لیفان 620
Lifan 620
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    گروه خودروسازی لیفان در ایران، ابتدا با لیفان ۵۲۰ سعی کرد نظر مشتریان ایرانی را به خود جلب کند. بعدها شرکت لیفان مدل ۶۲۰ را با موتور ۱۸۰۰ سی‌سی در ایران عرضه کرد و چند سال بعد هم مدل ۱۶۰۰ سی‌سی آن به بازار ایران آمد. البته در حال حاضر شرکت کرمان موتور، لیفان ۶۲۰ را با هر دو موتور عرضه می‌کند.۵۲۰ به عنوان اولین خودروی سواری خودروسازی چینی لیفان در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد و چهار سال بعد، لیفان ۶۲۰ عنوان دومین محصول سواری آن را به خود اختصاص داد. چینی‌ها در مدل ۶۲۰، سعی کردند نسبت به مدل ۵۲۰ تغییراتی اعمال کرده و یک مدل بازار پسندتر را عرضه کنند. این تلاش تا حدودی موفق‌ بود و این خودرو به بازار نسبتاً خوبی دست پیدا کرد. نکته جالب در مورد عرضه لیفان ۶۲۰ از سال ۱۳۸۹ در بازار ایران، ارائه آن توسط کرمان موتور بود. این خودروساز سعی کرد با ارائه موتور ۱۸۰۰ سی‌‌سی برای لیفان ۶۲۰ و آپشنال ساختن آن، در بازار خودروی ایران خودی نشان دهد و در نهایت، امکاناتی چون چراغ‌های ال‌ای‌‌دی، آینه‌های راهنمادار، دست‌گیره‌های خارجی جنس کروم، رینگ‌های آلومینیومی‌ و … به ذائقه ایرانیان خوش آمد. لیفان ۶۲۰ را خودرویی در کلاس کامپکت، از نوع سدان‌های چهار در می‌‌دانند. مدل ۱۸۰۰ سی‌سی این خودرو را در ایران، به نام ۶۲۰ تلنت هم می‌‌شناسند. موتور ۱۸۰۰ این خودرو، ۱۶ سوپاپ داشته و طراحی آن را شرکت ریکاردوی انگلستان انجام داده تا دارای قدرت و کارایی قابل قبولی باشد. تولید ۱۳۱ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن بر متر، از ویژگی‌‌های این موتور است. مصرف آن نیز ۸.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بوده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. طراحی ظاهر، کنسول و داشبورد لیفان ۶۲۰، باعث شده چینی‌‌ها یک تجربه موفق در طراحی خودرو را از سر بگذرانند. از نکته‌هایی که معمولا باعث اقبال مشتریان ایرانی به یک خودرو می‌شود، گارانتی و خدمات پس از فروش و تامین قطعات آن است. در این مورد باید كرمان خودرو را جزو شرکت‌های خوش‌نام بدانیم زیرا سعی کرده است با ارائه خدمات بهتر، گارانتی مناسب و افزایش کیفیت محصولات خود، رضایت مشتریانش را به دست آورد. وجود نمایندگی‌‌های کرمان خودرو در بیش‌تر شهرهای کشور نیز خیال خریداران را از این بابت راحت‌‌تر کرده است.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت ، ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۰.۷ ثانیه-۱۳.۵ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۶.۶ - ۶.۸ لیتر


    حجم موتور

    ۱.۶ - ۱.۸ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    در طراحی ظاهری و چراغ‌های لیفان ۶۲۰ نشانه‌هایی از مدل‌هایی از ب‌ام‌و و بنز را هم مشاهده خواهید کرد. چراغ‌های ال‌ای‌دی و هالوژنی این خودرو، حس خوبی را هنگام رانندگی، مخصوصاً در شب به شما منتقل می‌کند. دست‌گیره‌های خارجی جنس کروم و نیز رینگ‌های آلومینیومی لیفان ۶۲۰، توجهات را به خود جلب می‌کند. طراحی فرمان این خودرو شبیه برخی از مدل‌های مرسدس بنز و طراحی بخش‌هایی از داشبورد نیز شبیه برخی از مدل‌های قدیمی ب‌ام‌و است. طرح روشن و کرم زیر داشبورد و نیز جنس چرم مصنوعی صندلی‌‌ها، فضای مناسبی را ایجاد می‌کنند. در جلو کنسول نسخه ۱/۸ لیتری تلنت، سیستم صوتی و تصویری لیفان ۶۲۰ خودنمایی می‌کند که امکان اتصال به یو‌اس‌بی و آی‌پد را هم دارد. این سیستم همچنین قابلیت اتصال به بلوتوث گوشی همراه برای صحبت تلفنی و نیز پخش آهنگ‌های موجود در گوشی همراه را هم دارد. به این امکانات، می‌‌توانید امکان استفاده از سی‌‌دی و دی‌وی‌‌دی و شش بلندگوی پخش صدا را هم اضافه کنید. سنسور دنده عقب و نیز دوربین دید عقب، امکان پارک دوبل و دنده عقب رفتن را برای شما راحت می‌کند. البته امکان دوربین دید عقب، در مدل‌های تلنت یا ۱۸۰۰ سی‌سی کرمان موتور تعبیه شده است. صندوق عقب لیفان ۶۲۰ بسیار جادارتر از سدانی چون پژو ۴۰۵ است. مدل ۱۸۰۰ سی‌سی لیفان ۶۲۰، به دلیل افزایش حجم موتور، کشش مناسبی داشته و برای رانندگی در جاده‌های کوهستانی مناسب است. در واقع از موتور مدل‌هایی چون ۷۲۰ و ایکس۶۰ در این خودرو استفاده شده ولی چون این مدل‌ها سنگین‌تر از لیفان ۶۲۰ بوده‌اند، در نتیجه کشش ۶۲۰ وضعیت بهتری پیدا کرده است. مصرف سوخت این خودرو، ۸.۸ لیتر در شهر و ۷ لیتر در جاده‌های بیرون شهر است که برای یک خودروی سدان مصرف کاملاً مناسبی است. فرمان هیدرولیک این خودرو بسیار نرم است. لیفان ۶۲۰ یک سدان خانوادگی محسوب می‌‌شود، اما برای بخشی از سرنشینان که قدی بالای ۱۸۰ سانتی‌متر دارند، می‌تواند هم در بخش سر و هم در جای پا مشکل‌ساز باشد. با این‌که روکش صندلی‌های لیفان چرم مصنوعی و چشم‌نواز است، اما ساختار این صندلی‌‌ها متوسط بوده و چندان نرم نیستند. متاسفانه با این‌که در زیر کاپوت از نمد استفاده شده، ولی صدای موتور ۱۸۰۰ سی‌‌سی آزاردهنده بوده و به داخل کابین سرایت می‌‌کند. این صدا در سرعت و دورهای بالا می‌‌تواند آزاردهنده‌تر باشد. شاید هنگام استفاده از پدال گاز با کمی تاخیر، به دور موتور مورد نظر خود برسید. کسانی که تجربه رانندگی با لیفان ۶۲۰ را ندارند، این قضیه را یک عیب می‌دانند. این اتفاق، ناشی از برقی بودن دریچه گاز لیفان است.