MG360 که در بازار ایران هدف با برند MG عرضه شده، از پلتفرم دیگر محصول این برند یعنی MG GT بهره گرفته و فقط در بخش طراحی با آن تفاوت دارد. در واقع امجی ۳۶۰ در سایر نقاط جهان با عنوان روئی شناخته میشود. طراحان این کمپانی برای مدل امجی ۳۶۰ در بخش طراحی ظاهری کمی ساده عمل کردهاند. در نمای جلو شاهد جلوپنجره و چراغهای کلاسیکی هستیم که ظاهری موقر را برای امجی ۳۶۰ رقم زدهاند. همچنین، در نمای کناری شباهتهایی میان این مدل و MG 350 دیده میشود که این موضوع میتواند روند اصالت در طراحی این برند را ثابت کند. چراغهای بزرگ و کشیده عقب نیز تا حدودی به محصولات کرهای شباهت دارد که این مورد باعث میشود میزان مقبولیت آن میان مصرفکنندگان افزایش یابد. درون کابین نیز با فضایی ساده سروکار داریم که در برخی از جزئیات با سایر محصولات MG وجه اشتراک دارد. بهعنوان مثال غربیلک فرمان این خودرو دقیقاً مشابه مدلهای دیگر این برند است. همچنین کاربری آسان از ادوات کنترلی تعبیهشده در کنسول میانی از دیگر ویژگیهای بارز در طراحی کابین محسوب میشود. صفحه پشت آمپر متفاوت این خودرو نیز از دیگر نکات قابلتوجه در کابین است که نشانگر سرعتسنج بهصورت آنالوگ در مرکز و نشانگر دور موتور بهصورت دیجیتالی در سمت چپ قرار گرفته است. کامپیوتر سفری نیز در سمت راست خودنمایی میکند. امجی ۳۶۰ با سه نسخه اتوماتیک توربو، اتوماتیک تنفس طبیعی و دنده دستی تنفس طبیعی به بازار عرضه میشود که هریک ویژگیهای خاص خود را دارند. امجی ۳۶۰ توربو از یک پیشرانه ۴ سیلندر مجهز به سیستم توربوشارژر با حجم دقیق ۱۴۹۸ سیسی بهره میبرد که توانایی تولید قدرتی معادل ۱۳۰ اسببخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتنمتر دارد. نسخه تنفس طبیعی دنده دستی این خودرو نیز از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۵۰۰ سیسی بهره میبرد که توانایی تولید قدرتی معادل ۱۱۰ اسببخار و حداکثر گشتاور ۱۳۵ نیوتنمتر را دارد. انتقال قدرت در این نمونه توربو توسط جعبهدنده اتوماتیک ۶ سرعته به چرخهای جلو صورت میگیرد و در نمونه تنفس طبیعی اتوماتیک نیز بهکمک جعبهدنده ۴ سرعته اتوماتیک امکانپذیر خواهد بود. MG 360 در زمینه امکانات رفاهی و آپشنهای مورد نیاز نیز در جایگاه نسبتاً خوبی قرار دارد و میتواند نیازهای ابتدایی خریداران را برطرف کند.
سرعت
۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
صفر تا صد
۹.۸ ثانیه-۱۳.۷ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی
۶.۳ - ۷ لیتر
حجم موتور
۱.۴۹۸ لیتر
تعداد سیلندر
۴ سیلندر
خودروی امجی ۳۶۰ به دلیل طراحی محافظهکارانه و سادهای که دارد توانسته نظر طیف بیشتری از خریداران را به خود جلب کند. از طرفی، امکانات رفاهی در این خودرو در سطح قابلقبولی است و میتواند نیازهای ابتدایی را مرتفع سازد. در نسخه توربوی امجی ۳۶۰ شاهد عملکرد خوب جعبهدنده و هماهنگی قابلتوجه آن با پیشرانه هستیم که درنهایت سواری مناسبی را ارائه میکند. اما در نمونههای تنفس طبیعی بهدلیل نیروی تولید شده کمتر توسط موتور، شاهد شتابگیری کندتری هستیم. پیشرانه اقتصادی در نسخههای اتوماتیک راندمان قابلقبول را به شما ارائه خواهد داد. در نسخههای مجهز به سیستم توربوشارژر مصرف سوخت بهینه و اقتصادی است. جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک مجهز به تیپترونیک با قابلیت تعویض دستی دنده عملکرد مناسبی دارد. سیستم تعلیق تا حدی نرم عمل میکند و قابلیت جذب بالای ضربات ناشی از ناهمواریهای سطح جاده را دارد. فرمانپذیری MG 360 نیز در حد قابل قبولی قرار دارد و خودرو در سرعتهای بالا از کنترل راننده خارج نمیشود. هرچند نمیتوان گفت در شتابگیریها شاهد هیچ گونه حرکت گهوارهای نیستیم. فاصله محوری در امجی ۳۶۰ زیاد است بنابراین کابین فضای بسیار مناسب دارد، خصوصاً در بخش عقب. همچنین کابین ارتفاع مناسبی دارد و برای سرنشینان قدبلند هم فضای سر کافی وجود دارد و در آن احساس راحتی خواهند کرد. صندوقعقب بزرگ و جادار است و با گنجایش حدودا ۴۸۲ لیتر در مقایسه با رقبای همرده از فضای بیشتری برخوردار است. اما متریال مصرفی درون کابین کیفیت پایینی دارد و نبود سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، استارت دکمهای، سیستم کروز کنترل، صندلیهای برقی و کیسه هواهای کناری و پردهای را میتوان از جمله ضعفهای این خودرو دانست. البته از نظر برخی کاربران امکاناتی مانند سانروف، صندلی ششحالته راننده، صندلی چهار حالته سرنشین جلو، روکش چرمی صندلیها، آینههای گرمکندار با تنظیم برقی، چراغهای روشنایی در روز، شیشهبالابر برقی جلو و عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، تهویه مطبوع دستی با فیلتر تصفیه هوا امکانات قابل قبولی هستند. امجی ۳۶۰ پنج ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP کسب کرده است (در نسخه دارای ۴ کیسه هوا). ایمنی این خودرو با مواردی همچون سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل ترمزها در پیچ، سیستم کنترل فشار باد لاستیک TPMS، دو عدد کیسه هوا و سیستم کنترل پایداری تامین میشود. خدمات پس از فروش ام جی ۳۶۰ از سوی گروه صنعت خودروی آذربایجان ضعیف است. همچنین، شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگیهای مجاز در سراسر کشور هم ضعف عمل کرده است. لوازم یدکی و قطعات MG 360 کمیاب و گرانقیمت هستند.