینه جداگانه آن‌ها را به خودرو اضافه کرد.

مقایسه با خودروهای دیگر

  • برای خرید رانا در مقایسه با پژو ۴۰۵ باید هزینه بیش‌تری صرف کنید. البته بد نیست بدانید که مصرف سوخت رانا از پژو ۴۰۵ کم‌تر است.
  • در مورد سمند سورن نیز وضعیت همین‌طور است؛ گران‌تر است و سوخت کم‌تری مصرف می‌کند و به‌دلیل جدیدتر بودن، تجهیزات رفاهی بیش‌تری هم دارد.
  • برای خرید ام‌وی‌ام S110 نیز باید هزینه بیش‌تری تقبل کنید. از طرفی MVM بیش‌تر جوان‌پسند است تا خانوادگی.
  • ساینا که همان بزک‌شده تیباست تقریباً چند میلیون ارزان‌تر از پژو ۴۰۵ است و یک خودروی جمع‌وجور و امروزی با مصرف سوخت پایین است، اما قطعاً پژو ۴۰۵ خودروی بهتری تلقی می‌شود.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از پژو ۴۰۵ در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش پژو ۴۰۵ مطلع شوید.

2 نظرات
  1. رپر قدیمی می‌گوید

    داداش تو عشق ۴۰۵ داری که با همه مقایسه کردی

    1. الماس می‌گوید

      پیشرو؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.