میتسوبیشی لنسر بعد از سالها، مجدداً در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت آرینموتور، نماینده رسمی میتسوبیشی، پا به بازار ایران گذاشت. میتسوبیشی لنسر چهرهای ساده، اما در عین حال جذاب دارد. در نمای روبهرو، چراغهای اسپرت آن ترکیبی هماهنگ را با جلوپنجره بهوجود آوردهاند. سپر در این نما عاری از هرگونه پیچیدگی است و طرحی بسیار ساده دارد. در نمای جانبی خطوط حجمی با ظرافت و هماهنگی خاصی روی بدنه نقش بستهاند. استفاده از رینگهای ۱۸ اینچی آلومینیومی نیز در ایجاد چهرهای جذاب برای میتسوبیشی لنسر بیتأثیر نبوده است. نمای عقب خودرو را شاید بتوان سادهترین قسمت آن دانست. اصلیترین جذابیت این نما اسپویلری است که بر روی صندوق عقب این خودرو قرار دارد. با ورود به کابین میتسوبیشی لنسر با یک خودروی ژاپنی باکیفیت روبهرو میشویم، اما همانند طراحی بدنه، درون کابین نیز طراحی مدرنی بهچشم نمیخورد. در میانه داشبورد یک نمایشگر لمسی جلبتوجه میکند که بهوسیله ورودیهای هوای مرکزی احاطه شده است. صفحه کیلومترشمار نیز بهصورت سیلندری طراحی شده که یک نمایشگر TFT در میان آن، اطلاعات فنی ضروری برای راننده را بهنمایش درمیآورد. میتسوبیشی لنسر با پیشرانههای مختلفی عرضه میشود که نسخههای موجود در بازار ایران ۱.۶ لیتری با جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی و ۱.۸ لیتری با جعبه دنده CVT هستند. پیشرانه ۱.۶ لیتری با توان ۱۱۷ اسب بخار و ۱۵۴ نیوتنمتر گشتاور صفر تا صد ۱۴ ثانیهای، سقف سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ۶ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کرده است. پیشرانه ۱.۸ لیتری لنسر نیز با توان ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتنمتر گشتاور صفر تا صد ۱۱.۵ ثانیه، سقف سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر دارد. میتسوبیشی لنسر از امکانات مناسبی بهره میبرد که ازجمله امکانات ایمنی و رفاهی آن میتوان به ۷ کیسههوای ایمنی، کمربند ایمنی سهنقطهای پیشکشنده، ترمز جلو دیسکی خنکشونده و عقب دیسکی، سیستمهای ترمز پایداری ABS ،EBD ،BA ،ASC و TCL، سیستم صوتی حرفهای راکفورد با ۶ بلندگو و قابلیت کنترل از روی فرمان، فرمان الکتریکی (EPS)، شیفتر فرمان، آینه وسط الکتروکرومیک، صندلیهای چرمی بههمراه گرمکن برای ردیف جلو، صفحه نمایشگر لمسی بههمراه دوربین عقب، کروزکنترل، سانروف، تنظیم برقی آینههای جانبی بههمراه گرمکن، سیستم ورود بدون کلید، گردش اتوماتیک چراغهای جلو باتوجه به گردش فرمان (AFS)، چراغشوی و سنسور نور اشاره کرد.
سرعت
۱۸۰ کیلومتر بر ساعت ، ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت
صفر تا صد
۱۱.۵ ثانیه-۱۲.۲ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی
۵.۷ - ۶.۶ لیتر
حجم موتور
۱.۶ - ۱.۸ لیتر
تعداد سیلندر
۴ سیلندر
خودروسازهای ژاپنی، همواره در عرصه سدانهای کامپکت شهری، حضور پررنگی دارند. میتسوبیشی لنسر نیز یکی از این گروه تولیدات البته موفق است. این سدان شهری، که روح اسپرت نیز در آن دمیده شده، از جذابیتهای زیادی برخوردار بوده و رانندگی با آن متفاوت است. صندلیهای میتسوبیشی لنسر با روکش چرمی راحتی قابلقبولی را برای سرنشینان به ارمغان میآورند. همچنین فضای خوبی در قسمت جلو وجود دارد و میتوان از نشستن پشت فرمان این خودرو لذت برد. صندلیهای ردیف عقب نیز راحت هستند و از نظر فضای سر و زانو نیز مشکلی وجود ندارد. صندلیهای جلو ارگونومی مناسبی دارند که بهخوبی تعادل سرنشینان را در پیچهای تند حفظ میکند و مانع از سُر خوردن آنها میشود. یکی از نکات مثبت در مورد این خودرو دید مناسب راننده به اطراف است که موجب میشود راننده تسلط خوبی بر خودرو و اطراف داشته باشد. فرمان میتسوبیشی لنسر بسیار خوشدست است و روکش چرم آن نیز موجب شده که چسبندگی فرمان به دست راننده بسیار مناسب باشد. همچنین کلیدهای کنترلی برای راحتی بیشتر راننده بر روی آن تعبیه شده است. میتسوبیشی لنسر در هر ۱۰۰ کیلومتر بهصورت ترکیبی ۶.۵ لیتر بنزین مصرف میکند که برای یک سدان شهری رقم مناسبی است. لنسر از نظر آپشنهای رفاهی خودروی نسبتاً کاملی است و همین موضوع لذت رانندگی با آن را دوچندان میکند. این خودرو موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه EuroNcap شده است و از آپشنهای ایمنی خوبی نیز بهره میبرد که موجب شده امنیت مناسبی را برای سرنشینان فراهم کند. ارتفاع میتسوبیشی لنسر از سطح زمین برای یک سدان اسپرت تاحدودی زیاد است که البته برای خیابانهای پردستانداز ایران یک مزیت محسوب میشود. هندلینگ و چسبندگی لنسر بسیار خوب است، چیزیکه از اکثر خودروهای ژاپنی سراغ داریم. وجود شیفتر تعویض دنده پشت فرمان موجب شده که تاحدودی بتوان حسوحال یک رانندگی اسپرت را تجربه کرد. چیزی که وجه تمایز اصلی میتسوبیشی لنسر با بسیاری از سدانهای شهری محسوب میشود، فرمانپذیری و تعادل فوقالعاده خودرو است که این مورد در گذر از پیچها بیشتر آشکار میشود. لنسر بهدلیل استفاده از جعبهدنده CVT در شتابگیری عملکرد چندان رضایتبخشی ندارد و عملکرد جعبهدنده تاحدودی کُند و کسلکننده بهنظر میرسد. عایقبندی کابین هرچند بهتر از بسیاری از خودروهای موجود در بازار است، اما راضیکننده نیست و در سرعتهای بالا تاحدودی زیادی صدای باد در خودرو شنیده میشود. قدرت پیشرانه این خودرو کمی ناامیدکننده است و انتظارات را برآورده نمیکند. صندوق این خودرو حجمی برابر با ۳۴۸ لیتر دارد که بسیار کم است و بدونشک نمیتواند نیاز یک خانواده ایرانی را تامین کند.
1800cc، سال ۱۳۹۷
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
هفتهٔ گذشته
۳ ماه گذشته