هیوندای i20 مونتاژ آپشنال
Hyundai i20-ir optional
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    هیوندای i20 هاچ بک نسبتاً جدید و به‌روز هیوندای است که در راستای تکمیل لیست محصولات این کمپانی در سال ۲۰۰۹ به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو در نسل اول در سال ۲۰۱۱ که مصادف با اوایل دهه ۹۰ بود به ایران راه یافت. از این خودرو دو نسل به جهان معرفی شده است که در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ عرضه شدند. همچنین هر دو نسل با یک فیس‌لیفت میان‌نسلی جدی همراه بودند. هیوندای i20 نسل اول در نسخه‌های پیش و پس از فیس‌لیفت توسط آسان‌موتور به ایران راه یافت، اما نسل دوم این خودرو را کرمان‌موتور به ایران وارد کرد. این نسل توسط کرمان موتور در دو تیپ پایه و فول آپشن به صورت CKD در داخل مونتاژ شد. کرمان موتور نسل دوم i20 را که محصولی اقتصادی از هیوندای بود، با حذف برخی آپشن‌هایی مانند سانروف و کروز کنترل تولید کرد. یک سال پس از تولید برخی امکانات را به نسخه اولیه اضافه نمود و هیوندای i20 آپشنال روانه بازار شد. این خودرو نسبت به نسخه پایه از امکاناتی مانند کیلس استارت، مانیتور دوربین روی آینه وسط، اتولایت و دستگیره‌های کرومی به جای دستگیره‌های هم‌رنگ بدنه بهره می‌برد. هیوندای i20 آپشنال و پایه در طراحی بدنه و کابین تفاوتی ندارند و کاملاً مشابه هم هستند. تنها دوربین دید عقب در نسخه‌های آپشنال به زیر لوگوی هیوندای منتقل شده است. در بخش فنی نیز هر دو خودرو از موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با ۹۸ اسب بخار و ۱۳۴ نیوتن‌متر گشتاور عرضه می‌شوند. هر دو به گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک مجهز هستند و سقف سرعت آن‌ها به ۱۷۰ کیلومتر در ساعت محدود می‌شود. از دیگر امکانات هیوندای i20 آپشنال باید به کنترل حرکت در سربالایی، نمایشگر فشار باد لاستیک، سنسور نور، سنسور باران، ورود بدون کلید، کامپیوتر سفری، مانیتور، آینه های حساس به نور، دوربین عقب، دستگیره های کرومی، چراغ روز، رهیاب ماهواره ای و سیستم تهویه اتوماتیک اشاره کرد. هیوندای i20 آپشنال از کیفیت ساخت و مونتاژ خوبی بهره می‌برد و می‌توان گفت شرایطی برابر با نسخه‌های وارداتی دارد. مونتاژ این خودرو پس از اعمال مجدد تحریم‌ها در داخل متوقف شد و اکنون تنها در نمونه‌های کارکرده عرضه می‌شود. هیوندای i20 در تمام دنیا به عنوان هاچ‌بکی اقتصادی عرضه می‌شود که امکاناتی معادل دیگر محصولات هیوندای ندارد، اما قیمتش مناسب است. اما در ایران علاوه‌ بر نداشتن همه امکانات نسخه‌های پایه جهانی، قیمت بالایی نیز دارد.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۱.۵ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۵.۵ لیتر


    کلاس بدنه

    هاچبک


    حجم موتور

    ۱.۴ لیتر


    قدرت موتور

    ۱۰۰ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۴۰%

    فنی

    ۵۵%

    ایمنی

    ۴۵%

    کیفیت ساخت

    ۴۰%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    مصرف کم


    خدمات پس از فروش


    بازار دست دوم


    نقاط ضعف

    امکانات کم


    صندوق و اتاق کم جا


    کیفیت تولید


    تجربه رانندگی

    خودروهای اقتصادی در دنیا به چند دلیل محبوب هستند. کیفیت ساخت مناسب، قیمت پایین و مصرف سوخت کم از اصلی‌ترین‌های این دلایل به حساب می‌آیند، اما در عین حال این محصولات از امکانات کمتری بهره می‌برند و موتوری حجیم و پرقدرت روی آن‌ها سوار نمی‌شود. خریداران نیز که معمولا خودرویی کم‌دردسر و کم‌خرج اما ارزان می‌خواهند سراغ این تولیدات اقتصادی می‌روند. هیوندای i20 نیز در لیست محصولات اقتصادی هیوندای قرار دارد که نسبت به دیگر محصولات این کمپانی امکانات محدودتری داشته، اما قیمت مناسبی دارد. در نتیجه، هیوندای i20 خودرویی پرشتاب و چالاک نیست. سقف سرعت بالایی ندارد و در کابین مواردی هیجان‌انگیز و خاص به عنوان امکانات رفاهی عرضه نمی‌کند. در عوض خودرویی کم‌استهلاک با هزینه نگهداری پایین است که مصرفی کاملاً اقتصادی دارد. هرچند این خودرو یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایش یعنی قیمت مناسب را در ایران از دست داده است. اما نسخه آپشنال آن نسبت به نسخه پایه به دلیل امکانات بیشتر ارزش خرید بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. هیوندای i20 با وجود ابعاد کوچک نسبت به هاچ‌بک‌های هم‌سایز مانند پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ اتاق بزرگتری دارد و راننده و سرنشینان در آن از فضای بیشتری بهره می‌برند. مهم‌تر اینکه صندوق بار نیز فضای خوبی برای یک مسافرت کوتاه فراهم می‌کند و جوابگوی نیازهای یک خانواده کوچک است. این خودرو کیفیت مونتاژ خوبی دارد و با وجود تولید در داخل، عایق‌بندی موتور و کابین آن به خوبی صورت گرفته است. هیوندای i20 همچنین سواری نرمی دارد و حتی با وجود کلاس خودرو، تنش در سواری آن احساس نمی‌شود. فنربندی خودرو مناسب بوده و تعلیق کارآمد آن باعث شده است که خودرو چسبندگی و ثبات خوبی در مسیرهای ناهموار داشته باشد. هرچند هیوندای i20 خودرویی کند است و بخشی از این کندی تحت تاثیر گیربکس اتوماتیک خودرو قرار دارد، اما عملکرد گیربکس خودرو نرم و مناسب است و راننده را با دردسر مواجه نمی‌کند. گیربکس با موتور هماهنگ بوده و در تعویض دنده‌ها تاخیر ندارد. هیوندای i20 مانند تمام خارجی‌های موجود در بازار، در حال حاضر هزینه نگهداری بالایی دارد، اما این به آن معنی نیست که تامین قطعات آن با مشکل همراه است. مونتاژکنندهٔ خودرو در داخل تا حدود زیادی تضمین‌کننده تامین قطعات و خدمات پس از فروش است. متریال به‌کار رفته در داخل کابین با وجود ذات اقتصادی خودرو خوب است و در آن از پلاستیک خشک خبری نیست که یک مزیت مهم در برابر برخی از چینی‌های گران‌قیمت بازار محسوب می‌شود. ارگونومی صندلی‌ها نیز در سطح خوبی قرار دارد و دسترسی به امکانات رفاهی در کابین به خوبی فراهم شده است.

    قیمت روز صفر در بازار

    آپشنال، سال ۱۳۹۷

    ۹۴۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۱۰/۲۴
    ۱۰/۲۵
    ۱۰/۲۶
    ۱۰/۲۷
    ۱۰/۲۸
    ۱۰/۲۹
    ۱۰/۳۰
    امروز
    ۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۹۴۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰