میتسوبیشی پاجرو 2 در 6 سیلندر
Mitsubishi Pajero 2 door 6 cylinder
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    میتسوبیشی پاجرو از جمله خودروهای پرتعداد و پرکار در ایران است. بهمن موتور، نمایندگی میتسوبیشی سعی کرده تا تمامی نسل‌های این شاسی‌بلند آفرودی را در کشور عرضه کند و تا حدودی در این موفق بوده است. از نسل اول پاجرو که تنها با موتور ۴ سیلندر به ایران راه یافت تا نسل چهارم، همه پاجرو‌ها به صورت دو در یا چهار در به تعدادی اندک به ایران راه یافته‌اند. البته در این بین محبوب‌ترین پاجرو‌های موجود در بازار ایران مربوط به نسل چهارم آن می‌شود که در فاصله ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ وارد ایران شدند و به دلیل قدرت بالا و موتور حجیم محبوبیت بسیاری در بین آفرود بازان کسب کردند. در این بین نباید مزیت قیمت مناسب در برابر رقبا را نیز نادیده گرفت. پاجرو نسل دوم نیز در ایران در دو نسخه مونتاژ و وارداتی عرضه شده است که موارد مونتاژی در فاصله ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ توسط بهمن موتور در ایران روی خط تولید بودند. نسل سوم پاجرو نیز تنها در سال ۲۰۰۶ و در تعدادی بسیار محدود به ایران راه یافت تا عنوان ناشناخته‌ترین پاجرو را در کشور به خود بگیرد. پاجرو ۶ سیلندر در تمامی نسخه‌های موجود در ایران در نسخه‌های دو در چهره‌ای جذاب‌تر دارد و در بین جوانان محبوب‌تر است. نسخه ۲ در به دلیل ابعاد کوچکتر در مصارف شهری نیز مورد مناسبی به‌نظر می‌رسد و در عین داشتن قابلیت‌های آفرودی، به عنوان یک خودروی روزانه نیز مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. نکته مهم دیگر اینکه پاجرو نسل دوم مونتاژ تنها به صورت ۲ در در ایران تولید شد. این خودرو با موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ و گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک تولید شد. پاجرو نسل دوم دو در از امکاناتی نظیر ترمز ABS با چهار چرخ دیسک، چهار فنر لول و قفل دیفرانسیل عرضه شد. در این خودرو همچنین شاهد سیستم کنترل هوشمند محور جلو به نام SUPER SELECT 4WD بودیم که توسط میتسوبیشی ابداع شده اولین بار بود که به کار می‌رفت. پاجرو مجهز به کمک های الکترونیکی با سه وضعیت سخت، متوسط و نرم بود که کیفیت سواری و هندلینگ را بسته به شرایط جاده از طریق سوئیچ کنسول مرکزی تغییر می‌داد. از این خودرو تعداد اندکی نسخه دنده‌ای نیز در ایران مونتاژ شد که به دلیل عدم استقبال عمومی به سرعت از خط تولید خارج گشت.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۲۰۲ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۸.۶ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۱۵.۶ لیتر


    کلاس بدنه

    شاسی بلند


    حجم موتور

    ۳.۸ لیتر


    قدرت موتور

    ۲۴۴ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۶ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۵۰%

    فنی

    ۴۵%

    ایمنی

    ۴۵%

    کیفیت ساخت

    ۵۰%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    توانایی آفرود


    استهلاک پایین


    موتور قوی


    کیفیت بالای قطعات


    نقاط ضعف

    بازار دست دوم


    هزینه نگهداری


    خدمات پس از فروش


    تجربه رانندگی

    پاجرو ۶ سیلندر ۲ در در ایران در سه نسل حضور پیدا کرده است. البته بیشترین مدل موجود مربوط به نسخه مونتاژ بهمن خودرو می‌شود که به پاجرو بهمنی معروف است. انواع پاجرو ۶ سیلندر از سال‌ها ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۰ در ایران عرضه شده‌اند. نمونه‌های مونتاژی مربوط به سال‌ها ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ می‌شوند. پاجرو ۶ سیلندر نسل دوم موجود در ایران با موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر خود قادر به تولید ۱۸۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۶ نیوتن‌متر گشتاور بود. این خودرو با یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک همراه بوده و صفر تا صد آن به ۸.۶ ثانیه می‌رسد. سقف سرعت این خودرو ۲۰۲ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن در سیکل شهری ۱۸ لیتر، سیکل جاده‌ای ۱۳ لیتر و سیکل ترکیبی ۱۵ لیتر در صد کیلومتر است. به این ترتیب، با خودرویی پرمصرف مواجه هستیم که در بخش مصرف بهینه حرفی برای گفتن ندارد، اما در مقابل بازده فنی خوبی دارد. نسل سوم پاجرو دو در ۶ سیلندر با موتور ۳ لیتری وارد شد که اطلاعات دقیقی در مورد بازده فنی آن و تجربه رانندگی‌اش در دست نیست. این امر به دلیل واردات بسیار محدود و کم‌تعدادش است. واردات این نسخه تنها بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ و پیش از عرضه نسل چهارم صورت گرفت. این خودرو در ابعاد کمی بزرگتر از نسخه قبلی است و واردات نمونه‌ها دو در آن محدودتر از نمونه‌های چهاردر بوده است. پاجرو ۲ در نسل چهارم ۲۰۰۸ نیز با موتور ۳.۸ لیتری و ۳ لیتری در ایران عرضه شد. این خودروی قدرتمند با موتور ۲۴ سوپاپ وی شکل خود، در نسخه ۳.۸ لیتری قادر به تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۹ نیوتن‌منتر گشتاور بود. سقف قدرت نسخه ۳ لیتری تا ۱۸۶ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۰۶ نیوتن‌متر محدود می‌شد. هر دو خودرو از یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک بهره می‌برند که قدرت موتور را به چرخ‌های جلو و عقب خودرو منتقل می‌کند. پاجرو دو در اتاق چندان بزرگی ندارد، اما فرم طراحی آن باعث شده است همین اتاق نه‌چندان بزرگ فضایی مفید و کاربردی را در اختیار سرنشینان قرار دهد. نسخه‌های اولیه و مونتاژی خودرو که مربوط به نسل دوم آن می‌شوند سواری پرتکانی دارند، اما نسخه‌های نسل چهارم با شرایطی بهتر در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرند. پاجرو ۲ در نسل چهارم در تیپ میانه وارد ایران شد و سطح امکاناتی متوسطی دارد. ABS - EBAC - ASC - ATC - EBD - MBOS – ASTC، کیسه هوای سرنشینان جلو - پرده ای - مجموعاً ۸ کیسه هوا، سیستم انتقال قدرت پیشرفته، سیستم ضد لغزش، کروز کنترل، سنسور باران، سنسور دنده عقب، قفل دیفرانسیل و سیستم ورود بدون کلید بخشی از این امکانات هستند.