نیسان جوک با طراحی متفاوت خود، در کلاس کراساوورهای کامپکت و کوچک یا هاچبک کراس قرار میگیرد. در نمای جلوی محل و فرم قرار گیری متفاوت چراغها در کنار جلوپنجرهای که شبیه لبخند در سراسر سپر کشیده شده، متفاوتترین چهره را برای نیسان جوک رقم میزنند. در نمای کناری نیسان جوک اسپرت با رینگهای ۱۸ اینچی مواجه هستیم که در مدلهای اسکایپک و پلاتینیوم جای خود را به رینگهای ۱۷ اینچی دادهاند. دستگیره درهای عقب نیز به بالای درها و کنار پنجره منتقل شده است. در نمای پشت هم چراغهای برآمده L شکل بیشتر از هر چیزی نظر شما را به خود جلب میکند. طراحی داخلی نیسان جوک ضمن هماهنگی با طراحی متفاوت بیرونی، از ارگونومی بینقصی بهره میبرد. نیسان جوک از نظر فضا برای سرنشینان جلوی خود بسیار مناسب است ولی در صندلیهای عقب حداکثر برای ۲ نفر فضای کافی دارد. فضای صندوقعقب نیسان جوک نیز در حد خودروی هاچبکی مثل پژو ۲۰۶ است. تیپ اسکایپک جوک به ترمزهای ABS+EBD و سیستم کنترل پایداری ESP، ۶ کیسه هوا، سیستم سنجش باد چرخها و سیستم هشدار کمبود فشار باد، کروز کنترل، سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع خودکار و آینههای برقی دارای گرمکن مجهز است. تیپ پلاتینیوم علاوه بر این امکانات دارای GPS، سیستم حرکت بین خطوط، رادار ۳۶۰درجهای موسوم به AVM، سیستم شناسایی و هشدار اجسام متحرک اطراف خودرو، حسگر بارش و چراغهای خودکار است. تیپهای اسکایپک و پلاتینیوم نیسان جوک با موتور ۴ سیلندر ۱۶۰۰ سیسی و با قدرت ۱۱۷ اسببخار در اختیار مشتریان قرار میگیرد. گیربکس CVT-XTRONIC این دو تیپ قدرت موتور را به چرخهای جلو منتقل میکند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این دو تیپ ۱۱.۵ و سقف سرعتش ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. تیپ اسپرت نیسان جوک نیز یک موتور ۱۶۰۰ سیسی توربوشارژ با ۱۹۰ اسببخار قدرت دارد. در نمای ظاهری این تیپ هم جزییات متفاوتی مثل قطعات تزیینی و رینگهای مشکی دیده میشود. تیپ اسپرت نیسان جوک از همان جعبهدنده دو تیپ دیگر بهره میبرد، ولی با این تفاوت که قدرت موتور با سیستم توزیع متغیر گشتاور به هر ۴ چرخ انتقال مییابد. به بیان دیگر نیسان در جوک اسپرت، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را به ۸.۱ ثانیه کاهش داده و حداکثر سرعت این تیپ جوک تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا یافته است. نیسان جوک در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶ لیتر سوخت مصرف میکند.
سرعت
۱۷۵ کیلومتر بر ساعت ، ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
صفر تا صد
۸.۵ ثانیه-۱۱.۵ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی
۶ - ۶.۵ لیتر
حجم موتور
۱.۵۹۸ - ۱.۶۲ لیتر
تعداد سیلندر
۴ سیلندر
بدون شک میتوان گفت نیسان با عرضه مدل جوک خود، تمام معیارهای رایج در دنیای خودروسازی را دگرگون کرده و باعث ایجاد شگفتی شده است. نیسان جوک نهتنها در جهان بازار خوبی داشته بلکه طی سالهای اخیر در ایران هم با استقبال زیادی مواجه بوده است. نیسان جوک خودروی خیلی بزرگی نیست و حدود ۴.۲ متر طول دارد که تقریباً اندازه یک هاچبک شهری میشود، هر چند ارتفاع این خودرو از سطح زمین زیاد است. همانطور که قبلاً اشاره شد، نسبت به زیبایی یا زشتی طراحی نیسان جوک واکنشهای دوگانه و کاملاً متفاوتی وجود دارد، ولی وقتی به این خودرو از نزدیک نگاه میکنید، ممکن است کمی از عجایب این طراحی کاسته شده و به تفاوتها و جذابیتهایش تمایل بیشتری پیدا کنید. نیسان جوک اسپرت موتوری ۱۶۰۰ سیسی با قدرت ۱۹۰ اسببخار دارد و از این منظر میتواند جزو یکی از سریعترین کراساوورهای موجود در کشور بهحساب آید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر نیسان جوک با این موتور و جعبهدنده CVT خودکار حدود ۸ ثانیه است و همین دلیل کافی است تا برای رانندگی با جوک هیجانزده باشیم. وقتی روی صندلیهای عقب نیسان جوک مینشنید، خود را در فضایی تقریباً فشرده، ولی در عین حال راحت خواهید یافت. کیفیت کلی اتاقک این خودرو، چیدمان ادوات داخلی و … بسیار عالی است و سرنشینان جلو، که خیلی ضربات خودرو را روی دستاندازها متوجه نمیشوند، داخل اتاقک جوک احساس بهتری خواهند داشت. فرمان جوک بسیار خوشدست است و با ابعاد و زوایای مناسبی طراحی شده و حس تسلط و دقت را به راننده منتقل میکند. در نهایت میتوان گفت بین عملکرد، مشخصات فنی و شخصیت کلی نیسان جوک هماهنگی خوبی وجود دارد و افرادی که خواهان خودرویی اسپرت با قابلیت پیمایش خارج جادهای و ظاهر یک نیمشاسیاند، از این انتخاب پشیمان نخواهند شد. سیستم تعلیق محور عقب نیسان جوک تقریباً ساده است و بههمین دلیل ضربات ناشی از عبور از دستاندازها راحت وارد اتاقک میشود. این انتقال در ردیف عقب محسوستر نیز خواهد بود. میزان صدای نفوذی از موتور به داخل اتاقک آزاردهنده نیست، البته بهنظر جعبهدنده از تحتفشار قراردادن موتور خودداری میکند و بههمین خاطر حس آزاردهنده رانندگی با خودروهای مجهز به جعبهدنده CVT در مورد جوک اسپرت چندان احساس نمیشود. گذر از مسیرهای مارپیچ بهلطف انواع و اقسام سیستمهای کنترل الکترونیکی چندان سخت نیست، ولی نیسان جوک از آن خودروهایی است که در شرایطی شیطنت دارد؛ محور عقب این خودرو کمی بیشفرمانی دارد و باعث میشود در مانورهای سنگین، مثل عبور از جادههای مارپیچ، صدای کشیدگی تایرهای جلو به گوش برسد.
نیسان جوک اسپرت
ساخت ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷
نیسان جوک اسکای پک
ساخت ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷
نیسان جوک پلاتینیوم
ساخت ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷
اسپرت، سال ۱۳۹۶
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
اسکای پک، سال ۱۳۹۶
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
پلاتینیوم، سال ۱۳۹۶
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
هفتهٔ گذشته
۳ ماه گذشته