لیفان
لیفان
لیفان
Lifan
موسسيين مينگ‌شانگ
تاسیس۱۹۹۲
کشورچین

لیفان را خیلی زودتر از شرکت‌های چینی دیگر در ایران دیده‌ایم؛ کمپانی بزرگی که دست بر قضا یک شرکت خصوصی بزرگ هم محسوب می‌شود. برندی که نسخه‌های مختلف آن از جمله 520i ،620 ،820 ،X50 ،X60 و ... همچنان در کشورمان خرید و فروش می‌شوند. لیفان در دهه نود میلادی توسط سیاست‌مداری به نام یین مینگ‌شانگ در چین متولد شد. لیفان در ابتدای شروع کارش تنها ۱۰ نفر نیرو داشت، اما در سال ۲۰۰۹ به جایی رسید که پنجمین موتورسیکلت‌ساز سرزمین اژدهای زرد شد. اما چرا موتورسیکلت؟ زیرا این شرکت در ابتدا، هدف اصلی فعالیت خودش را ساخت موتورسیکلت قرار داده بود. با این حال، در سال ۲۰۰۳ توانست مجوز ساخت اتومبیل را هم به دست آورد. در سال ۲۰۰۵ اولین خودروی لیفان یعنی مینی‌ون LF6361/1010 راهی بازارها شد. هرچند که این مینی‌ون کپی برابر اصل یک خودروی دیگر بود؛ کاری که خودروسازان چینی در ابتدا خیلی انجام می‌دادند. لیفان ۵۲۰ که معرف ما ایرانیان است، در پایان سال ۲۰۰۵ طراحی و تولید شد؛ خودرویی که لیفان مدعی بود کاملاً مستقل است و از خودروی دیگری کپی‌برداری نشده است. این خودرو از موتور برزیلی ترایتک استفاده می‌کرد که در بعضی از تولیدات کرایسلر و مینی هم قابل مشاهده بود. این خودرو دست بر قضا وارد ایران هم شد تا جزو اولین چینی‌هایی باشد که وارد کشورمان می‌شود. بعد از لیفان ۵۲۰ هم، این لیفان ۶۲۰ بود که وارد بازارهای ایران و دیگر کشورها شد. البته نسخه‌های لیفان 520i هم وارد بازار شد تا پاسخی به بی‌اعتمادی‌هایی باشد که نسبت به لیفان ۵۲۰ ایجاد شده بود. لیفان‌ها به طور کلی در سال ۱۳۹۱شمسی وارد ایران شدند. دو مدل اولیه 520 و 520i هم موفقیتی برای چینی‌ها و نمایندگی‌های آن‌ها در کشورمان به همراه نداشتند. به همین دلیل بود که مدل ۶۲۰ قدم به بازار گذاشت. لیفان بعدها تصمیم گرفت که وارد حوزه شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها هم بشود. به همین دلیل لیفان ایکس ۶۰ را راهی بازار کرد؛ خودرویی که ایرانی‌ها چندان از آن بدشان نیامد. در حال حاضر نمایندگی لیفان در ایران را کرمان‌موتور برعهده دارد؛ همان جایی که نمایندگی ماشین‌های جک را هم عهده‌دار است. پس کاربران این خودرو می‌توانند نگرانی چندانی از بابت خدمات بعد از فروش و قطعات نداشته باشند.

همهٔ مدل‌های لیفان
آگهی‌های لیفان