ام‌وی‌ام X55 اکسلنت
MVM X55 Excellent
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    ام‌وی‌ام X55 که از جدیدترین کراس‌اوورهای کوچک چری است، از سال ۹۸، به بازار مونتاژی‌های کشور وارد شد. این خودرو که در چین با عنوان تیگو 5X شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۷ به لیست خودروهای این کمپانی افزوده شد. ام‌وی‌ام X55 دومین محصول چری است که بر پایه پلتفرم T1X طراحی و و ساخته می‌شود. این خودرو توسط مدیران خودرو، نمایندگی رسمی چری و ام‌وی‌ام در ایران به تعدادی محدود و در دو تیپ تجهیزاتی عرضه شده است. ام‌وی‌ام X55 مشخصات فنی کاملاً مشابه تیگو ۷ و آریزو ۵ دارد. بنابراین در آن شاهد یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با سقف قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر هستیم. ام‌وی‌ام X55 همچنین در سیستم انتقال قدرت خود یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه جای داده است که نیروی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این کراس‌اوور کوچک با وزن ۱۵۲۰ کیلوگرم خود صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۱۰.۹ ثانیه طی می‌کند. سقف سرعت ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ نیز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است. مصرف سوخت این خودرو نیز در سیکل ترکیبی به حدود ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ در بدنه و کابین، از زبان طراحی جدید چری بهره می‌برد. زبانی که به سبک طراحی خودروسازان بزرگ جهان نزدیک‌تر شده است. قطعات کرومی، جلو پنجره توری زاویه‌دار، هواکش‌های دو جانبه روی سپر جلو و خطوط حجمی روی بدنه X55 را به شاسی‌بلندهای قوی و آفرودی شبیه کرده است. در داخل X55 کابین فرم نامتقارن خروجی‌های تهویه هوا، نمایشگر پنل پشت فرمان که در یک تونل محصور شده است، نمایشگر مرکزی بزرگ لمسی، طراحی جذاب دسته دنده را شاهد هستیم که کابینی متفاوت برای این خودرو ساخته‌اند. ام‌وی‌ام X55 اکسلنت، که با بدنه یک رنگ به فروش می‌رسد در بخش امکانات رفاهی مواردی مانند کروز کنترل، کنترل ایستایی، سرعت، کشش و پایداری، رانندگی دو حالته، سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، EBD، ABS، ترمزهای کمکی و پارک برقی، اتولایت، دیلایت، فرمان برقی حساس به سرعت با روکش چرم، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، نویگیشن، دوربین‌های عقب، جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، درگاه USB، چهار عدد کیسه هوا، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات ۴ حالته برقی، روکش صندلی چرمی، آینه جانبی برقی مجهز به گرمکن و سانروف را در اختیار خریداران می‌گذرد.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۲ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۶.۵ لیتر


    کلاس بدنه

    کراس اوور


    حجم موتور

    ۱.۵ لیتر


    قدرت موتور

    ۱۴۷ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۶۰%

    فنی

    ۵۰%

    ایمنی

    ۶۰%

    کیفیت ساخت

    ۶۵%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    خدمات پس از فروش


    راحتی صندلی‌ها


    پیشرانه قوی


    ارتفاع بلند کابین


    نقاط ضعف

    ابعاد کوچک سانروف


    عملکرد ضعیف ترمزها


    وضوح مانتیور در روز


    فضای پای کم ردیف عقب


    تجربه رانندگی

    ام‌وی‌ام X55 در ادامه روندی که چری در تولیدات اخیر خود در پیش گرفته است، تجربه جدیدی از رانندگی با خودروهای چینی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودرو که در ظاهر نیز شباهت‌هایی به دیگر اعضای جدید پرجمعیت چری و ام‌وی‌ام مانند X22 و تیگو ۷ دارد، با امکانات رفاهی چشمگیرتر و مشخصات فنی بهینه‌تر عرضه می‌شود. چری تلاش کرده است که در این محصول جدید، ناهماهنگی موتور و گیربکس را رفع کرده و مشکل ضعف موتور را نیز بهبود ببخشد. موتور ام‌وی‌ام X55، که در واقع ساخت شرکت AVI اتریش است، همان موتور به کار رفته در چری تیگو ۷ و آریزو ۵ بوده و در این خودرو شتاب و قدرت نسبتاً خوبی را به نمایش می‌گذارد. کیت توربوشارژ موتور و وزن کمتر خودرو باعث می‌شود، کشش نامناسب و عدم تناسب موتور و بدنه تیگو ۷ را در ام‌وی‌ام X55 کمتر مشاهده می‌کنیم. ام‌وی‌ام X55 پیشرفت چشمگیری در کیفیت مونتاژ و ساخت به نمایش می‌گذارد و درون کابین آن، شاهد متریال مناسبی هستیم. به طوری که تقریباً شاهد پلاستیک خشک در بخش‌های ظاهری کابین نیستیم. ام‌وی‌ام X55 از ایمنی قابل قبولی برخوردار است و در آن شاهد انواع سیستم‌های کمکی کنترل کشش و ترمزهای کمکی هستیم. این خودرو در دو تیپ خود به ۴ کیسه هوا مجهز شده است. البته باید اضافه کرد که، عملکرد ترمزها چندان رضایت‌بخش نیست و در سرعت‌های بالا و ترمزگیری‌های ناگهانی واکنش مناسبی را از آن‌ها شاهد نیستیم. سیستم تعلیق ام‌وی‌ام X55 از تیگو ۵ نرم‌تر و از تیگو ۷ خشک‌تر است. در نتیجه با وجود سایز نه‌چندان بزرگ خودرو و ارتفاع تقریباً کوتاه آن، فنربندی نامناسب، سواری نرمی را ارائه نمی‌کند. ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ سقف مرتفعی دارد، در نتیجه در فضای سر آن مشکلی مشاهده نمی‌شود. اما فضای کابین در ردیف عقب تنگ و ناراحت است. به‌خصوص در قسمت پا به دلیل فاصله محوری کوتاه، افراد قد بلند مشکل جدی خواهند داشت. گیربکس دو کلاچه اتوماتیک X55 که ساخت گتراک ژاپن است، به خوبی با موتور هماهنگ شده و با ارائه دو حالت مختلف اکو و اسپرت، لذت رانندگی با ام‌وی‌ام X55 را چند برابر می‌کند. نکته آخر اینکه تنها تفاوت رنگ بدنه در تیپ اکسلنت (بدنه یک رنگ) با اکسلنت اسپرت (بدنه دو رنگ) است.