هیوندای i20 مونتاژ
Hyundai i20-ir
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    هیوندای i20 مونتاژ که نسل جدید این خودرو محسوب می‌شود، با حجم موتور ۱۴۰۰ سی‌سی به بازار عرضه شده، قدرتی معادل ۹۸.۶ اسب بخار و گشتاوری ۱۳۴ نیوتن‌متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. شتاب رسمی هیوندای i20 عدد ۱۳.۲ ثانیه است که چندان هیجان‌انگیز به‌نظر نمی‌رسد. مصرف سوخت این خودرو نیز در شرایط معمولی شهری ۹.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و ۶.۷ لیتر در سیکل ترکیبی است. اولین مدل هیوندای i20 وارداتی به ایران مجهز به موتور ۱.۴ لیتری و ۱۲۲ اسب بخاری بود که عملکرد مناسبی را در اختیار راننده قرار می‌داد. نسل بعدی این خودرو اما فاقد توربوشارژ و حتی سیستم تزریق مستقیم ارائه شد و تنها می‌توان به مصرف سوخت مناسب و استهلاک پایین آن به ‌عنوان نقاط قوتش اشاره کرد. هیوندای i20 مجهز به گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک است که تا حدی ضعف این خودرو را تشدید کند. ظاهر این نسخه هیوندای i20 کمی مدرن‌تر از نسخه قدیمی وارداتی آن به‌نظر می‌رسد. هیوندای i20 از نظر ایمنی وضعیت قابل قبولی دارد و استحکام شاسی و امنیت آن به‌همراه کیسه‌های هوای جانبی باعث کسب ۴ ستاره از یورو انکپ شده است. ورودی هوای بزرگ سپر در کنار خطوط به‌کاررفته و همچنین چراغ‌های کشیده این خودرو باعث ایجاد سادگی و زیبایی توأمان آن می‌شوند. در نمای کناری نیز با خطوطی زیبا در کنار رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی اسپرت و ستون C مشکی روبه‌رو می‌شویم. در قسمت عقب هیوندای i20 سپر اسپرت و چراغ‌های منحصربه‌فرد این خودرو به جذابیت آن می‌افزایند. هیوندای i20 توانسته در طراحی داخلی نیز بسیار خوب ظاهر شود. کنسول میانی برجسته آن در ترکیب با چیدمان قطعات، نمای خوبی را به‌وجود آورده است. جنس قطعات به‌کاررفته نیز قابل قبول است و گرچه با یک خودروی اقتصادی ارزان‌قیمت مواجه هستیم، پلاستیک خشک استفاده‌شده در قسمت‌های مختلف باعث ایجاد احساس بدی نمی‌کند. تجهیزات رفاهی هیوندای i20 در نگاه اول بسیار راضی‌کننده است و با امکاناتی از جمله برف‌پاک‌کن هوشمند، سیستم تهویه هوای یونیزه، محفظه خنک‌نگه‌دارنده، سنسور و دوربین دنده‌عقب، نمایشگر ۷ اینچی به‌همراه بلوتوث و ردیاب ماهواره‌ای، آینه الکتروکرومیک، اخطار فشار باد تایرها TPMS، کنترل ایستایی در شیب HAC و پایداری الکترونیکی ESC مواجه هستیم. شاید بتوان گفت که در هیوندای i20 جای خالی امکاناتی مانند سیستم ورود بدون کلید، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، گرم‌کن صندلی، کروز کنترل و سان‌روف حس می‌شود.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۳ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۶.۷ لیتر


    حجم موتور

    ۱.۳۶۸ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    فضای کافی، پایداری خوب، ترمز مناسب، استهلاک پایین و ظاهر زیبا از مواردی است که می‌توانیم به‌ عنوان نقاط قوت هیوندای i20 نسخه مونتاژ به آن‌ها اشاره کنیم. اگر کندی شتاب و نبود برخی از آپشن‌ها برایتان مشکلی ایجاد نمی‌کند می‌توانید با خیال راحت از رانندگی با چنین خودروی با کیفیتی لذت ببرید. طول و عرض بدنه هیوندای i20 نسبت به نسل قبلی خود افزایش داشته است و به همین دلیل فضای کابین کمی بزرگ‌تر شده است و حالا سرنشینان عقب می‌توانند تجربه بهتری از سفر با این خودرو داشته باشند. هیوندای i20 مناسب چهار سرنشین است، اما در شرایطی که مجبور به حضور یک مسافر پنجم هستید، در صورت متناسب بودن وزن سرنشینان، با مشکل شدیدی مواجه نخواهید شد. صندوق‌عقب این خودرو ۳۰۰ لیتر جا دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۰۰۰ لیتر افزایش می‌یابد و با توجه به اینکه برای سفرهای درون‌شهری در نظر گرفته شده می‌توان گفت که فضای بسیار مناسبی را در اختیارمان قرار می‌دهد. البته کف صندوق فرورفتگی کمی دارد که کار شما را هنگام بلند کردن اجسام سنگین از این قسمت سخت می‌کند. در پشت فرمان از نظر تسلط به جاده و تجهیزات درونی اتومبیل، همه موارد قابل قبول است. یکی از مواردی که در هیوندای i20 مونتاژ به‌چشم می‌آید، تعویض روان دنده‌ها و نرمی فرمان برقی است. موتور هیوندای i20 بسیار کم‌سروصدا است و آرامش داخل کابین را مختل نمی‌کند. نکته مهم اینکه ظاهر اسپرت این خودرو نمایانگر توانایی اسپرت آن نیست و شما با یک هاچ‌بک اقتصادی شهری مواجه هستید. صرف‌نظر از شتاب، دیگر عوامل حرکتی هیوندای i20 مناسب هستند. برای مثال فرمان دقت کافی را دارد و ترمزهای دیسکی نیز به‌خوبی عمل کرده و گیربکس نیز بازده خوبی دارد. از آنجایی که این خودرو برای استفاده‌های شهری تولید شده است، بر کاهش مصرف سوخت و آلایندگی تمرکز دارد و به همین دلیل، گاهی اوقات می‌توان حس کرد که وزن ۱.۲ تنی این خودرو روی دوش موتور آن کمی سنگین است و می‌توانیم در سربالایی‌ها شاهد این موضوع باشیم. در مواقع مورد نیاز می‌توان دنده را به حالت دستی تغییر داد و شتاب بیشتری از هیوندای i20 مونتاژ طلب کرد، اما اگر انتظار دارید که بتوانید رانندگی تندوتیزی با این خودرو داشته باشید، باید شما را ناامید کنیم. سیستم تعلیق عقب هیوندای i20 یکپارچه است و در کنار سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و رینگ‌های ۱۶ اینچی به نسبت قدرت موتور و کلاس بدنه کارایی مناسبی دارد. فرمان‌پذیری نسل جدید این خودرو نیز به دلیل کاهش ارتفاع و افزایش عرض خودرو پایدارتر شده است.