میتسوبیشی پاجرو 4 در 6 سیلندر
Mitsubishi Pajero 4 door 6 cylinder
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    عمده میتسوبیشی پاجرو ۴ در ۶ سیلندرهای موجود در ایران مربوط به نسخه‌های وارداتی نسل چهارم آن هستند. البته در بین نمونه‌های ۴ در ۶ سیلندر مواردی که مربوط به نسخه‌های وارداتی نسل دوم و نسل سوم می‌شوند نیز دیده می‌شود. اما از آن‌جا واردات نسل چهارم گسترده‌تر از نسل‌های پیشین بود، تعداد نسخه‌های ۴ در این نسل بیشتر است. باید اضافه کرد که میتسوبیشی بهمنی (مونتاژی‌های نسل دوم) تنها در نسخه دو در تولید شدند. پاجرو نسل چهارم در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ به ایران راه یافت. این خودرو به دلیل توانایی‌های آفرودی بالا و قیمت مناسب‌تر نسبت به پرادو و لندکروز بسیار مورد توجه قرار گرفت و هنوز هم یکی از بهترین‌های آفرودی ایران در بخش ارزش در برابر خرید محسوب می‌شود. این نسل از پاجرو دو نوبت تحت فیس‌لیفت قرار گرفت اما این فیس‌لیفت‌ها موفق به ورود به ایران نشدند. میتسوبیشی تولید پاجرو را با همین نیل و در سال ۲۰۱۹ برای همیشه متوقف کرد. پاجرو ۲۰۰۸ یا همان پاجرو نسل چهارم که در ایران به پاجرو ۶ سیلندر نیز معروف است با یک موتور ۳ لیتری ۲۴ سوپاپ در ایران عرضه شد. این موتور که حجمی کمتر از نسخه‌های قبلی داشت، از همان گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک نسل دوم بهره می‌برد. لازم به ذکر است که پاجرو ۴ در نسل سوم از موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ در کنار همین گیربکس بهره‌مند است. پاجرو نسل چهارم در سه تیپ تجهیزاتی عرضه شد که در این بین تنها نسخه متوسط آن به ایران وارد گشت. سیستم SUPER SELECT (SS4) در نسل سوم پاجرو به‌روز رسانی شد و شاسی خودرو به شاسی یک‌پارچه نردبانی تغییر یافت. خودرو عریض‌تر شد و ارتفاع آن با سطح زمین کاهش یافت. در نسل چهارم شاسی مجدد تحت بهینه‌سازی قرار گرفت، اما از همان سیستم SUPER SELECT II که در نسل سه شاهد بودیم در این نسل نیز استفاده شد. تعلیق نسل چهارم و سوم نیز مشابه هم و در عقب از نوع فنرهای لول غیرمستقل و جلو تعلیق مستقل بود. سیستم های ESP ،EBD و ایربگ‌های دو مرحله ای جلو و جانبی نیز از تجهیزات ایمنی اضافه شده به نسل چهارم هستند. این خودرو در سال ۲۰۱۴ در تست ایمنی یورو انکپ موفق به دریافت ۵ ستاره شد.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۲.۷ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۱۳.۷ لیتر


    کلاس بدنه

    شاسی بلند


    حجم موتور

    ۳ لیتر


    قدرت موتور

    ۱۷۶اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۶ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۵۰%

    فنی

    ۳۵%

    ایمنی

    ۴۰%

    کیفیت ساخت

    ۳۵%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    توانایی آفرود


    استهلاک پایین


    موتور قوی


    کیفیت بالای قطعات


    نقاط ضعف

    مصرف سوخت


    بازار دست دوم


    تریم ساده


    تجربه رانندگی

    پاجرو ۶ سیلندر ۲ در در ایران در سه نسل حضور پیدا کرده است. البته بیشترین مدل موجود مربوط به نسخه مونتاژ بهمن خودرو می‌شود که به پاجرو بهمنی معروف است. انواع پاجرو ۶ سیلندر از سال‌ها ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۰ در ایران عرضه شده‌اند. نمونه‌های مونتاژی مربوط به سال‌ها ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ می‌شوند. پاجرو ۶ سیلندر نسل دوم موجود در ایران با موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر خود قادر به تولید ۱۸۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۶ نیوتن‌متر گشتاور بود. این خودرو با یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک همراه بوده و صفر تا صد آن به ۸.۶ ثانیه می‌رسد. سقف سرعت این خودرو ۲۰۲ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن در سیکل شهری ۱۸ لیتر، سیکل جاده‌ای ۱۳ لیتر و سیکل ترکیبی ۱۵ لیتر در صد کیلومتر است. به این ترتیب، با خودرویی پرمصرف مواجه هستیم که در بخش مصرف بهینه حرفی برای گفتن ندارد، اما در مقابل بازده فنی خوبی دارد. نسل سوم پاجرو دو در ۶ سیلندر با موتور ۳ لیتری وارد شد که اطلاعات دقیقی در مورد بازده فنی آن و تجربه رانندگی‌اش در دست نیست. این امر به دلیل واردات بسیار محدود و کم‌تعدادش است. واردات این نسخه تنها بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ و پیش از عرضه نسل چهارم صورت گرفت. این خودرو در ابعاد کمی بزرگتر از نسخه قبلی است و واردات نمونه‌ها دو در آن محدودتر از نمونه‌های چهاردر بوده است. پاجرو ۲ در نسل چهارم ۲۰۰۸ نیز با موتور ۳.۸ لیتری و ۳ لیتری در ایران عرضه شد. این خودروی قدرت‌مند با موتور ۲۴ سوپاپ وی شکل خود، در نسخه ۳.۸ لیتری قادر به تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۹ نیوتن‌منتر گشتاور بود. سقف قدرت نسخه ۳ لیتری تا ۱۸۶ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۰۶ نیوتن‌متر محدود می‌شد. هر دو خودرو از یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک بهره می‌برند که قدرت موتور را به چرخ‌های جلو و عقب خودرو منتقل می‌کند. پاجرو دو در اتاق چندان بزرگی ندارد، اما فرم طراحی آن باعث شده است همین اتاق نه‌چندان بزرگ فضایی مفید و کاربردی را در اختیار سرنشینان قرار دهد. نسخه‌های اولیه و مونتاژی خودرو که مربوط به نسل دوم آن می‌شوند سواری پرتکانی دارند، اما نسخه‌های نسل چهارم با شرایطی بهتر در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرند. پاجرو ۲ در نسل چهارم در تیپ میانه وارد ایران شد و سطح امکاناتی متوسطی دارد. ABS - EBAC - ASC - ATC - EBD - MBOS – ASTC، کیسه هوای سرنشینان جلو - پرده ای - مجموعاً ۸ کیسه هوا، سیستم انتقال قدرت پیشرفته، سیستم ضد لغزش، کروز کنترل، سنسور باران، سنسور دنده عقب، قفل دیفرانسیل و سیستم ورود بدون کلید بخشی از این امکانات هستند.