جیلی GC6
Geely GC6
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    جیلی GC6 یک سدان متوسط شهری است که به‌عنوان خودرویی به‌صرفه و اقتصادی برای خانواده‌های قشر متوسط در سراسر دنیا طراحی شده است. جیلی جی‌سی ۶ قبل از فیس‌لیفت نیز در بیشتر بازارهای آسیایی، اروپای شرقی، استرالیا و نیوزیلند مشتریان بسیاری داشت، اما بعد از فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۶ توانست به آمار فروش ۶۳ هزار و ۴۱۳ دستگاه دست یابد که این موفقیت را تا حد زیادی مدیون مشاوره‌های شرکت «ولوو» در طراحی و مهندسی است. این خودرو در تست‌های ایمنی C-NCAP چین چهار‌ ستاره دریافت کرد، درحالی‌که، در تست تصادف استرالیا تنها توانست موفق به دریافت سه ستاره شود. جیلی جی‌سی ۶ با موتور ۱.۵‌ لیتری با استاندارد یورو ۴ و گیربکس اتوماتیک در ایران عرضه می‌شد. این خودرو در دو مدل الیت و اکسلنت توسط شرکت خودروسازان بم که از توابع سه‌گانه کرمان موتور است، در ایران مونتاژ می‌شد. بم خودرو به واسطه جیلی GC6 توانست شکسته حاصله از مونتاژ هافو لوبو را جبران کند. این شرکت در شروع کار به مونتاژ مدل قدیمی جیلی GC6 پرداخت. مدلی که با وجود کیفیت بالای قطعات مشکلاتی نیز داشت. یکی از این مشکلات طراحی ظاهری ساده و قدیمی آن بود. نمایی که فریاد می‌زد با خودرویی ارزان مواجه هستیم. جیلی جی‌سی ۶ فیس لیفت (اکسلنت) در واقع نسخه فیس‌لیفت جیلی انگلون کینگ‌کنگ بود. انگلون کینگ‌کنگ نیز خود بر روی پلتفرم جیلی ام‌کی ساخته شده بود. جیلی ام‌کی از سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه و جیلی انگلون در سال ۲۰۱۲ وارد بازار شد، یعنی همان نسخه قبل از فیس‌لیفت جیلی جی‌سی ۶. در سال ۲۰۱۵ کمپانی جیلی سعی کرد تا این مدل از تولیدات خود را نیز از لحاظ سطح کیفی و طراحی ظاهری به دیگر تولیدات به‌روزش، مانند جی‌ایکس ۷ و ان‌ال ۳، برساند. بنابراین اقدام به ارائه نسخه فیس‌لیفت جیلی انگلون با عنوان جیلی جی‌سی ۶ کرد. جالب‌تر اینکه این خودرو در چین با نام جیلی SC6 عرضه می‌شود و در بازار خارج از چین با نام جیلی GC6 شناخته می‌شود. نکته مهم دیگر در این میان آن است که روی جلوپنجره نسخه قدیمی خودرو آرم قدیمی کمپانی، که نشان انگلون بود، قرار دارد اما در نسخه فیس‌لیفت آرم آشنای کمپانی جیلی، که بی‌شباهت به آرم کمپانی‌های آمریکایی نیست، خودنمایی می‌کند.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۳.۵ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۶ لیتر


    حجم موتور

    ۱.۴۹۸ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    جیلی سی‌جی ۶ یک سدان متوسط شهری در رده اقتصادی است که همه‌چیز در مهندسی آن تحت تأثیر هدف اصلی خودروساز، یعنی استهلاک پایین و مصرف کمتر، قرار می‌گیرد. اما وقتی پشت فرمان جیلی GC6 می‌نشینیم دلیل استقبال و فروش زیادی که این خودرو در جهان با آن مواجه شده را متوجه می‌شویم. از مشکلات عمده خودروهای چینی انتقال زیاد صدای موتور به داخل کابین است که با این معضل همیشگی در جیلی جی‌سی ۶ مواجه نیستیم. مخصوصاً در رانندگی‌های شهری به‌هیچ‌ عنوان صدای موتور یا قطعات به‌کار رفته در موتور خودرو را درون کابین نمی‌شنویم. تنها در سرعت‌های بالا در جاده کمی این مسئله به چشم می‌آید که چندان قابل توجه نیست. در واقع در این بخش جیلی انتظارات شما را فراتر از یک خودروی اقتصادی برآورده می‌کند. در مورد عملکرد گیربکس و تعویض دنده و هماهنگی جعبه دنده با موتور، جیلی جی‌سی ۶ همچنان رضایت‌بخش ظاهر می‌شود. گیربکس ساخت ژاپن ( کمپانی جاتکو) خودرو کاملاً نرم و با دقت دنده‌ها را عوض می‌کند و خبری از ضربه یا تکان هنگام تعویض دنده نیست. پدال ترمز نیز عملکرد خوبی دارد و همچنین در گذر از ناهمواری‌ها ضربات ناشی از تکان خودرو به داخل کابین منتقل نمی‌شود. ارتفاع زیاد خودرو و فاصله کف آن با سطح زمین نیز باعث شده جیلی GC6 خودرویی مناسب خیابان‌ها و جاده‌های ناهموار ایران به‌شمار رود؛ تا جایی که همین ارتفاع و عملکرد خوب کمک فنرها اجازه عبور از سرعت‌گیرهای نه‌چندان بلند را بدون ترمز گرفتن می‌دهد. درباره داخل کابین باید گفت وجود صفحه نمایش بزرگ میانه داشبورد و سیستم صوتی قابل‌قبول کسالت را از کابین کاسته است. رنگ‌بندی زیبای تریم داخلی نیز چشم‌نواز است و رضایت بصری سرنشینان را فراهم می‌کند. فضای کابین برای سرنشینان در قسمت جلو خوب است و صندلی‌ها نیز راحت و نرم هستند. صندوق عقب جیلی جی‌سی ۶ از حجم قابل‌قبولی برخوردار است و خودرویی مناسب برای مسافرت‌های خانوادگی محسوب می‌شود. درباره شتاب خودرو باید گفت اقتصادی بودن آن و عدم اجازه به موتور برای مصرف سوخت بیشتر، باعث می‌شود تمام توان خود را به نمایش نگذارد و شتاب خوبی را از آن شاهد نباشیم. هرچند برای استفاده عادی به‌عنوان خودرویی خانوادگی و اکونومیک واکنش موتور به پدال گاز قابل‌قبول است. در بخش هندلینگ عملکرد فرمان خوب است، اما در سرعت‌های بالا کنترل آن سخت می‌شود و هنگام پیچیدن قسمت عقب خودرو کمی انحراف دارد. در ردیف عقب به‌دلیل اندازه کوچک کابین و شیب سقف در قسمت انتهایی، فضای کافی برای سرنشینان وجود ندارد و افراد قدبلند را با مشکل مواجه می‌کند.

    قیمت روز صفر در بازار

    اکسلنت، سال ۱۳۹۸

    ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۴/۰۱
    ۰۴/۰۲
    ۰۴/۰۳
    ۰۴/۰۴
    ۰۴/۰۵
    ۰۴/۰۶
    ۰۴/۰۷
    امروز
    ۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۴۴۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰