کمی به عقب که بازگردیم، میبینیم که تا همین 1 دهه پیش بهندرت خودروهای اصطلاحاً شاسیبلند در خیابانها و جادههای ایران در تردد بودند، ولی امروز، بهدلیل تغییر سلیقه و ذائقه اقشار متوسط و اقشار مرفه جامعه، تمایل به خرید این نوع خودروها افزایش چشمگیری پیدا کرده است. در آغاز فراگیر شدن این تب و در همین ایام بود که پیش از آزادسازی واردات خودرو به ایران، نیسانرونیز بدل به یک گزینه مطمئن برای ایرانیانی بود که تجربه رانندگی با شاسیبلندها را فقط با پاترول داشتند و رونیز برای آنها خودروی متفاوتی محسوب میشد. برخورداری از ظاهری جذاب و درعینحال زمخت، قیمت مناسب و مطلوب بودن برای سفرهای جادهای و بیابانی با خودرویی پرتوان، مستحکم و پراستقامت منجر به استقبال اولیه از این خودرو شد، هرچند چندی بعد از محبوبیت آن کاسته شد. ولی امروز نیز، با وجود توقف تولید این کراساوور اصالتاً ژاپنی، اگر فردی بخواهد با صرف حداقل هزینه، رانندگی مطلوبی در بیابانها و کوهستانها را تجربه کند، رونیز در بازار خودروهای کارکرده در انتظار اوست.
سرعت
۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
صفر تا صد
۱۵.۲ ثانیه
نوع سوخت
بنزین
مصرف سوخت ترکیبی
۱۳ لیتر
کلاس بدنه
شاسی بلند جمع و جور
حجم موتور
۲.۴ لیتر
قدرت موتور
۱۵۰ اسب بخار
تعداد سیلندر
۴ سیلندر
۲۵%
فنی
۱۰%
ایمنی
۲۰%
کیفیت ساخت
۱۵%
کابین و امکانات
دوام فنی
توانایی آفرود
فضای جادار کابین
مصرف سوخت بالا
ایمنی کم