هیوندای آزرا گرنجور 3000cc
Hyundai Azera Grandeur 3000cc
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    نسل پنجم هیوندای آزرا یا همان آزرا گرنجور در سال ۲۰۱۲ در کره جنوبی عرضه شد و در همان سال نیز توسط شرکت آسان‌موتور به بازار ایران راه یافت. تولید این خودرو تا سال ۲۰۱۷ ادامه داشت، اما روند عرضه آن به بازار ایران در سال ۲۰۱۳ به دلیل وضع قوانین جدید متوقف شد و این خودرو نهایتا در تعداد محدودی به بازار عرضه شد. هیوندای آزرا گرنجور نسل پنجم از نظر طراحی در مقایسه با نسل گذشته خود، به‌واسطه زبان طراحی جدید هیوندای، به‌طور‌کلی متحول شد. چراغ‌های جلو حالت کشیده‌ای دارند و نسبت به گذشته زیباتر شده‌اند، همچنین چراغ‌های عقب مانند گذشته به ‌وسیله یک نوار قرمز‌ رنگ به یکدیگر متصل شده‌اند. بدنه خودرو نیز با فرم نسبتا ساده نسل گذشته فاصله گرفته است. روی بدنه گرنجور خطوط شکسته فراوانی نقش بسته که علاوه‌بر افزایش زیبایی و جذابیت این خودرو، عملکرد آیرودینامیکی آن را نیز بهبود بخشیده است.‌ در‌واقع آزرا نسل پنجم را باید ماحصل استراتژی جدید هیوندای در طراحی محصولاتش دانست.‌ طراحی کابین هیوندای آزرا گرنجور نیز تحت تاثیر طراحی بیرونی آن صورت گرفته و حالتی اسپرت دارد. کنسول وسط نیز به شکل T طراحی شده که خطوط تند ‌و ‌تیزی در اطراف آن همانند نمای خارجی خودرو به‌چشم می‌خورد و بر جذابیت‌های آن افزوده است. یک نمایشگر ۷ اینچی در مرکز داشبورد جا خوش کرده است و کلیدهای کنترلی زیادی در پایین آن و حتی بر روی فرمان دیده می‌شود. متریال به‌کار رفته در کابین نیز بیشتر از جنس پلاستیک و چرم بوده که از کیفیت مناسبی برخوردار است. هیوندای آزرا گرنجور ۳۰۰۰ در بخش تجهیزات ایمنی مجهز به ستون جمع‌شونده فرمان در هنگام تصادف، قفل فرمان خودکار، قدرت کمکی الکتروهیدرولیک EHPS به‌همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت، سیستم ترمز و پایداری ABS , EBD , ESC, BAS , MDPS و VSM و همچنین، ۹ کیسه هوای ایمنی که شامل جلو، جانبی‌ و پرده‌ای محافظ سر است. موتور به‌کار رفته در هیوندای آزرا گرنجور ۳ لیتری و ۶ سیلندر است. این خودرو قادر به تولید حداکثر قدرت ۲۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۸۸ نیوتن‌متر است. برای انتقال قدرت موتور این خودرو از یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده است.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۸ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۹.۶ لیتر


    کلاس بدنه

    سدان


    حجم موتور

    ۳ لیتر


    قدرت موتور

    ۲۵۰ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۶ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۷۰%

    فنی

    ۶۵%

    ایمنی

    ۶۰%

    کیفیت ساخت

    ۵۵%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    ایمنی خوب


    بازار دست دوم خوب


    کابین جادار


    نقاط ضعف

    حساس به سرویس‌های دوره‌ای


    تجربه رانندگی

    جذابیت و زیبایی هیوندای آزرا چشمگیر است و این خودرو می‌تواند با کیفیت مناسب و آپشن‌های متعدد خود انتخاب بسیار خوبی در رنج قیمتی خود برای خریداران باشد. کابین گرنجور کیفیت خوبی دارد و از ارگونومی مناسبی نیز برخوردار است و فضای مناسب و گسترده‌ای را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد‌.گرنجور از لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی بهره می‌برد که لذت سواری با آن را بسیار افزایش داده است و یکی از جذابیت‌های اصلی آن محسوب می‌شود. پیشرانه ۶ سیلندر آزرا عملکرد بسیار نرم و بی‌صدایی دارد و به خوبی از پس وزن خود بر‌ می‌آید و در هنگام شتاب‌گیری نیز قدرت بالایی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.‌ عایق‌بندی کابین این خودرو‌ نیز خوب است و از ورود صدای محیط و پیشرانه به داخل کابین جلوگیری می‌کند . آزرا از سیستم تعلیق خوبی برخوردار است و در مسیرهای شهری و دست‌اندازهای جاده عملکرد قابل‌قبولی را از خود بروز می‌دهد.‌ البته این سیستم گاهی در دفع ضربات ضعیف عمل کرده و نمی‌تواند به خوبی مانع از انتقال آن‌ها به داخل کابین شود. به این ترتیب کیفیت سواری هیوندای گرنجور در‌مجموع خوب است. به‌خصوص که در شتاب‌گیری بسیار تند و تیز است و در سرعت‌های بالا نیز کاملا تحت کنترل راننده قرار دارد. سیستم ترمز این خودرو عملکرد بسیار خوب و قدرتمندی دارد و حس اطمینان را به راننده منتقل می‌کند.‌ چه در ترمزگیری‌های متعدد و چه در شرایط اضطراری یا ناگهانی می‌توانید به ترمز‌های این خودرو اعتماد کنید.گیربکس ۶ دنده این خودرو هماهنگی مناسبی با پیشرانه دارد و عملکرد قابل قبولی را در تعویض دنده‌ها ارائه می‌دهد. ضرایب دنده به خوبی انتخاب شده و هیچ مشکلی برای راننده ایجاد نمی‌کند. مصرف سوخت هیوندای گرنجور با توجه به وزن و حجم موتور این خودرو بالا است که البته جای تعجب ندارد، اما می‌توان از آن به‌عنوان یکی از نکات منفی این خودرو یاد کرد. دید عقب خودرو در حالت عادی چندان مناسب نیست، اگرچه به کمک دوربینِ دیدِ عقب این مشکل تا حدودی برطرف شده است، اما باید به استفاده از این دوربین در مواقع لازم عادت کرد. به ‌دلیل شکل خاص طراحی و ابعاد کوچک شیشه‌ها، دید به اطراف و آگاهی محیطی راننده در زمان قرار گرفتن پشت فرمان این خودرو خیلی مناسب نیست و همین مورد در تسلط راننده بر خودرو تاثیری مستقیم دارد.‌ به صدا افتادن اتاق گرنجور در کیلومترهای بالا، یکی از موارد شایع و منفی این خودرو است که در این رنج قیمتی قابل قبول نیست. بنابراین هنگام خریدن آزرا دست دوم باید به این مورد توجه ویژه داشت.‌