تاکنون سه نسل از نیسان مورانو وارد بازار شده که از نسل اول آن، در سال ۲۰۰۲ در نمایشگاه بینالمللی خودروی نیویورک پردهبرداری شد. موتور ۳۵۰۰ سیسی خورجینی ۶ سیلندر این خودرو ۲۵۶ تا ۲۶۰ اسببخار قدرت دارد که در نمونههای دیگر نیسان مثل آلتیما و ماکسیما هم مورد استفاده قرار گرفته است. این مدل مورانو که در حالت استاندارد خودروی محورجلوست و این گزینه میتواند با انتخاب خریدار خودروی دو دیفرانسیل شود، یکی از بزرگترین خودروهایی است که جعبهدنده متغیر پیوسته دارد. مجموعه کامل کیسه هوا، اتاقک کاملاً فولادی، و طراحی مقاوم بخش جلویی این خودرو امنیت کاملی را برای بخش داخلی نیسان مورانو فراهم میکند، و در عین حال، ترمزهای ABS، توزیع نیروی ترمز الکترونیک، و ترمز کمکی هم از دیگر جنبههای مکانیکی برای امنیت مورانو به حساب میآیند. در سال ۲۰۰۶، نیسان مورانو را با چراغعقبها و راهنمای LED، صفحهنمایشی با رنگهای استاندارد، دوربین پشتیبان، جیپیاس و روکشهای چرمی صندلی بهروز کرد. نسل دوم نیسان مورانو، که بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ تولید شد، با طراحیهای جدیدی در داخل و خارج خود را در بازارهای جهانی عرضه کرد. این نسل مورانو سه تیپ پایه S ، میانه SL و فول آپشن EL. تیپهای S و SL در حالت استاندارد خودروی محور جلو هستند و بهشکل انتخابی میتوانند خودروی دو دیفرانسیل هوشمند باشند. تیپ LE مورانو تنها در حالت خودروی دو دیفرانسیل هوشمند عرضه میشود. در نسل دوم نیسان مورانو شاهد برفپاکنهای حساس به بارندگی، صندلیهای چرمی دودوزیشده، صندوقعقب برقی، صندلیهای عقب برقی، پورت ویژه آیپاد، و سیستم راهبری لمسی هستیم. در تیپ SL ستونهای داخلی خودرو آلومینیومی هستند، و در تیپ LE داشبورد خودرو چوبی اسپرت است. همچنین در سال ۲۰۱۱، نیسان تغییراتی در ظاهر جلو و عقب مورانو، چراغها و الایدیهای جدید ایجاد کرد و رینگهای ۱۸ اینچی جدیدی بر این خودرو سوار کرد. از دیگر تغییراتی که در نیسان مورانو ایجاد شد میتوان به صفحهکیلومتر سفید، رنگهای پلاستیکی مرکزی جدید هماهنگ با تودوزی چرم، و اضافه کردن تجهیزاتی برای هرکدام از تیپها اشاره کرد. در سال ۲۰۱۴، نسل سوم مورانو را با موتور ۶ سیلندر خورجینی ۳۵۰۰ سیسی در میسیسیپی روانه بازار کرد. نیسان برای این نسلِ مورانو، بهخاطر تشدید قوانین ابعاد خودروها و افزایش مالیات سالانه جادهها در ژاپن هیچ بازاریابی نکرد. در نهایت، در سال ۲۰۱۶ نیسان نسخه هیبرید خودروی مورانو را در تیپهای SL و پلاتینیوم تولید کرد.
سرعت
۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
صفر تا صد
۸ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی
۱۰.۹ لیتر
حجم موتور
۳.۴۹۸ لیتر
تعداد سیلندر
۶ سیلندر
اگر تنها بحث تجربه رانندگی با نیسان مورانو مطرح باشد، مدل ۲۰۰۸ این خودرو با شتاب بسیار بالایی که دارد، به رانندهٔ خود حس خوبی در رانندگی با سرعت بالا میدهد. جعبهدنده CVT این نسل عملکرد بسیار نرمی دارد و بدون ایجاد سروصدا، نیروی خودرو را به چرخها منتقل میکند. صدایی که از موتور مورانو به داخل اتاقک وارد میشود هم بسیار کم است، ولی وقتی مدتی طولانی تختهگاز رانندگی کنید، ممکن است موتور کمی سروصدا کند. بهترین ویژگی نیسان مورانو فرمانپذیری آن است. این شاسیبلند در مواقعی که ناچار هستید سریع بپیچید، بسیار کم و نامحسوس منحرف میشود. کیفیت سواری با نیسان مورانو بهخاطر داشتن سیستم تعلیق استاندارد و تا حدی محکم، بسیار لذت بخش است. نکتهای که باید حین رانندگی با نیسان مورانو در ترافیکهای پرازدحام در نظر داشت، این است که راننده مجبور میشود در چنین شرایطی فشار بیشتری بر پدال گاز وارد کند. از نقاط قوتی که در رانندگی با مورانو به چشم میخورد، عملکرد بدنه و اتاقک این خودرو سر پیچهای تند است که برای سرنشینان، سفر در جادههای کوهستانی را راحت میکند. در چراغهای جلوی مورانو، برای روشن کردن نور بالا و پایین، حبابی با بازدهی بالا استفاده شده که در جادههای کمنور، مثل جادههای کوهستانی یا کویری، بخش بزرگی از جاده را پوشش میدهد. همچنین، روی سپر جلوی نیسان مورانو شیشهشوری برای شستشوی چراغهای جلو تعبیه شده است. با نشستن در مورانو، متوجه هماهنگی طراحی بیرونی و داخلی خواهید شد. اگر چه به نظر طراحی کابین مورانو نسل دوم، در عین حال که قابل قبول است، به سختی توانایی مبارزه با رقبای هموطن و کرهای خود را دارد. در زمینه سرگرمی، نیسان مورانو دارای یک سیستم استریو با ۹ بلندگو و ۲ سابووفر است. در همین حال، مجموعهای از کلیدها، سوییچها و دکمهها روی فرمان استفاده از این سیستم صوتی را بسیار آسان کرده است. صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی جاسازیشده در داشبورد هم رابط کاربری مناسبی برای سیستم راهبری استاندارد، هماهنگی بلوتوثی با گوشی هوشمند است. پورتهای USB و درگاههای ۱۲ولتی هم که در دسترس هستند. تجهیزات استانداردی مثل صندلیهای چرمی جلو و عقب که به گرمکن مجهزند، گرمکن فرمان و آینههای کناری، کنترل هوای دوگانه خودکار و استارت از راه دور، امکاناتی هستند که در فصل سرما برای راننده بسیار مفیدند. صندلیهای جلو از قابلیت تهویه برخوردارند و از طراحی گرانش صفر نیسان استفاده میکنند که از حالت بیوزنی فضانوردان موقع استراحت الهام گرفته شده است. صندلیهای خمیده عقب هم طراحی گرانش صفر دارند و فضای زیادی را مهیا میکنند.