هیوندای سوناتا LF هیبرید gls
Hyundai Sonata-LF-hybrid GLS
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    سوناتا از سدان‌های میان‌سایز محبوب کره‌ای در ایران است که از سال ۲۰۰۸ توسط اطلس‌خودرو نمایندگی مجاز و رسمی هیوندای به ایران وارد می‌شود. این خودرو در نسل‌ها و مدل‌های مختلف در ایران عرضه شده است. آخرین نسخه آن مربوط به نسخه فیس‌لیفت مدل LF آن می‌شود که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و در همان سال به ایران راه یافت. البته وارد کننده این نسخه شرکت پاکرو بود که آن در در سه تیپ تجهیزاتی و تنها در نمونه هیبرید وارد کرد. تیپ GLS نسخهٔ میانهٔ این خودرو است که از تیپ GL مجهزتر و از تیپ GLS+ ساده‌تر است. هر سه نسخه در بخش فنی کاملاً مشابه هستند و تفاوت ظاهری آن‌ها به سایز تایرها و رینگ‌ها محدود می‌شود. داخل کابین نیز ممکن است تفاوت‌هایی مانند ابعاد نمایشگر مرکزی و تریم داخلی جلب توجه کند. هیوندای سوناتا هیبرید در طراحی ظاهری جذاب و به‌روز ظاهر شده است و طراحی داخلی آن لوکس و کلاسیک و به دور از شلوغی‌های کلافه‌کننده معمول این برند صورت گرفته است. این خودرو در ایران با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر GDI عرضه شده که توان تولید ۱۵۳ اسب بخار قدرت و ۱۹۳ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این موتور را یک موتور الکتریکی با ۵۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور همراهی می‌کند. باتری لیتیم یونی موتور برقی ۵۳ ولت است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۹.۳ ثانیه و سقف سرعت آن ۱۹۷ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت هیوندای سوناتا هیبرید در سیکل ترکیبی معادل ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.این خودروی دیفرانسیل جلو از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی سوناتا هیبرید GLS شامل مواردی مانند ترمز ABS، EBD، ESP، اتو پارک، سنسور نقطه کور، سنسور باد تایرها، کروز کنترل، کیلس استارت، ۶ ایربگ، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای پیش کشنده و محدود کننده، دی‌لایت، اتولایت، سنسور جلو و عقب، رینگ ۱۶ اینچی، آینه الکتروکرومیک، کامپیوتر سفری، ساندرو، دوربین دنده عقب، گرم‌کن آینه جانبی، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، سرد کن صندلی‌های جلو، فرمان با روکش چرمی و مجهز به گرم‌کن، اول کار پلی، اندروید اتو، سیستم صوتی مجهز به ۸ اسپیکر و ساب‌ووفر، سیستم پخش اینفینیتی، نمایشگر مرکزی ۸ اینچی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ حالت و مجهز به حافظه، صندلی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم ۴ حالته، چراغ جلو با قابلیت مشایعت، شیشه بالابر ایمن در مقابل مانع برای راننده، مسیریاب همراه با نقشه ایران و پرده آفتابگیر شیشه‌های عقب می‌شود.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۹.۳ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۴.۷ لیتر


    کلاس بدنه

    سدان


    حجم موتور

    ۲ لیتر


    قدرت موتور

    ۲۰۷ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۴۵%

    فنی

    ۶۵%

    ایمنی

    ۵۵%

    کیفیت ساخت

    ۶۰%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    ایمنی بالا


    عملکرد فنی


    کیفیت ساخت


    آپشن‌ها و امکانات


    بازار دست دوم


    فضای کابین


    مصرف سوخت کم


    نقاط ضعف

    عملکرد ترمزها


    پیچیدگی فنی


    تجربه رانندگی

    هیوندای سوناتا هیبرید GLS تیپ میانه یا نیمه‌فول نسخهٔ فیس‌لیفت سوناتا LF است که در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت پاکرو در تعدادی محدود و برای مدتی کوتاه به ایران وارد شد. این خودرو به دلیل طراحی جذاب بسیار مورد توجه قرار گرفت و هنوز هم از بازار بسیار خوبی برخوردار است. البته باید اضافه کرد که تیپ نیمه‌فول به دلیل امکانات بیشتر از تیپ GL و قیمت مناسب‌تر از تیپ GLS+ آمار بهتری را در بازار خرید و فروش به خود اختصاص داده است. هرچند شاید باید انتظار داشت که این خودرو از روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان بهره می‌برد. این خودرو بازده فنی مناسبی دارد و سواری پرشتاب و مناسبی را به راننده و سرنشینانش تقدیم می‌کند. ضمن اینکه این سواری جذاب با عملکرد خوب تعلیق و فنربندی خودرو، نرم و راحت نیز است. باید گفت هیوندای سوناتا در این نسخه، مشکلات همیشگی انتقال ضربات جاده به داخل کابین را ندارد و در آن شاهد سواری پرتکان و پرتنش نیستیم. کابین خودرو بی‌صدا و ایزوله است که از کیفیت ساخت و مونتاژ بالا نشات می‌گیرد. درون کابین متریال به کار رفته رضایت‌بخش است و استهلاک بالا را همراه ندارد. در واقع، شاهد افت کیفی خودرو در کارکرد‌های پایین نیستیم. خودرو فضای کافی در کابین دارد و صندلی‌ها نرم و ارگونومیک هستند. دسترسی به ادوات درون کابین برای راننده سرنشینان ساده و بی‌دردسر است. هیوندای سوناتا هیبرید فرمان‌پذیری مناسبی هم دارد و حتی در سرعت‌های بالا شاهد بیش یا کم‌فرمانی از آن نیستیم. فرمان حساس به سرعت خودرو در مسیرهای مارپیچ کنترل آن را در دستان راننده حفظ می‌کند. گیربکس خودرو عملکرد نرم و خوبی دارد و در هماهنگی کامل با موتور آن است. تعویض دنده‌ها در آن در زمان مناسب انجام می‌شود. تنها نبود شیفتر فرمان را باید در این بخش به عنوان یک فقدان یادآور شد. صندوق بار خودرو جادار و بزرگ است و با قابلیت تاشوندگی صندلی‌های ردیف عقب امکان بزرگتر شدن هم دارد. خودرو مصرف سوخت پایینی دارد که در حال حاضر یک مزیت قابل توجه محسوب می‌شود. یکی از مشکلات هیوندای سوناتا هیبرید در هر سه تیپ موجود در ایران، پیچیدگی فنی آن است. به‌طور کلی، سیستم‌های هیبرید در ایران چندان شناخته شده نیستند و تعمیرات آن‌ها در کشور معمولاً با دردسرهای خاص خود همراه است. از آنجا که سوناتا هیبرید نیز واردات محدودی داشته این معضل جدی‌تر احساس می‌شود. مالک در صورت نیاز به تعمیر خودرو با مشکل تامین قطعات نیز مواجه است. خدمات پس از فروش پاکرو نیز چنگی به دل نمی‌زند. با این وجود سوناتا GLS به دلیل استهلاک پایین، خودرویی ارزنده و مناسب در بازار فعلی محسوب می‌شود.

    قیمت روز صفر در بازار

    gls، سال ۱۳۹۷

    ۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۵/۱۱
    ۰۵/۱۲
    ۰۵/۱۳
    ۰۵/۱۴
    ۰۵/۱۵
    ۰۵/۱۶
    ۰۵/۱۷
    امروز
    ۲,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۵۴۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰