وانت آمیکو آسنا
Amico Asna
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آفرود سواران است. کسانی که دنبال یک پیکاپ غول‌پیکر با قدرت خوب می‌گردند. این پیکاپ توسط شرکت ارس خودرو دیزل، بزرگ‌ترین تولیدکننده گروه آمیکو به بازار ایران راه پیدا کرد که البته نوعی سنت‌شکنی توسط گروه آمیکو هم محسوب می‌شد. آمیکو آسنا، با ابعاد بزرگش یک پیکاپ فول‌سایز محسوب می‌شود و طراحی تهاجمی آن کاملا منطبق با اصول طراحی حوزه پیکاپ و شاسی‌بلند‌های آفرودی است. نکته جالب اینکه آسنا را، طرحی بر اساس خودروی چینی HUANGHAI N2 می‌دانند که عرضه آن به درون مرزهای وطنش محدود مانده است. البته آمیکو بعدتر، امتیاز تولید انحصاری آن را دریافت کرده و خود نیز دست‌کاری‌هایی در این خودرو انجام داد تا از آن، پیکاپ باکیفیت‌تری بسازد. پیشرانه ۲.۴ لیتری آسنا که ساخت میتسوبیشی است و جزو مزیت‌هایش محسوب می‌شود، قادر به تولید ۱۴۲ اسب بخار قدرت است. نکته مهم اینکه، این پیکاپ، اولین مورد مونتاژی در این کلاس در داخل کشور است که می‌تواند بیش‌تر از ۳ تن بار ناخالص جابه‌جا کند و البته قادر به جابه‌جایی ۱۴۰۰ تن بار خالص نیز است. برخی کارشناسان می‌گویند که پلتفرم و شکل و شمایل این پیکاپ، از فورد F150 عاریه گرفته شده است. فاصله مناسب آمیکو آسنا از سطح زمین، رانندگی آفرودی با آن را ساده‌تر ساخته است. شکل و شمایل جلوپنجره و چراغ‌ها و حالت تهاجمی و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی نیز حالت به‌روزتری به آن بخشیده است. فضای داخلی این پیکاپ نیز دل‌پذیر و قابل دفاع است؛ با آن متریال خوب به‌کاررفته و نمایش‌گر ۷ اینچی و کنترل صوتی روی فرمان و دیگر موارد طراحی‌شده آن. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به تنظیم برقی نور چراغ‌ها، آینه وسط ضد نور بالا، اتولایت، چراغ روز، بلوتوث، رادیو، USB، مسیریاب مجهز به نقشه کامل ایران، سیستم تهویه هوای الکتریکی، فرمان قابل تنظیم، شیشه‌های برقی، فرمان تمام هیدرولیک، خروجی ۱۲ ولت مجزا، جک اتوماتیک بالابر کاپوت، پشت‌سری‌های قابل تنظیم اشاره کرد. این پیکاپ توسط گروه آمیکو عرضه شده و با توجه به حضور پررنگ این گروه در سراسر کشور، مشکلی از بابت قطعات و خدمات، دارندگان این خودرو را تهدید نمی‌کند. از سوی دیگر عرضه این خودرو محدود بوده است. به همین نسبت، شاید به‌سختی بتوانید نمونه‌هایی از آن را پیدا کنید.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۳.۸ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۱۰.۷ لیتر


    حجم موتور

    ۲.۳۷۸ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    اولین نکته‌ای که در مواجهه با پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین، توجه شما را جلب می‌کند، بزرگی و عظمت ظاهری آن است. جلوپنجره پیش آمده و طراحی تهاجمی، در کنار ارتفاع مناسب و دو کابین بودن، باعث می‌شود تا شما با یک پیکاپ بزرگ با طراحی تهاجمی روبه‌رو باشید؛ چیزی که آفرودسواران می‌پسندند. چراغ‌های تیره‌رنگ بخش جلوی خودرو، در کنار جلوپنجره توری‌مانند آن و حاشیه کرومی که به این مجموعه قوام بخشیده، زیبایی آن را دوچندان ساخته است. در میان این جلو پنجره توری نیز آرم بزرگ آمیکو خودنمایی می‌کند. بار ناخالصی که این پیکاپ می‌تواند حمل کند، ۳۲۰۰ کیلوگرم تعریف شده که در نوع خودش جالب است. در این پیکاپ، شما با ابعاد بزرگی روبه‌رو هستید. ابعاد پیکاپ، ۵۵۶ و ۱۸۴ و ۱۸۴ سانتی‌متر در طول و عرض و ارتفاع است. اتاق بار آن نیز ابعاد ۱۸۲ و ۱۵۲ و ۵۲ سانتی‌متر دارد. موتور آن، ساخت میتسوبیشی است و ۲.۴ لیتر حجم دارد. پیشرانه این خودرو می‌تواند ۱۴۲ اسب بخار برای آن قدرت تولید کند که برای کارکرد آفرودی این پیکاپ، کافی به‌نظر می‌رسد. این پیکاپ استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد که از مزیت‌های خوب آن محسوب می‌شود. این پیکاپ از سیستم‌های ترمز ABS و EBD استفاده می‌کند. از دیگر داشته‌های مثبت آن می‌توان به رینگ آلومینیومی، ایموبلایزر (سیستم ضد سرقت)، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترانسفر کیس الکترونیکی، دنده کمکی، دستگیره کرومی درها، مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم پخش مولتی‌مدیا، تهویه الکتریکی، تنظیم صندلی راننده در هشت جهت، آینه‌های برقی راهنمادار، گارد ایمنی اتاق بار، پارکابی‌های بیرونی، دوربین عقب، کنترل سیستم صوتی روی فرمان و… اشاره کرد. با توجه به این‌که این خودرو از دل آمیکو بیرون آمده، خدمات پس از فروش آن و نیز دسترسی به قطعات این پیکاپ، آن هم با توجه به قول تأمین ۳۰ تا ۴۰درصدی آن‌ها در داخل توسط مدیران آمیکو، چندان نباید سخت باشد. طراحی داخل کابین خودرو نیز یک سر و گردن از پیکاپ‌های دیگر بازار بالاتر است. ضمن این‌که از متریال به‌کاررفته خوبی هم در سامان‌دهی خودش بهره می‌برد. فضای داخل سرنشینان، مخصوصاً در صندلی‌های عقب، با توجه به ابعاد خودرو مناسب است و کسی از این بابت اذیت نمی‌شود. در کنسول خودرو، یک نمایش‌گر ۷ اینچی هم خودنمایی می‌کند که اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان می‌گذارد و تصویر دوربین عقب را هم تقدیم‌تان می‌کند. این پیکاپ، اولین پیکاپ مونتاژ داخل است که بالاتر از ۳ تن وزن ناخالص را می‌تواند جابه‌جا کند. البته وزن خالصی که می‌تواند جابه‌جا کند، ۱۴۰۰ کیلوگرم است. مصرف این خودرو ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تعریف شده که نسبتاً بالاست.

    قیمت روز صفر در بازار

    وانت دوگانه سوز، سال ۱۳۹۸

    ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    وانت دوگانه سوز، سال ۱۴۰۰

    ۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۴/۰۱
    ۰۴/۰۲
    ۰۴/۰۳
    ۰۴/۰۴
    ۰۴/۰۵
    ۰۴/۰۶
    ۰۴/۰۷
    امروز
    ۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰