دنا
دنا
دنا
Dena
موسسايران‌خودرو
تاسیس۱۳۹۳
کشورايران

سمند که از سوی ایران‌خودرو ارائه می‌شد، توانست در بازار خودروی داخلی خودی نشان دهد. اما نیاز بود تا اتفاق جدیدی بيفتد. و چنین بود که نسخه فیس‌لیفت شده و به روزتر سمند ارائه شد؛ چیزی که تحت عنوان دنا می‌شناسیم. این خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی راهی بازارهای داخلی شد و هم از نظر شکل و شمایل و هم از نظر فنی، وضعیت بهتری نسبت به سمند داشت. از جمله این‌که طراحی دوباره نمای جلو و عقب، داشبورد، تریم تازه‌تر، استفاده از پیشرانه قابل قبول EF7، ترمزهای چهار چرخ دیسکی و ... باعث شد تا نسبت به سمندهای پیشرفته‌تر، با خودرویی محترم‌تر روبه‌رو باشیم. هرچند که هنوز هم کاربران از بعضی ضعف‌ها مانند مسائل برقی ماشین و ورود صدا به کابین و ... گلایه داشتند. ضمن این‌که دو سال پیش، ایران‌خودرو برخی داشته‌ها مانند ترمز دیسکی و کروز كنترل و رینگ آلومینیومی را از آپشن‌های آن حذف کرد. در نهایت این‌که ترمزها و وضعیت پیشرانه به صرفه آن را باید از نقاط قوت این خودرو بدانیم. پیشرانه این خودرو که ۱.۷ لیتر حجم دارد، می‌تواند ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت را به کاربر خودش تقدیم کند. اما نکته مهم دیگر درباره این خودرو، وجود نسخه‌های پلاس آن است. در سال ۱۳۹۵ بود که اولین فیس‌لیفت دنا عرضه و یک سال بعدش، راهی بازار شد. ایران‌خودرو سعی کرده بود که در ظاهر، تغییراتی ارائه کند تا بتواند دل کاربران خودروی کشور را به دست بیاورد و به نقدهایی که درباره‌اش وجود دارد، پاسخ بدهد. این تغییرات در چراغ‌های جلو و عقب و جلوپنجره و خطوط جانبی خودرو و ... دیده می‌شدند. ایران‌خودرو حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و آپشن‌هایی مشتری‌پسند چون سانروف و مانیتور بزرگ و دوربین عقب و کروز کنترل و ایربگ جانبی و ... را هم روی دنا پلاس گذاشت تا حرف و حدیثی باقی نگذارد. هرچند که به عادت دیرینه، سال بعدش چند تایی از آن‌ها از جمله سانروف را حذف کرد. این دنا پلاس، یک نسخه جدیدتر هم دارد با عنوان «پلاس توربو» که عملاً از سال ۱۳۹۷ به دست مشتری‌ها رسید. تنها تفاوتی که در این خودروهای جدید مشاهده می‌شد، افزوده شدن توربوشارژ به پیشرانه موجود دنا، یعنی EF7 بود؛ با چند تغییر جزئی فنی و ظاهری و آپشنال دیگر.

همهٔ مدل‌های دنا
آگهی‌های دنا