بنز کلاس E E250
Mercedes-Benz E Class E250
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    آخرین نسخه از مرسدس بنز E250 که به ایران راه یافت مربوط به نسل پنجم کلاس E با کد اتاق W213 می‌شد. این خودرو که در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به ایران راه یافت در بین لوکس‌ترین و مدرن‌ترین بنزهای موجود در ایران است. البته که از سدان‌های سایز بزرگ و لوکس کلاس E مرسدس بنز توقع دیگری نیز نمی‌توان داشت. این خودرو که در نسل جدیدش با حدود ۱۰۰ میلیمتر طول و ۱۰۰ میلیمتر فاصله محوری بیشتر با فضایی حتی جادارتر و صندوق‌باری بزرگتر عرضه می‌شود، تنها کمی از سدان‌های فول سایز و فوق لوکس کلاس S کوچکتر است. مرسدس بنز E250 در نمای روبرو چراغ‌های زاویه‌دار و کشیده که فرمی شبیه به اشک دو طرفه دارند را جایگزین چراغ‌های دوبل جدا از هم زاویه‌دار عمودی نسل پیشین کرده است. در عوض این چراغ‌های یک تکه با دی‌لایت‌های داخلی به دو قسمت تقسیم می‌شوند. فرم جلو پنجره کرومی این نسل نیز جذاب‌تر و مدرن‌تر شده است. تغییرات ظاهری دو نسل کلاس E، اما در نمای پشت بسیار ناچیز و نامحسوس است و مرسدس بنز E250 نسل پنجم همچنان از همان چراغ‌های کشیده و کنجی بهره می‌برد. در داخل کابین مرسدس بنز E230 نسل پنجم نیز تحولات چندان چشم‌گیر نیست. طراحی محل قرار گرفتن نمایشگر مرکزی، غربیلک سه شاخه فرمان با دکمه‌های کنترل روی آن، خروجی‌های تهویه مطبوع و حتی ساعت عقربه‌ای میانه جلو داشبورد به همان شکلی هستند که در نسل قبل شاهد بودیم. همین برابری‌ها البته از سوی کارشناسان و طرفداران بنز اعتراضات بسیاری را به همراه داشت. این خودرو در نسخه‌ای که به ایران راه یافته حامل یک موتور ۴ سیلندر خطی توربوشارژ ۱۶ سوپاپ است با حجم ۲ لیتر. بیشینه توان این موتور ۲۱۱ اسب بخار و گشتاور آن ۳۵۰ نوتن‌متر ثبت شده است. این موتور با یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همراه شده و حاصل همکاری و تلاش آن‌ها شتاب صفر تا صد ۷.۴ ثانیه‌ای و سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است. مرسدس بنز E250 نسل پنجم با استاندارد آلایندگی یورو ۶، در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۶.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند. این خودروی جدید مرسدس بنز با امکاناتی نظیر گرمکن و سرد کن صندلی‌های برقی جلو، کنترل کشش، کنترل پایداری، نمایش اطلاعات روی شیشه HUD، هشدار نقطه کور، رادار بین خطوط، پارک خودکار، قابلیت انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی و شیفتر تعویض دنده پشت فرمان از نسخه پایه در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۶.۹ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۵.۸ لیتر


    کلاس بدنه

    سدان


    حجم موتور

    ۲ لیتر


    قدرت موتور

    ۲۱۱ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۷۰%

    فنی

    ۷۰%

    ایمنی

    ۶۵%

    کیفیت ساخت

    ۶۵%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    کیفیت ساخت بالا


    عملکرد فنی خوب


    آپشن‌ها و امکانات رفاهی


    ایمنی بالا


    نقاط ضعف

    هزینه نگهداری بالا


    خدمات پس از فروش ضعیف


    تجربه رانندگی

    E-کلاس بنز را می‌توان سدانی خانوادگی، شهری و در عین حال لوکس و مجلل دانست. این خودرو در نسل پنجم خود و نسخه E250، سطح امکانات و تجهیزات جانبی مانند دوربین‌ها و سنسورها را تا جایی بالا برده که می‌تواند تا حدودی به صورت نیمه خودکار در اختیار راننده باشد. این دیفرانسیل عقب لوکس از سیستم‌های کمک راننده‌ عجیب و مدرنی همچون Pre-safe بهره می‌برد. این سیستم در مواقع تصادف‌های غیر قابل اجتناب و پیشگیری، شرایط را تشخیص داده و برخی تدابیر ویژه را برای آسیب‌های کمتر به سرنشینان و خودرو پیاده می‌کند. مرسدس بنز E250 نسل پنجم همچنین از سیستم BAS PLUS بهره می‌برد که نوعی رادار پیشرفته برای پیشگیری از برخورد با موانع است. در این خودرو سیستم‌های دیگری نظیر Collision Prevention Assist، سیستم Attention Assist ، سیستم Park Assist و سیستم ECO start/stop تعبیه شده است. E250 نسل جدید همچنین از اندروید کار، اپل کارپلی، قابلیت اتصال به اینترنت، دو نمایشگر مرکزی و پشت فرمان و سیستم صوتی هارمن کاردون بهره می‌برد. مرسدس بنز E250 فضای بزرگ، جادار و راحتی در کابین دارد که با صندوق باری پرظرفیت، نوید مناسبت برای سفرهای خانوادگی جاده‌ای و طولانی را می‌دهد. این خودرو همچنین به صندلی‌های ارگونومیک و خوش‌ساخت چرمی مجهز شده است که در ردیف جلو از گرم‌کن، سردکن، قابلیت تنظیم برقی و حافظه بهره می‌برند. تعلیق هوشمند معروف و نامی بنز در این خودرو از نسخه پایه در نظر گرفته شده است تا سرنشینان هنگام حرکت و رانندگی، کمترین تکان و تنشی احساس نکرده و در آرامش کامل به سر ببرند. این آرامش با عایق‌بندی مناسب و حرفه‌ای کابین و موتور تکمیل شده است. به این ترتیب که گویی مرسدس بنز E250 کابینی آکوستیک و ضد صوت دارد. هندلینگ بنز E250 نیز از دیگر ویژگی‌های خاص آن است. فرمان برقی الکترو هیدرولیکی خودرو، در مواقع لازم به کمک راننده آمده تا در هیچ‌یک از حالت‌های چهارگانه رانندگی با خودرو با مشکل مواجه نشود. تغییر این حالت‌ها که شامل اکو (اقتصادی)، کامفورت (عادی)، اسپرت و اسپرت پلاس می‌شوند در عملکرد گیربکس، سیستم تعلیق و هندلینگ خودرو تاثیر مستقیم دارند. ایمنی مرسدس بنز E250 با در مجموع ۶ کیسه هوا و انواع سیستم‌های کمکی ترمز مختص بنز نظیر ترمز اضطراری هوشمند تضمین و تامین می‌شود. E250 نسل سوم که این روزها از گران‌ترین بنزهای موجود در ایران است، در بخش هزینه نگهداری دردسرهای زیادی به همراه دارد. البته مشکلات تامین قطعات یدکی و پیچیدگی‌های تعمیرات آن را نیز نباید فراموش کرد. به این ترتیب، پیش از پرداخت چند میلیارد برای خرید آن، بهتر است یک برآورد نسبی در این زمینه داشته باشید.