سیتروئن C3 مونتاژ
Citroen C3
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    سیتروئن C3 در ابتدا در کلاس هاچ‌بک طراحی و ساخته شد. سال‌ها بعد، در سال ۲۰۱۶، نسخه فیس‌لیفت این خودرو با تغییر در ابعاد و بدنه و در کلاس کراس‌اوور کوچک یا هاچ‌بک کراس طراحی و به بازار عرضه شد. این کلاس در واقع شامل هاچ‌بک‌هایی می‌شود که از لحاظ حجم و ارتفاع بزرگ‌تر هستند. سیتروئن C3 که با طراحی متفاوتی در این کلاس تعریف شده و جای گرفته بود، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. خودرویی با ظاهری کاملاً اسپرت که قابلیت استفاده در مسابقات اتومبیل‌رانی را هم دارد. طراحی متفاوت سیتروئن C3 در کنار مشخصات فنی و رفاهی آن، باعث فروش خوب این خودرو در بازارهای جهانی شد. این خودرو با جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو حالته (نرمال و اسپرت)، دارای موتوری ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر است. موتور سیتروئن C3 دارای قدرت ۱۶۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۲۴۳ نیوتن‌متر است. این خودرو با مصرف سوخت ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و با شتاب ۸.۲ ثانیه خودرویی سریع و کم‌مصرف محسوب می‌شود. سیتروئن C3 شاید امروز چهره‌ای کمی عادی‌تر داشته باشد، اما با توجه به زمان تولدش، می‌توان گفت فرم فانتزی و مدرن آن به واقع فراتر از زمان بود. بدنه دو رنگ و تخم‌مرغی مرتفع، چراغ‌های باریک محصور در نوار کرومی زیر کاپوت که آرم سیتروئن را نیز به نمایش گذاشته‌اند و سپرهای بزرگ و حجمی بخشی از جذابیت‌های طراحی C3 هستند. البته این جذابیت‌ها به داخل کابین نیز راه یافته و در راس همه، صفحه نمایش لمسی بزرگ میانی قرار می‌گیرد. سیتروئن C3 از امکانات رفاهی نظیر کروز کنترل، سنسورهای عقب، باران و فشار باد لاستیک‌ها، چراغ روز و مه‌شکن، دوربین عقب، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای و آینه‌های الکتروکرومیک مجهز به گرم‌کن بهره می‌برد. سیتروئن C3 با داشتن ۶ کیسه هوا و کسب ۴ ستاره از مؤسسه امنیت اروپا، خودروی ایمنی محسوب می‌شود. سیتروئن C3 در پاییز سال ۱۳۹۷ به بازار ایران راه یافت. یعنی دقیقاً زمانی که به دلیل بالا رفتن قیمت دلار، بازار خودرو دچار بی‌نظمی عجیبی شده بود. به این ترتیب، سیتروئن C3 با بدشانسی در یکی از بدترین زمان‌های بازار خودرو عرضه شد و نتوانست علاوه بر طراحی زیبا و متفاوت، امکانات و تجهیزات به روز و مشخصات فنی مناسب، در برابر رقبا خوش بدرخشد.

    تجربه رانندگی

    سیتروئن C3 طراحی زیبا و خاصی دارد.کراس‌اوور کوچکی که در عین اسپرت بودن، لذت رانندگی لوکس و دل‌نشینی را برای شما فراهم می‌کند. طراحی این خودرو کاملاً خلاقانه و فضایی به نظر می‌رسد. در نمای روبه‌رو اولین نکته‌ای که به چشم می‌آید، جلوپنجره باریک این خودرو است که در وسط آرم سیتروئن به زیبایی در آن قرار گرفته و از دو طرف تبدیل به نوار کروم نازکی شده که دور چراغ‌های باریک جلو را گرفته است. کاپوت، کوچک و برجسته و سپر، عریض و حجیم طراحی شده است که روی آن صفحه‌های مشبک مشکی با طراحی خاص قرار دارد. در نمای کناری، در تمامی مدل‌های سیتروئن C3 رنگ سقف و بدنه متفاوت است. دورتادور شیشه‌ها قاب مشکی دارد. در قسمت پایین درها، ضربه‌گیر سیاه‌رنگی به‌صورت نوار پهن قرار گرفته است. تمام این عوامل باعث شده نمای کناری این خودرو کمی شلوغ به نظر برسد. قسمت عقب سیتروئن C3 عکس قسمت‌های جلو و کناری، طراحی ساده‌ای دارد. چراغ‌های کوچک و برجسته، یک باله در بالای شیشه عقب و آنتن کوسه‌ای از جمله ویژگی‌های این قسمت است. در مجموع، کل خودرو حالتی پف‌کرده و حجیم‌شده دارد که باعث شده کمی بزرگ‌تر از یک هاچ‌بک به نظر برسد. کابین کاملاً اسپرت و متناسب با طراحی خارجی ساخته و طراحی شده است. اولین نکته‌ای که در ابتدای ورود به کابین سیتروئن C3 به چشم می‌خورد، استفاده از اِلِمان‌های مربع‌شکلی است که بر روی بدنه هم دیده می‌شود. داشبورد، به شکل بیضی و باریک است. فرمان سه شاخه و یک نمایش‌گر بزرگ ۷ اینچی در وسط کنسول قرار دارد. صندلی‌ها بسیار راحت و با پوششی پارچه‌ای طراحی شده‌اند. نکته جالب درون کابین، استفاده از دست‌گیره‌های چرمی برای بستن در خودرو است که حالتی اسپرت و متفاوت نسبت به دیگر خودروها دارد. آپشن‌های رفاهی مانند کروز کنترل، فرمان کمکی برقی و تلسکوپی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، دوربین پارک و سنسورهای عقب و جلو در سیتروئن C3 تعبیه شده‌اند. موتور سیتروئن C3، چهار سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر است که قدرتی برابر با ۱۶۳ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۴۳ نیوتن متر را تولید می‌کند. همچنین جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک کمپانی آیسین (Aisin) ژاپن بر روی C3، از ویژگی های خوب این هاچ‌بک مونتاژ داخل است. شتاب ۸.۲ ثانیه‌ای و مصرف سوخت ۶.۷ لیتر از جمله ویژگی‌های خوب این خودرو است. ۶ کیسه هوا، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، به علاوه کسب ۴ ستاره ایمنی از مؤسسه استاندارد ایمنی اروپا، امنیت این خودرو را نشان می‌دهند. فقدان تنظیم برقی صندلی‌های جلو و نبود دست‌گیره سقفی از جمله ویژگی‌های منفی این خودرو است. کمبود قطعات یدکی و مراکز خدمات پس از فروش هم امتیاز منفی این خودرو است.

    قیمت روز صفر در بازار

    گرمکن صندلی، سال ۱۳۹۸

    ۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۹/۰۲
    ۰۹/۰۳
    ۰۹/۰۴
    ۰۹/۰۵
    ۰۹/۰۶
    ۰۹/۰۷
    ۰۹/۰۸
    امروز
    ۱,۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۴۴۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰