موسس | تاسیس | کشور |
---|---|---|
كارل فدريش ويلهلم بوگوارد | ۱۹۱۹ | آلمان |
آلمانیها یکی از استانداردترین برنامههای پیشرفت صنعتی را در دنیا به اجرا گذاشتهاند و به همین دلیل است که تبدیل به یکی از الگوها و مثالهای این حوزه شدهاند. در حوزه خودروسازی نیز چنین است. با یک نگاه کاملا مشخص است که آلمانیها چه برندهای محترمی دارند و مصداقی کامل از استاندارد بالای این حوزه هستند. بورگوارد نیز یکی از برندهای خودروسازی آلمانی است که در سال ۱۹۱۹ میلادی و توسط کارل فردریش ویلهلم بورگوارد تأسیس شد. بعدها نیز تبدیل به سومین خودروساز بزرگ آلمان شد و عملاً از بازیگران اصلی صادرات این کشور محسوب میشد. آنها که به شدت نوآوری و کیفیت را دنبال میکردند، بخشی از اولینها و بهترینها را نسبت به زمان خودشان ارائه دادند. مثل اینکه در سال ۱۹۴۹ «هانزا ۱۵۰۰» را راهی بازارها کردند که اولین خودروی اروپایی بود که در طراحی بدنه، از شکل قایق الگوگیری کرده بود و اتفاقی مهم در صنعت آلمان محسوب میشد. در سال ۱۹۵۴ نیز «بورگوارد ایزابلا» عرضه شد که عملاً یک سر و گردن از رقبا بالاتر بود و پیشرانهای مثال زدنی داشت. ایزابلا تبدیل به یکی از بهترین خودروهای زمان خودش شد. در سال ۱۹۵۹ نیز «p100» راهی بازار شد که سدان خانوادگی لوکسی با اولین سیستم تعلیق پنوماتیک بود. در رقابتهای اتومبیلرانی هم این برند توانست از سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۸، در رقابتهایی چون مسابقه استقامت ۲۴ ساعته لمانز، مسابقه هزار کیلومتری نوربرگرینگ، مسابقه پاررا پانمریکن و مسابقه مونتهری نتایج قابل توجهی به دست بیاورد که عملاً موجب رشد و شهرت بیشتر این برند شد. در حال حاضر بورگوارد دفتر مرکزیاش را در اشتوتگارت آلمان مستقر کرده که از ۹ مرکز تشکیل شده است؛ مرکز عملیات راهبردی، مرکز مدیریت برند، مرکز طراحی محصولات، مرکز فناوری انرژی جدید، مرکز کنترل کیفیت محصولات، مرکز آزمایش مهندسی محصولات، مرکز مدیریت زنجیره تأمین، مرکز فعالیت حقوق مالکیت معنوی و مرکز فعالیت سرمایه. جالب اینکه بورگوارد سه مرکز جهانی نوآوری هم دارد که قرار است در راستای ماموریت این کمپانی کار کنند و محصولاتی برای آینده بسازند. در حال حاضر در بازار خودروی کشور میتوان مدلهای BX5 و BX7 را پیدا کرد. این برند ۱۲ سال پیش به نوعی احیا شده و رویکرد جدیدی را در پیش گرفت تا به احترام گذشتهاش برگردد که نتیجهاش رونمایی نمونههای BX7 و نمونههایی مفهومی بود.