برلیانس کراس
Brilliance C3
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    خودروهای کراس اوور که بین هاچ بک و شاسی‌بلند قرار می‌گیرند به نوعی مینی شاسی‌بلند محسوب می‌شوند. برلیانس کراس C3 که در این کلاس قرار می‌گیرد، جزو خودروهایی است که ظاهری زیبا و طراحی چشم‌نواز دارد و در ایران توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است. البته نباید این خودرو را در دسته کراس اوورها قرار دهیم و باید بیشتر آن را یک اتومبیل هاچ بک کراس بدانیم. در بازار ایران هاچ‌بک کراس‌های مختلفی وجود دارند، از جمله آن‌ها می‌‌توان به مدل‌های ساندرو استپ‌وی، دانگ فنگ H30 کراس و لیفان X50 اشاره کرد. برلیانس کراس C3 هم در این گروه قرار می‌گیرد. این خودرو شباهت زیادی به مدل کوتاه‌تر خود یعنی برلیانس H320 دارد. البته روف‌ریل، پوشش سیاه رنگ گل‌گیرها، تایر اسپرت، نوار نقره‌ای روی رکاب خودرو و … باعث شده شناسایی آن راحت‌‌تر باشد. در کل، طراحی این خودرو نیز همچون برلیانس‌های دیگر، ساده و شیک است و بخشی از استقبال مردم ریشه در همین موضوع دارد. طراحی ظاهری این کراس اوور، به هیچ وجه شبیه به خودروهای ارزان‌قیمت‌ نیست. پوشش‌های نقره‌ای رنگ پلاستیکی دور مه‌شکن‌ها و زیر ورودی هوا و تناسب و هماهنگی آن‌ با جلوپنجره، باعث چشم‌نواز شدن طراحی خودرو شده است. باید به این مزیت‌ها هماهنگی چراغ‌های جلو و عقب را هم افزود. در واقع این طراحی را باید به‌نوعی حاصل مشارکت ب‌ام‌و و برلیانس در طراحی یک خودروی هاچ‌بک کراس مناسب دانست، که صد البته نتیجه آن قابل قبول است. طراحی داخل این کراس اوور ساده و کمی قدیمی است. البته در طراحی داشبورد و کنسول وسط خودرو زیبایی قابل قبولی دیده می‌شود. استفاده از دو رنگ کرم و سیاه در داشبورد، تقریباً حالتی مدرن به آن بخشیده است. متریال به‌کاررفته در داخل خودرو نیز قابل قبول است؛ هرچند انتظار چندانی نمی‌توان از آن داشت. در ابتدای امر که برلیانس کراس به بازار خودروی ایران معرفی شد، از موتور یک و نیم لیتری بهره می‌برد؛ موتوری که می‌توانست برای این خودرو قدرت ۱۰۳ اسب‌بخار و نیز گشتاور ۱۳۸ نیوتن بر متر را به ارمغان آورد. البته بعدها موتور این خودرو تقویت شد و حجم آن به ۱.۶۵ لیتر افزایش یافت. این افزایش حجم، منجر به ایجاد قدرت ۱۱۴ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن بر متر شد.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۲.۵ ثانیه-۱۳ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۶.۵ - ۷.۵ لیتر


    حجم موتور

    ۱.۴۹۸ - ۱.۶۵۴ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    سرعت ۱۷۰ کیلومتری برلیانس کراس C3 و سیستم تعلیق آن باعث می‌شود تجربه خوشایندی از رانندگی با آن داشته باشید. هر چند ایراداتی نیز در این خودرو به چشم می‌خورد. یادتان باشد این اتومبیل با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری و ۱.۶۵ لیتری در بازار موجود است. پیشرانه ۱.۵ لیتری قدرت ۱۰۳ اسب بخار را برای‌تان تولید می‌کند و باعث می‌شود که در ۱۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسید، مصرف سوخت ترکیبی آن هم ۷.۵ لیتر است. اما پیشرانه ۱.۶۵ لیتری که گیربکس آن هم کمی بهبود یافته است، قدرت ۱۱۴ اسب بخار را تقدیم‌تان می‌کند که باعث می‌شود نیم ثانیه زودتر، یعنی در ۱۲.۵ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسید و در ضمن مصرف سوخت‌ ترکیبی‌تان از ۷.۵ به ۶.۵ لیتر برسد. بقیه ویژگی‌های مثبت و منفی این اتومبیل با دو پیشرانه شبیه هم است. عایق‌بندی موتور این خودرو مطلوب است و موجب می‌شود هنگام رانندگی، صدای پیشرانه کم‌تر وارد کابین خودرو شود. جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعته این خودرو ساخت هیوندای پاورتک کره جنوبی است و به همین دلیل از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. فرمان خودرو از مدل کمکی برقی بوده و سنسور سرعت هم دارد، همین امر باعث می‌شود دست‌فرمان نرمی هنگام رانندگی با این خودرو داشته باشید. استاندارد آلایندگی یورو ۵ این خودرو یک مزیت مثبت محسوب می‌شود. مخصوصاً که با سامانه به‌کاررفته در آن، آلایندگی تولید شده همیشه در حالت استاندارد حفظ می‌شود. سیستم استارت بدون کلید خودرو باعث می‌شود به‌راحتی آن را روشن کرده و دردسرهای استارت‌های کلیدی را نداشته باشید. سیستم صوتی و تصویری با قابلیت اجرای GPS و نیز کامپیوتر سفری و … باعث می‌شود تجربه‌ جالب‌تری هنگام رانندگی داشته باشید. سیستم تعلیق خودرو در مدیریت ضربه‌های ناشی از تکانش ریز، کمی ناموفق عمل می‌کند و سرنشینان ممکن است این تکانش‌ها را حس کنند. قدرت سیستم تهویه برلیانس کراس C3 چندان قابل‌قبول نیست. مخصوصاً در هوای گرم، این سیستم تهویه ممکن است انتظار شما را برآورده نکند و در ضمن به صورت الکترونیکی و دستی تنظیم می‌شود. برلیانس کراس C3، فاقد دوربین عقب بوده و مشتری باید این آپشن را به آن اضافه کرده و هزینه‌اش را پرداخت کند. البته سازندگان، سنسور دنده عقب را برای رفع این نقیصه در نظر گرفته‌اند. فضای صندوق عقب قابل قبول است، ولی ممکن است فضای داخل کابین برای پنج نفر، به‌خصوص در طولانی مدت، خسته‌کننده و آزاردهنده باشد. به دلیل ضعف موتور، وقتی پنج نفره سوار این خودرو شوید، کمی از کشش آن کاسته می‌شود.

    قیمت روز صفر در بازار

    اتوماتیک 1650cc، سال ۱۳۹۹

    ۵۹۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۳/۳۱
    ۰۴/۰۱
    ۰۴/۰۲
    ۰۴/۰۳
    ۰۴/۰۴
    ۰۴/۰۵
    ۰۴/۰۶
    امروز
    ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۵۹۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰