جک S5
JAC S5
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    جک S5 یک شاسی‌بلند شهری میان سایز و دیفرانسیل جلو است که در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط کرمان موتور وارد بازار خودروی کشور شد و از همان ابتدا به دلیل شباهت به کراس‌اوور کره‌ای محبوب بازار ایران، یعنی هیوندای توسان، توانست بازار را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. اولین جک S5 وارد شده به ایران مجهز به جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی و پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژر بود. بعد از گذشت دو سال، نسخه اتوماتیک جک اس ۵ که مجهز به جعبه‌دنده ۶ سرعته‌ دو کلاچه بود، به بازار عرضه شد که از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با نسخه‌ دستی ندارد و فقط حدود ۴۰ کیلوگرم نسبت به نسخه دنده دستی سنگین‌‌تر است و به رینگ‌های بزرگتر ۱۸ اینچی تجهیز شده است. ظاهر زیبای جک S5 نخستین موردی است که نظر هر خریداری را به خود جلب می‌کند. در نمای کناری خودرو شاهد طراحی هماهنگی با جلوی خودرو و چراغ‌های عقب آن هستیم، گرافیک چراغ‌های عقب نیز خوب است و توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. طراحی کابین جک S5 استاندارد است و مواد بکار رفته در آن از کیفیت خوبی برخوردار بوده و با سایر خودروهای چینی تفاوت چشمگیری دارد. عامل دیگری که باعث جذابیت کابین این خودرو می‌شود، امکانات بسیار خوب آن است. جک اس ۵ به سیستم‌های کمکی مهمی نظیر اخطار فشار باد تایر، تنظیم نور چراغ‌های جلو، ضد سرقت، ABS ،HBA ، EBD و ESC مجهز شده است. همچنین در نسخه اتوماتیک این خودرو سیستم ورود بدون کلید، تهویه مطبوع دوگانه، استارت دکمه‌ای و سنسور باران مشاهده می‌شود. صندلی‌های این خودرو در نسخه اتوماتیک علاوه‌ بر اینکه در قسمت سرنشینان جلو برقی‌اند، دارای گرمکن و سیستم حافظه صندلی نیز هستند. جک S5 دارای دوربین دید عقب، ترمز پارک برقی EPB، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی HDC و سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC است که رانندگی با آن را بسیار راحت‌تر می‌کند. جک S5 اتوماتیک با چهار کیسه هوا مجهز شده است تا ایمنی سرنشینان در آن به حداکثر برسد. موتور ۴ سیلندر ۱۶‌سوپاپه DOHC این خودرو ۱۹۹۷ سی‌سی حجم دارد و به کمک سیستم توربو شارژش قادر است تا ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. جک S5 دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر اعلام شده است.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۰.۸ ثانیه-۱۱.۷ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۷.۷ لیتر


    حجم موتور

    ۱.۹۹۷ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    زمانی که پشت فرمان جک S5 می‌نشینید، سواری نرم آن شما را قانع می‌کند که با خودروی خوبی روبه‌رو هستید. خودرویی که با سایر هم‌وطنان خود فاصله‌ای محسوس دارد. بعد از روشن کردن پیشرانه و شروع به حرکت، دو چیز باعث ایجاد لبخند رضایت بر صورت راننده می‌شود. اولین نکته فرمان نرم این خودرو و دومین نکته پیشرانه‌ قدرتمند آن است. طراحی خودرو اصولی و عمیق بوده و با وجود گذشت چند سال‌ از عرضه آن، همچنان از نظر ظاهری متین و جذاب برخوردار است. به‌علاوه کابین این کراس‌اور در نسخه اتوماتیک خود یک به‌روزرسانی خوب را تجربه کرد تا همچنان حس مدرن بودن را حفظ کند. علاوه‌بر اینکه کابین خودرو راحت است و عایق‌بندی خوب کابین باعث نفوذ صدای کمی از موتور و محیط بیرون به داخل می‌شود. همچنین جادار بودن این خودرو نکته‌ای است که برای بسیاری از خانواده‌های ایرانی مهم است و از این حیث جک S5 نمره قبولی را دریافت می‌کند. ترمز پارک برقی در نسخه اتوماتیک، که پنلی مجزا زیر محفظه دسته‌دنده دارد، باعث شده اهرم ترمز دستی در کابین حذف شود تا فضای بیشتری را ایجاد کند. صندلی‌ راننده جک اس ۵ در نسخه اتوماتیک برقی‌ است. به‌علاوه در نسخه اتوماتیک صندلی‌های جلو دارای گرمکن هستند. همچنین در این نسخه صندلی راننده از سیستم حافظه صندلی نیز بهرمند‌ شده‌ است. این آپشن بسیار کارآمد است؛ چرا که هر شخص با توجه به قد و جثه خود صندلی را تنظیم می‌کند و به حافظه آن می‌سپارد. فرمان خودرو به دلیل استفاده از سیستم چرخ‌دنده‌ای با کمک برقی Servomotor بسیار نرم است و چرخش فرمان به‌راحتی صورت می‌پذیرد. پیشرانه‌ قدرتمند جک اس ۵ که توربوشارژر ۲لیتری است، نیروی کافی برای به حرکت در آوردن این شاسی بلند ۱۵۴۵ کیلوگرمی مهیا می‌کند، اما مصرف جک S5 در بعضی مواقع بالا گزارش داده شده است. در بسیاری از جک‌های S5 نسخه دنده‌ای، هنگام تعویض دنده از ۱ به ۲، گیربکس خودرو از خود صدای قیژقیژ بروز می‌دهد. همچنین موتور این خودرو گرما و صدای زیادی را در جاده‌های خاکی و پر دست‌انداز ایجاد می‌کند. کیفیت رنگ پایین نیز یکی دیگر از ویژگی‌های منفی این خودرو است. البته این مشکل تنها در مورد این خودرو رخ نداده است و بسیاری از خودروهای مونتاژ داخل با این مشکل دست به گریبان هستند. در واقع شما باید خوش‌شانس باشید تا در بین مونتاژهای داخلی از نمونه خوبی در تمام قسمت‌ها برخوردار شوید. جک S5 هم مانند دیگر خودروهای کنونی کرمان‌‌موتور، از این قاعده دور نیست و تقریبا تمام خریداران نسبت به مونتاژ ضعیف شکایت دارند.

    قیمت روز صفر در بازار

    اتوماتیک، سال ۱۳۹۸

    ۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    اتوماتیک، سال ۱۳۹۹

    ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    اتوماتیک، سال ۱۴۰۰

    ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۳/۳۱
    ۰۴/۰۱
    ۰۴/۰۲
    ۰۴/۰۳
    ۰۴/۰۴
    ۰۴/۰۵
    ۰۴/۰۶
    امروز
    ۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰