میتسوبیشی پاجرو مونتاژ
Mitsubishi Pajero-ir
مشاهدهٔ آگهی‌ها
معرفی خودرو

خودرو سازی بهمن موتور، طی سال‌های ۸۴ تا ۸۶ برای پاسخ‌گویی به نیاز و تمایل بازار داخلی نسبت به شاسی‌بلند آفرودی میتسوبیشی پاجرو، اقدام به مونتاژ آن در ایران کرد. این خودرو که از سال ۱۹۸۲ تاکنون در ژاپن تولید می شود عملکرد منحصربه‌فردی در مسیرهای کوهستانی و رانندگی‌های پُرهیجان دارد و در دو مدل چهار سیلندر و شش‌ سیلندر در دو نوع چهار در و دو در تولید و عرضه می‌شود. میتسوبیشی پاجرو عرضه‌شده توسط بهمن‌خودرو، که عمدتاً در بازار به پاجروی بهمنی معروف است، طی بیش از یک دهه گذشته، در رویدادهای ورزشی و مسابقات رالی داخلی حضور چشمگیری داشته است و باتوجه‌به قیمت پایین‌تر آن نسبت به رقبای وارداتی، توانسته آرزوی جوانان زیادی را مبنی‌بر برخورداری از یک خودروی مناسب آفرود محقق سازد. میتسوبیشی پاجرو تولید گروه بهمن‌خودرو که متعلق به نسل دوم این شاسی بلند محبوب است، از ظاهری عاری از اِلِمان‌ها و خصایص زیبایی‌شناسانه برخوردار است. حتی شاید بتوان گفت که در این بخش، در زُمره ساده‌ترین و بی‌آلایش‌ترین شاسی‌بلندهای موجود در ایران قرار می‌گیرد؛ چرا که طراحان میتسوبیشی بیشتر به‌دنبال یک طراحی کاربردی و هماهنگ بین بخش‌های مختلف خارجی و داخلی این SUV بااُبهت بوده‌اند. این نسل پاجرو البته، پیش از مونتاژ در کشورمان، در انواع دودر و چهاردر و با موتورهای چهار سیلندر و شش‌ سیلندر به بازار ایران وارد می‌شد. اما بهمن‌خودرو تنها مدل چهاردر نسل دوم را، آن هم با موتور شش‌ سیلندر با حجم ۳.۵ لیتری، تولید کرد با توان تولید 192 اسب‌بخار قدرت، که از سیستم سوخت‌رسانی غیر مستقیم انژکتور با چهار سوپاپ برای هر سیلندر بهره می‌برد و گشتاوری معادل با ۳۱۳ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این شاسی‌بلند اصالتاً ژاپنی با دو نوع جعبه‌دنده پنج سرعته دستی و چهار سرعته اتوماتیک از سوی شرکت بهمن‌خودرو عرضه شده است. خودروهای شاسی‌بلند همواره مشتریان و متقاضیان خاص خودشان را دارند و خودرویی چون پاجروی بهمن‌خودرو، علاوه‌بر مصارف معمول و کارکردی که از یک SUV موردنظر است، برای مصارف دیگری همچون استفاده به‌عنوان خودروی سازمانی در اداره‌های دولتی و برخی شرکت‌های خصوصی، استفاده توسط اهالی بومی مناطق صعب‌العبور و کوهستانی نیز به‌کار گرفته شده و همچنان از محبوبیت قابل‌قبولی در بین آفرود سواران برخوردار است. خصوصاً اینکه قیمت بسیار پایین‌تری به‌نسبت دیگر شاسی‌بلندهای وارداتی موجود در بازار ایران دارد.