چری تیگو 7
Chery Tiggo 7
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    چری تیگو ۷ را باید پرچم‌دار خودروهای چری دانست. این کراس‌اوور سایز کوچک شهری، یکی از مدرن‌ترین محصولات چری و لوکس‌ترین کراس‌اوور این کمپانی محسوب می‌شود. چری تیگو ۷ که پس از تیگو ۵ به بازارهای جهانی معرفی شد، نسخهٔ پیشرفته‌تر و به‌روزتر آن است. چری، اوج خلاقیت و توانایی مهندسان خود را در طراحی این خودرو به نمایش گذاشته است که الحق نتیجه قابل قبولی نیز داشته است. چری تیگو ۷ از سال ۹۶ وارد بازار کشورمان شد و حضور مستمر آن تاکنون به دلیل استقبال خوبی بوده که با آن مواجه بوده است. این خودرو تا سال ۹۷ در تیپ اکسلنت وارد شد و از سال ۹۶ تیپ IE نیز به آن اضافه شد. این تیپ جدید تفاوت‌های چندانی با تیپ قبلی نداشت و عمده اختلافات آن‌ها به تجهیزات موجود در کابین تیپ IE مربوط می‌شد. تنها تفاوت ظاهری که در تیپ جدید شاهد بودیم، جایگزینی رینگ‌های پنج پره‌ تیپ اکسلنت با رینگ‌های ۱۰ پره جدید بود. چری تیگو ۷ در تمام نسخه‌ها از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره می‌برد. سقف قدرت خروجی این شاسی بلند کوچک ۱۴۷ اسب بخار، شتاب صفر تا صد آن ۱۰.۲ ثانیه و سقف سرعتش ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت این خودرو نیز ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است. چری تیگو ۷ در طراحی ظاهری به اندازه‌ای خوب بوده که حتی پس از گذشت ۵ سال از تولیدش همچنان به‌روز و جذاب به‌نظر برسد. بهترین مزیت طراحی این خودرو را باید متناسب بودن اجزای بدنه کنار یکدیگر دانست. چراغ‌های زاویه‌دار نمای روبه‌رو، جلو پنجره که دارای خط شکستی بزرگ و عمیق در وسط است و خطور حجمی روی در به‌خوبی در راستای یکدیگر ادامه یافته‌اند تا فرمی حجیم اما در عین حال ظریف را به این نما بدهند. از نمای کناری نیز شاهد شیب متناسب سقف و خطوط حجمی کم‌تعداد اما متناسب هستیم. در نمای عقب، شاهد شلوغ‌کاری‌های معمول مهندسان چینی نیستیم و همه‌چیز ساده و شیک در جای خود قرار گرفته است. کابین خودرو نیز گرچه هنوز با یک کراس‌اوور لوکس به معنای واقعی بسیار فاصله دارد، اما در مقابل بسیاری دیگر چینی‌ها به‌واقع قابل قبول و رضایت‌بخش است. تریم دو رنگ کابین، در کنار روکش چرم صندلی‌ها و فرمان که در بخش‌هایی از جلو داشبورد نیز لحاظ شده است، کابین چشم‌نواز را به راننده و سرنشینان اهدا می‌کند.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۰.۲ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۶.۶ لیتر


    حجم موتور

    ۱.۵ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    چری تیگو ۷ آنقدر از هر جهت خوب عمل کرده است که از نظر کارشناسان تنها یک سیستم 4WD لازم داشت تا یک کراس‌اوور تمام عیار شود. با وجود اینکه این خودرو با طول ۴۴۳۲ میلی‌متر، عرض ۱۸۳۷ میلی‌متر، ارتفاع ۱۶۷۰ میای‌متر و فاصله محوری ۲۶۵۰ میلی‌متر یک کراس‌اوور جمع و جور شهری محسوب می‌شود، اما از نظر فنی قابلیت عملکرد در برخی مسیرهای نه‌چندان صعب‌العبور آفرودی را داشت، تنها اگر به سیستم دو دیفرانسیل مجهز بود. چری تیگو ۷ با وجود اینکه یک خودروی مرتفع است اما از فنربندی خوبی بهره می‌برد و خشکی معمول این کلاس را در سواری ندارد. تیگو ۷ همچنین اتاق جادار و مناسبی دارد. باید درنظر گرفت این خودرو یک کراس‌اوور کوچک شهری است. بسیاری از همکلاسان آن در ردیف عقب سرنشینان را با دردسر مواجه می‌کنند اما تیگو ۷، فضای خوبی را در اختیار چهار سرنشین بزرگ‌سالش قرار می‌دهد. هرچند صندوق بار آن به جاداری برادر بزرگترش تیگو ۵ نیست. معمولاً در خودروهای چینی شاهد عدم مطابقت موتور و بدنه هستیم. به همین دلیل ضعف کشش خودرو از معایب عمومی این خودروها است. موتور توربوشارژ تیگو ۷ اما با ۱۴۷ اسب بخار قدرت به خوبی می‌توان این خودرو را در هر مسیری پیش برده و شتاب لازم را در اختیار راننده قرار دهد. هماهنگی موتور و گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه خودرو نیز خوب است و هیچ گیجی در عملکرد آن دیده نمی‌شود. ضرایب دنده‌ها به خوبی انتخاب شده و راننده هنگام رانندگی کاملا احساس راحتی می‌کند. چری تیگو ۷ در بخش تجهیزات ایمنی با ۶ ایربگ، کمربند ایمنی پیش کشنده سه‌نقطه‌ای، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی و توزیع نیروی ترمز را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در بخش امکانات نیز مواردی مانند سنسور باران، سنسور عقب و جلو، سنسور باد تایرها، کروز کنترل، کنترل کشش، کنترل پایداری و کنترل ایستایی در سربالایی، دی‌لایت، اتولایت، سیستم چرخش مه‌شکن‌ها در پیچ، فرمان برقی حساس به سرعت با قابلیت تنظیم در دو حالت، کیلس استارت، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ حالت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، آینه جانبی برقی مجهز به گرم‌کن و تاشو، سان‌روف و سقف پاناروما از امکاناتی هستند که از تیپ پایه در تیگو ۷ موجودند. این خودرو همچنین یک نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، نمایشگر اطلاعات ۴ اینچی، دوربین جانبی و دوربین ۳۶۰ درجه را نیز با خود به همراه دارد. همچنین، در تیپ IE شاهد مواردی مانند اضافه‌شدن ترمز پارک برقی (EPB)، اضافه‌شدن اتوهلد، اضافه‌شدن دو عدد پورت USB برای ردیف عقب و اضافه‌شدن کنترل سرعت در سرازیری (DAC) هستیم.

    قیمت روز صفر در بازار

    IE، سال ۱۳۹۹

    ۱,۰۷۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    IE، سال ۱۴۰۰

    ۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    IE، سال ۱۴۰۱

    ۱,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۹/۰۲
    ۰۹/۰۳
    ۰۹/۰۴
    ۰۹/۰۵
    ۰۹/۰۶
    ۰۹/۰۷
    ۰۹/۰۸
    امروز
    ۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۰۶۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۰۷۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۰۷۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۰۸۵,۰۰۰,۰۰۰