پورشه 911
Porsche 911
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    پورشه ازجمله کارخانه‌های معتبر کشور آلمان است که معمولا خودروهایی لوکس و اسپرت با قدرت و سرعت قابل‌توجه را روانه بازار می‌کند. از جمله مهم‌ترین محصولات این کمپانی عظیم، پورشه ۹۱۱ است که تاکنون در ۲۱ مدل تولید شده است. ما در این‌جا به سراغ ۴ مدل پورشه ۹۱۱ رفته‌ایم که به نام پورشه ۹۱۱ کررا (Porsche 911 Carrara) معروف‌اند و در ایران هم خرید و فروش می‌شوند. وجه مشترک در ظاهرِ این چهار مدل، ثابت بودن سقف در مدل‌های کررا و کررا S و کروک بودن دو مدل دیگر است. پورشه ۹۱۱ کررا و کررا کروک خودروهایی با حداکثر قدرت ۳۷۰ اسب بخار هستند. البته، در مدل‌های کررا S و کررا S کروک این قدرت به ۴۲۰ اسب بخار رسیده است و قطعاً همین موضوع شتاب خودروهای مدل جدید را بیش‌تر می‌کند. شتاب صفر تا صد مدل‌ کررا ۴.۶ ثانیه، کررا کروک ۴.۸ ثانیه، کررا S کروک ۴.۵ ثانیه و ۴.۳ ثانیه در مدل کررا S است. شتاب مدل آخر، بی‌گمان بین خودروهای هم‌سطح و سایر محصولات پورشه یک رکورد خارق‌العاده و شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. پورشه ۹۱۱ کررا S و کررا S کروک خودرویی اسپرت، با کیفیتِ ساخت بالا، شتاب و قدرت قابل‌اعتناست. خودرویی ۶ سیلندر با حجم موتور حدود ۳۸۰۰ سی‌سی. این خودروی لوکس، جعبه‌دنده ۷ دنده دو کلاچ دارد، که با کمک آن می‌توانید تغییر در حالت رانندگی را تجربه کنید. به‌طوری که با بهره‌گیری از جعبه‌دنده ۷ دنده اتوماتیک، رانندگی در سه حالت نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس امکان‌پذیر است و هر نوع تغییر حالت در بالای فرمان نشان داده می‌شود. با شتاب ۴.۳ ثانیه‌ای، حداکثر سرعت این خودرو به ۳۰۸ کیلومتر بر ساعت می رسد، آن‌هم با مصرف ۹ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر. همچنین، حجم باک این خودرو ۶۴ لیتر در نظر گرفته شده است. معدود خودروهای پورشه ۹۱۱ کررا S و کررا S کروک که در بازار ایران وجود دارند، فقط مربوط به سال ۲۰۱۲ هستند و بدیهی است که قطعات‌شان هم بسیار کم‌یاب و البته گران‌قیمت باشد. از آپشن‌های جذاب کررا S و کررا S کروک می‌توان به مواردی سیستم خنک‌شونده ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ریموت کنترل و ایموبلایزر، سیستم‌های فرمان و هدایت شامل سنسور سرعت، تنظیم برقی صندلی‌ها و گرمایش غربیلک فرمان، تنظیم برقی آینه‌ها با گرم‌کن، سان‌روف،کیت اگزوز اسپرت اشاره کرد.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت ، ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۴.۳ ثانیه-۵ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۸.۵ - ۸.۷ لیتر


    حجم موتور

    ۳.۶۱۴ - ۳.۸ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۶ سیلندر


    تجربه رانندگی

    پورشه ۹۱۱‏ کررا S و کررا S کروک از آن دست خودروهایی‌ هستند که لذت واقعی رانندگی را به هر راننده‌ای القا می‌کنند. نسل هفتم این خودروی پرطرف‌دار، که در سال ۲۰۱۱ عرضه شده و با کد ۹۱۱ شناخته می‌شود، یک خودروی لوکس و پرسرعت با آپشن‌های جذاب است. سقف متحرک این خودرو که قابلیت باز و بسته شدن در سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت را هم دارد، یکی از ویژگی‌های مثبت این خودرو محسوب می‌شود. نصب سوئیچ استارت در سمت چپ هم یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جالب این خودرو است. با این حساب راننده می‌تواند با دست راست ترمز دستی را آزاد کند و با دست چپ سوییچ را بچرخاند و استارت بزند. سیستم استارت استاپ باعث می‌شود که وقتی خودرو به‌خاطر ترافیک، یا بنا به هر دلیل دیگری، متوقف است، موتور آن به‌طور اتوماتیک خاموش شود تا مصرف سوخت کاهش پیدا کند. مصرف سوخت این خودرو در حالت عادی و به‌شکل ترکیبی ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو به سیستم اتولایت مجهز شده‌ و چراغ‌های آن در مواقع لازم، به‌طور اتوماتیک خاموش و روشن می‌شود. چرخش نور چراغ‌ها در پیچ، یکی دیگر از امکانات این خودرو لوکس است که لذت رانندگی در شب را دو چندان می‌کند. ساعتی که روی داشبورد نصب شده، یک ساعت لوکس برای آگاه شدن از گذشت زمان نیست و معمولاً در مسابقات سرعت از آن استفاده می‌کنند. سیستم گرم‌کن صندلی‌های جلو برقی است و رضایت شما را هنگام رانندگی جلب می‌کند.کررا S و S کروک بالاترین حد ایمنی را دارد و ۵ ستاره ایمنی از اروپا را دریافت کرده است. سنسور پارک در جلو و عقب باعث می‌شود بدون دردسر نسبت به پارک خودرو اقدام کنید. سنسور باران و سنسور باد چرخ‌ها را هم باید به مجموعه تجهیزات این خودرو اضافه کرد. در طراحی کابین روکش‌های قرمز رنگ و تمام‌چرم جلوه خاصی به کررا S و S کروک داده، کنسول بلند میانی و آمپرهایی که از پنج نمایش‌گر گِرد تشکیل شده نیز زیبایی این بخش را دو چندان کرده است. سیستم (PDCC) یا همان (Porsche Dynamic Chassis Control) که برای نخستین‌بار روی مدل کررا S و S کروک نصب شده، باعث کنترل خودرو در مانورهای سخت می‌شود و از لغزش ناگهانی بدنه در مانورهای رانندگی جلوگیری می‌کند. با کمک این سیستم و باتوجه‌ به لاستیک‌های ۲۰ اینچی، چرخش در پیچ‌های تند و خطرناک آسان و کم‌خطر خواهد بود. در نهایت باید گفت، فراموش نکنید که هزینه‌های نگهداری و قیمت قطعات این خودرو در ایران بسیار بالاست و نیروهای فنی برای ارائه خدمات تخصصی به‌ندرت یافت می‌شود.