کیا اسپورتیج 2700cc
Kia Sportage 2700cc
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    نسل دوم کیا اسپورتیج در سال ۲۰۰۴ با تحول در طراحی، کیفیت ساخت و توان فنی رونمایی شد. این نسل اسپورتیج بر روی پلتفرم هیوندای النترا سوار شد و پس از وقفه‌ای دوساله، در سال ۲۰۰۵، روی خط تولید رفت. البته نسل دوم این کراس‌اوور کامپکت بیشتر از هر خودرویی شبیه هیوندای توسان است و سال‌هاست که این دو اتومبیل کره‌ای با هم مقایسه می‌شوند. این نسل کیا اسپورتیج در سال ۲۰۰۷، پا به بازار خودروی ایران گذاشت و عرضه آن تا سال ۲۰۱۰ ادامه یافت. لازم به‌ذکر است که دومین نسل کیا اسپورتیج در سال ۲۰۰۸ در بخش ظاهری فیس‌لیفت شد تا بیش‌ازپیش به زبان جدید طراحی کیا نزدیک شود. نسل دوم کیا اسپورتیج از یک پیشرانه V6 با حجم ۲.۷ لیتر برخوردار است که ۱۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و با حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت، دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر ۱۰.۵ ثانیه‌ای است. همچنین با مصرف ۱۰ لیتر بنزین، در سیکل ترکیبی، از استاندارد آلایندگی یورو ۴ و مخزن سوخت ۶۵ لیتری برخوردار است. سواری این نسل کیا اسپورتیج به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با نسل قبلی آن نیست و به‌مراتب نرم‌تر و راحت‌تر است. کیا اسپورتیج نسل دوم موفق به اخذ بالاترین امتیاز و کسب پنج ستاره از موسسه معتبر IIHS شد. برخورداری از سیستم ایمنی ترمز ABS و ESP؛ شش کیسه‌هوا شامل: کیسه‌هوای راننده، سرنشین، پرده‌ای و جانبی؛ کمربندهای پیش‌کشنده؛ قفل درهای حساس به سرعت و ... از جمله مهم‌ترین تجهیزات ایمنی این نسل از اسپورتیج هستند که به نسبت زمان تولید آن کاملا قابل قبول است. به نظر بر همین اساس، کیا اسپورتیج نسل دوم موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه NHTSA نیز شده است. دومین نسل از کیا اسپورتیج خیلی به‌موقع و سر بزنگاه وارد کشور ما شد و توانست پاسخ خوبی از بازار خودروی ایران دریافت کند. این کراس‌اوور کامپکت، بیش از یک دهه پیش و هم‌زمان با جا افتادن خودروهای کره‌ای در ایران، پا به جاده‌ها و خیابان‌های کشورمان گذاشت و دیری نپایید که نگاه‌های بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرد. بازار خرید‌وفروش کیا اسپورتیج هم‌اکنون نیز از رونق بسیار مطلوبی برخوردار است و معاملات مرتبط با نسل دوم این خودرو در بازار خودروهای دست‌دوم همچنان در جریان است.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۰.۵ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۱۰ لیتر


    کلاس بدنه

    شاسی بلند


    حجم موتور

    ۲.۷ لیتر


    قدرت موتور

    ۱۷۵ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۶ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۶۵%

    فنی

    ۷۰%

    ایمنی

    ۶۰%

    کیفیت ساخت

    ۷۰%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    کیفیت ساخت بالا


    بازار دست دوم خوب


    پیشرانه قوی


    نقاط ضعف

    عایق‌بندی نه‌چندان خوب


    تجربه رانندگی

    در بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های نسل دوم اسپورتیج، باید به یاد داشت که میزان توانایی و کارآمدی بخش‌ها و آیتم‌های مختلف آن را متناسب با زمان تولیدش سنجید. هنگام خریداری نسل‌های قدیمی‌ترِ و کارکرده خودروهای مختلف، بحث شرایط نگهداری و فروش آن‌ها از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. در این بین، شما با خرید کیا اسپورتیج ۲.۷ لیتری که بالغ‌ بر یک دهه از عمر آن می‌گذرد، می‌توانید از دسترسی به نمایندگی‌ها و تامین قطعات و خدمات آن مطمئن باشید. جالب است بدانید که نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۰۹ از سوی موسسه کانسومر ریپورتر مورد ارزیابی دقیقی قرار گرفت و در نهایت، به‌عنوان یکی از خودروهای با قابلیت اطمینان بالا معرفی شد. همچنین کیا اسپورتیج در این ارزیابی رتبه دوم را در بحث هزینه‌های نگهداری از آن خود کرد. نسل دوم کیا اسپورتیج به ‌صورت استاندارد دارای تجهیزاتی مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سان‌روف، کروز کنترل، کمربندهای پیش‌کشنده، قابلیت خواباندن صندلی‌های عقب، ریموت کنترل، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها و سنسور پارک است. همچنین در مدل فول‌آپشن ۲۰۰۸ به بالای این خودرو، امکانات مدرن‌تری نظیر قفل درهای حساس به سرعت، پنج عدد پشت‌سری صندلی، دستگیره‌های کرومی، چرخ‌های آلومینیومی، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، برف‌پاکن ضدیخ، سان‌روف برقی، کروز کنترل اتوماتیک، قفل کودک، چراغ مه‌شکن جلو، ریل‌های سقفی و جلو داشبورد چوبی اضافه شده است. پشت فرمان کیا اسپورتیج راننده دید و تسلط مناسبی دارد. شاید در نگاه خیلی از افراد، شیبی که در بخش انتهایی سقف اسپورتیج ایجاد شده حالت اسپرت و تهاجمی به آن داده باشد، ولی چنین طراحی شیب‌داری موجب کاهش چشمگیر فضای سر برای سرنشینان عقب و نیز کاهش حجم فضای بار شده است. به‌طوری‌که فضای بار اسپورتیج، با ظرفیت ۷۴۰ لیتر در حالت عادی و ۱۵۵۰ لیتر با خواباندن صندلی‌های عقب، به‌مراتب محدودتر و کم‌جاتر از دیگر کراس‌اوورهای هم‌اندازه‌اش است. میزان نفوذ صدای موتور به داخل کابین در این نسل اسپورتیج بسیار بالاتر از حد معمول و بسیار پایین‌تر از سطح کیفی عایق‌بندی اکثر رقبای این خودروست. این موضوع آزار دهنده با بالاتر رفتن سن خودرو، تشدید هم می‌شود. درحال‌حاضر، مصرف ۱۲.۲ لیتر بنزین در سیکل شهری، ۸.۲ لیتر در جاده‌ها و بزرگراه‌ها و مصرفی معادل ۱۰ لیتر به‌صورت ترکیبی، برای خودرویی در این کلاس چندان قابل‌قبول و به‌صرفه نیست. با وجود گذشت چندین سال از زمان عرضه این نسل کیا اسپورتیج، طبیعی است که طراحی داخل کابین آن برای افرادی که تجربه داشتن خودروهای به‌روزتری را دارند بسیار قدیمی، کسل‌کننده و فاقد خلاقیت به‌نظر برسد و انتظار خیلی‌ها را برآورده نکند.