کیا کادنزا
Kia cadenza
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    سدان فول ‌سایز کادنزا که یکی از موفق‌ترین و برترین خودروهایی است که کمپانی کره‌ای کیا موتورز است، اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد. ۶ سال پس از ارائه نسل اول این سدان نیمه لوکس، نسل دوم این خودرو با ظاهری مدرن‌تر و کابینی مجهزتر معرفی و عرضه شد. کیا کادنزا نسل اول تنها در طول سال ۲۰۱۲ به ایران راه یافت و نسل دوم آن نیز در تعدادی محدود در سال ۲۰۱۷ وارد کشور شد. نسل اول کیا کادنزا با پیشرانه ۳۵۰۰ سی‌سی ۲۸۶ اسب‌بخاری و جعبه‌دنده‌ای ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به ایران وارد شد. این سدان دیفرانسیل جلو، گشتاوری برابر با ۳۳۸ نیوتن‌متر تولید می‌کند. حداکثر سرعت آن حدود ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صدش ۷.۲ ثانیه است. وزن کیا کادنزا ۱۵۷۵ کیلوگرم است و مصرف آن به‌صورت ترکیبی چیزی بین ۹.۵ الی ۱۰.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. کیا کادنزا دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. ترمزهای دیسکی کادنزا با سیستم‌های ABS و EBD و ESP تکمیل می‌شوند. شاید عمده‌ترین تفاوت در مدل به روز شده این پیشرانه در سال ۲۰۱۷ را باید در جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک آن دانست. این مدل پیشرفته کادنزا در سه تیپ Premium و Technology و Limited تولید و عرضه شده است. در طراحی این خودرو استفاده از قطعات و نوارهای کرومی در سرتاسر بدنه خودرو، جلوه خاص و زیبایی به آن بخشیده است. کابین کادنزا با تعدد دکمه‌ها شلوغ و آشفته شده است؛ هرچند کار با این دکمه‌ها چندان هم مشکل نیست. از جمله امکانات نسل اول کیا کادنزا می‌توان به مواردی چون سقف پاناروما، قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان (سفارشی)، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های جلو تمام برقی مجهز به سیستم گرم‌کن و سردکن، گرم‌کن غربیلک فرمان، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، سیستم صوتی کاملاً حرفه‌ای، سنسور باران، ماساژور صندلی راننده، کروز کنترل، پرده برقی شیشه عقب، آینه‌های الکتروکرومیک مجهز به نمایش‌گر و چندین‌وچند آپشن دیگر اشاره کرد. در مدل پیشرفته کیا کادنزا ۲۰۱۷، علاوه‌بر آپشن‌های فوق، مواردی چون صندلی الکترونیکی راننده با قابلیت تنظیم در ۱۴ جهت مختلف، قابلیت تنظیم صندلی سرنشین جلو در ۱۰ جهت مختلف به‌صورت الکتریکی، سیستم کنترل هشدار برخورد از جلو با موانع و خودروهای مقابل، سیستم دوربین کمکی ۳۶۰ درجه در اطراف خودرو و … به این خودرو اضافه شده است که در راس این امکانات، پکیج کاملی از سیستم‌های ایمنی فعال قرار دارد.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۷.۲ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۹.۴ لیتر


    کلاس بدنه

    سدان


    حجم موتور

    ۳.۵ لیتر


    قدرت موتور

    ۲۸۶ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۶ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۷۰%

    فنی

    ۶۰%

    ایمنی

    ۶۰%

    کیفیت ساخت

    ۵۵%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    موتور قوی


    امکانات مناسب به نسبت رقبا


    اتاق و صندوق جادار


    کیفیت تولید


    نقاط ضعف

    بازاردست دوم


    تعداد محدود واردات


    تجربه رانندگی

    هماهنگی بین پیشرانه کیا کادنزا با جعبه‌دنده ۶ سرعته توانمند آن، کیفیت ساخت و مونتاژ بی‌نقص، برخورداری از امکاناتی کارآمد و بهره‌گیری از آپشن‌ها و آیتم‌های مرتبط با خودروهای لوکس، طراحی هم‌تراز با رقبای سرسخت غربی و فراتر رفتن از سقف کیفیت خودروهای شرقی، باعث شده که کیا کادنزا یک سر و گردن بالاتر از دیگر محصولات کیا قرار بگیرد. کابین کیا کادنزا جادار و راحت است و فضای کافی جلوی پای سرنشینان وجود دارد. صندلی‌هایی با روکش چرم، متریال با کیفیت قطعات داخل کابین، کیفیت بالای سیستم صوتی، برخورداری از سیستم‌های حرارتی باکیفیت و تعبیه خروجی تهویه مجزا برای ردیف عقب، امکان دسترسی آسان به تجهیزات رفاهی و امکانات جانبی خودرو و … آسایش در سفرهای کوتاه درون‌شهری و سفرهای بلندمدت برون‌شهری را ممکن ساخته است. دریافت پنج ستاره از موسسه معتبر اروپایی Euro NCAP نشان‌گر سطح بسیار بالای امنیت و ایمنی مطلوب این خودرو است. ترمزهای ضد قفل، سیستم الکترونیکی حفظ تعادل، برخورداری از هشت کیسه‌ هوا و دوربین پشتیبان، ایمنی سرنشینان را هنگام تصادف تضمین می‌کند. جدای از فضای داخلی مناسب کیا کادنزا، حجم و اندازه فضای صندوق‌عقب هم قابل‌قبول است و این امکان را در مسافرت‌های طولانی‌مدت فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های مثبت کیا کادنزا عایق‌بندی مناسب و عدم ورود صدای موتور خودرو و صداهای آزاردهنده محیطی به داخل کابین است. استفاده از سیستم فرمان الکتریکی که امروز جزو امکانات مهم خودروهای پیشرفته محسوب می‌شود، باعث از بین رفتن انتقال ضربه‌ها و تکانش‌های ناشی از ناهمواری‌های جاده شده است. این سیستم خودرو را در عبور از پیچ‌ها، گذر از موانع و چاله‌ها، تغییر مسیرهای ناگهانی و هنگام عبور از مسیرهای ناهموار و پُرپیچ‌وخم، فرمان‌پذیرتر می‌کند. سیستم تعلیق کادنزا نیز عملکرد قابل‌قبولی دارد و در همین راستا عمل می‌کند. بی‌گمان مهم‌ترین ویژگی منفی کیا کادنزا همان مسئله عرضه محدود این خودرو و وجود نسخه‌های معدودی از این خودرو در بازار خودروهای کارکرده ایران است. ۱ سال فروش محدود این خودرو، زمان کافی و درخور توجهی برای جا انداختن آن در بازار نبود و کادنزا خودروی چندان شناخته‌شده‌ای در ایران محسوب نمی‌شود. علاوه‌بر تأثیر این موضوع بر بازار خرید و فروش نامناسب کادنزا، طبیعتاً دارندگان این خودرو با مشکل گرانی و تامین قطعات، لوازم یدکی و مصرفی و تامین خدمات و دسترسی به تعمیرکار مسلط به تعمیر آن مواجه هستند. شاید کمی طول بکشد که به این همه دکمه که بر روی فرمان و کنسول جلوی کیا کادنزا تعبیه شده است، عادت کنید. بنا به نظر کارشناسان، پیشرانه کادنزا در دورهای پایین چندان قوی عمل نمی‌کند و بعد از رسیدن به دور موتور ۵ هزار دور در دقیقه، تازه از تنبلی درمی‌آید و عملکرد واقعی‌اش را عیان می‌کند.