هیوندای سوناتا LF هیبرید
Hyundai Sonata-LF-hybrid
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    هیوندای نسل هفتم سوناتا را در سال ۲۰۱۴ با عنوان هیوندای سوناتا LF هیبریدی وارد بازار کرد. پس از آن به دنبال افزایش محبوبیت خودروهای هیبریدی سوناتا نیز نسخه هیبریدی سوناتا LF را در سال ۲۰۱۵ رونمایی نمود. هیوندای سوناتا LF هیبریدی هم در ظاهر و هم در مشخصات فنی تفاوت‌های زیادی با نسخه مادر داشت. تغییرات ظاهری این خودرو شامل طراحی متفاوت چراغ‌های جلو، جلوپنجره بزرگتر که جای پلاک را هم در بر دارد، قسمت زیر سپر جلو، رینگ‌های اکواسپُک، آیرودینامیک پنجره جدید، چراغ‌های عقب و زیر سپر عقب می‌شود. اما کابین هیوندای سوناتای هیبریدی جدید با سوناتا LF تفاوت چندانی ندارد. هیوندای سوناتا LF هیبریدی به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر بنزینی با توانایی تولید ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۳نیوتن‌متر گشتاور و یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت ۵۱ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر مجهز است. مجموع قدرت این دو موتور ۱۹۳ اسب‌بخار است که از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد هیوندای سوناتا LF هیبرید ۹.۳ ثانیه و حداکثر سرعتش ۱۹۲ کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است! موتور بنزینی سوناتا LF هیبریدی از نوع NU است که از چرخش ATKINSON استفاده می‌کند. این سیستم موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود، اما قدرت موتور را در دورهای پایین کاهش می‌دهد که در هیوندای LF هیبریدی این موضوع با کمک موتور برقی رفع شده است. سوناتا LF هیبریدی می‌تواند با تنها موتور برقی خود به سرعت ۱۲۱ کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو سه حالت رانندگی اسپرت، معمولی و اقتصادی دارد. کمپانی هیوندای خودروی سوناتا LF هیبریدی را در سه تیپ GL (تیپ پایه)، GLS (تیپ میانه) و GLS+ (تیپ فول) عرضه کرده که در میزان امکانات رفاهی متفاوت هستند. تجهیزاتی مانند رینگ ۱۷ اینچی در مدل پایه با رینگ ۱۶ اینچی و مانیتور ۸ اینچی مرکزی با مانیتور ۵ اینچی جایگزین شده‌اند. امکاناتی مانند گرم‌کن غربیلک فرمان و صندلی‌های جلو و عقب، روکش چرمی غربیلک فرمان و دسته دنده، سانروف پاناروما، حافظه صندلی، تغییر زاویه چراغ‌های جلو، رادار نقاط کور، سنسور پارک جلو و سنسور باران را در نسخه پایه نمی‌بینیم. اما نسخه میانه و نسخه فول تنها در چند مورد که شامل سردکن صندلی جلو، تریم داخلی چرمی لوکس، شارژر وایرلس و برخی تزئینات لوکس داخلی می‌شود متفاوت هستند.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۹.۳ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۴.۹ لیتر


    حجم موتور

    ۱.۹۹۸ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    معمولا تجربه رانندگی با خودروهای کره‌ای به لذت‌بخشی و رضایت خودروهای ژاپنی یا اروپایی نیست. سال‌ها پیش محصولات کره‌ای به بیهوده پر زرق و برق بودن معروف بودند. اما در سال‌های اخیر کیفیت ساخت و مونتاژ قطعات و متریال به‌کار رفته در خودروهای کره‌ای بالا رفته، تا جایی که توانسته‌اند در اروپا و آمریکا نیز بازار خود را به دست آورند. طراحی ظاهری سوناتا در این نسخه بسیار بهتر شده و چهره‌ای جذاب و همه‌پسند به خود گرفته است. چهره‌ای که هم در بدنه و هم داخل کابین تمام سلایق را راضی می‌کند. تمام تغییرات خودرو را به سمت به‌روزتر شدن هدایت می‌کنند و در نهایت، طرحی حاصل شده که به‌نظر تا سال‌ها ماندگار است. کره‌ای‌های هیوندای این‌بار نیز در بخش امکانات رفاهی سنگ تمام گذاشته‌اند. نسخه فول سوناتا LF هیبریدی یعنی GLS+ امکاناتی در سطح یک خودروی لوکس دارد و تمام راحتی سرنشینان و راننده را فراهم می‌کند. نسخه GLS نیز دست کمی از نسخه فول ندارد و تنها در مواردی خیلی جزئی مانند سردکن صندلی‌های جلو، عقب‌تر از نسخه فول قرار می‌گیرد. حتی تیپ پایه این خودرو نیز امکاناتی دارد که توانایی رقابت با خودروهای روز اروپایی را به آن می‌دهد. ایمنی بالای هیوندای سوناتا LF هیبرید نیز از دیگر موارد مثبت آن است. تجهیز به ۶ ایربگ و رادار نقطه کور را برای راننده وسرنشینانش فراهم می‌کند. مصرف سوخت خودرو با توجه به ابعاد آن بسیار مناسب است. قدرت بالای موتور بنزینی و هماهنگی آن با موتور برقی نیز از دیگر نکات مثبت خودرو دانسته می‌شود. تجهیز موتور برقی به باتری لیتیوم پلیمری باعث شده تا از باتری‌های لیتیوم یونی به کار رفته در خودروهای رقیب بهتر عمل ‌کند و استهلاک کمتری داشته باشد. سواری نرم و راحتی در هیوندای سوناتا LF هیبریدی به لطف سیستم تعلیق پیشرفته‌اش تامین شده است. جالب اینکه سواری سوناتا LF به نرمی و راحتی نسخه هیبریدی‌اش نیست. اما عملکرد ضعیف ترمزها که در بیشتر خودروهای هیبریدی مشاهده می‌شود، در این خودرو نیز در بین نکات منفی قرار دارد. ضمن اینکه شتاب خودرو، نیز چندان بالا نیست که باز از شاخصه‌های خودروهای هیبریدی محسوب می‌شود. عملکرد خوب گیربکس ۶ سرعته مصنوعی و CVT خودکار خودرو و امکان تغییر آن به حالت دستی را هم نباید فراموش کرد. این نکته مثبت در جایی نمود بیشتری می‌یابد که می‌بینیم گیربکس اکثر خودروهای هیبریدی از نوع CVT است. در نهایت باید گفت هندلینگ ضعیف خودرو در پیچ‌های تند عملکرد چندان رضایت‌بخشی ندارد و انحرافات خودرو را کاملاً کنترل نمی‌کند. البته این معضل در سرعت‌های پایین و مسیرهای کم‌پیچ و خم چندان محسوس نیست.

    قیمت روز صفر در بازار

    gls، سال ۱۳۹۷

    ۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    gls plus، سال ۱۳۹۷

    ۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۳/۳۱
    ۰۴/۰۱
    ۰۴/۰۲
    ۰۴/۰۳
    ۰۴/۰۴
    ۰۴/۰۵
    ۰۴/۰۶
    امروز
    ۲,۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۵۹۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰