پورشه ماکان
Porsche Macan
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    پورشه ماکان که به دلیل قانون منع واردات خودروهای بالای ۲.۵ لیتر تنها با یک موتور در بازار خودروی ایران حضور پیدا کرده، با مدل‌های مربوط به سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ خود وارد ایران شده است. ماکان یک کراس‌اوور مجلل و لوکس است که از طراحی اسپرت نیز بهره می‌برد. طراحی حساب‌شده بدنه آن، توانست سبکی جدید در طراحی کراس‌اورها در جهان تعریف کند. به این ترتیب که بدنه ماکان ضمن حفظ اصول آيرودینامیک، المان‌های طراحی اسپرت و لوکس را نیز در خود جای داده است. موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ این خودرو قادر به تولید ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این قدرت توسط یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک به هر چهار چرخ متحرک خودرو منتقل می‌شود. حاصل همکاری این موتور و جعبه دنده شتاب صفر تا صد زیر ۷ ثانیه و سقف سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ماکان نیز در سیکل ترکیبی ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. بیشتر ماکان‌های موجود در ایران تولید سال ۲۰۱۷ هستند. اما تمام این نسخه‌ها تولید هر سالی که هستند، با انبوهی از آپشن‌ها متنوع به بازار ایران قدم گذاشته‌اند. برخی از این امکانات و تجهیزات عبارتند از چراغ‌های هوشمند تمام LED مخصوص پورشه موسوم به PDLS PLUS، سیستم صوتی Burmester، صندلی برقی ۱۸حالته، پوشش لوکس جیر سقف، گرمکن صندلی جلو، عقب و فرمان، چهار رادارهای تغییر لاین، نقطه کور و جلو با قابلیت تشخیص عابر، کروز کنترل هوشمند، رینگ ۲۱ اینچی و پک کرنوگراف داشبورد. البته این همه آنچه در نسخه‌های فول شاهد هستیم نیست. نسخه‌های فول که به مدل ۹ کلید نیز معروفند در کنسول مرکزی و درست پایین اهرم دنده، ۹ کلید مختلف به منظور تعیین حالت رانندگی آفرود، اسپرت و اسپرت پلاس، تعلیق هوشمند، تنظیم ارتفاع، کنترل پایداری، ماندن در لاین، اگزوز اسپرت و استارت استاپ انجین دارند. حالت اسپرت پلاس حساسیت فرمان، پدال گاز، تعلیق و گیربکس را تغییر می‌دهد. دکمه آفرود خودرو را آماده حرکت در مسیرهای یخی، شنی و برفی می‌کند. دکمه تنظیم ارتفاع در تنظیم تعلیق تاثیر دارد و دکمه ماندن در لاین کنترل فرمان را برای ماندن در بین دو لاین راحت‌تر می‌کند. تعلیق هوشمند نیز سیستم تعلیق را برای سه حالت رانندگی اسپرت، کامفورت و اسپرت پلاس تنظیم می‌نماید.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۶.۷ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۷.۴ لیتر


    کلاس بدنه

    شاسی بلند


    حجم موتور

    ۲ لیتر


    قدرت موتور

    ۲۵۲ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۱۰۰%

    فنی

    ۱۰۰%

    ایمنی

    ۱۰۰%

    کیفیت ساخت

    ۱۰۰%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    کیفیت ساخت


    راندمان فنی


    فرمان‌پذیری


    چسبندگی


    تنوع آپشن


    نقاط ضعف

    هزینه نگهداری بالا


    خدمات پس از فروش


    حساسیت موتور به بنزین کم کیفیت


    تجربه رانندگی

    رانندگی با کراس‌اووری بزرگ‌تر از حد و اندازه کراس‌اوورهای رایج بازار، لطف خاص خودش را دارد. حال، اگر این خودرو یک پورشه ماکان باشد، مطمئناً هر کسی دوست دارد چنین تجربه‌ای را از سر بگذراند. پورشه ماکان فرمان‌پذیری خوب و فوق‌العاده‌ای دارد. این فرمان‌پذیری در کنار تندوتیز بودن و شتاب مناسب خودرو و در کنار تعلیق و چسبندگی آن، رانندگی در جاده را تبدیل به تجربه‌ای خوشایند برای شما می‌کند. رانندگی اسپرت‌ در ماکان یکی از لذت‌های نشستن پشت رُل آن است. این خاصیت را اگر در کنار دید مناسب به مقابل و جاده بگذارید، باعث می‌شود تا امکان رانندگی تندوتیزی را داشته باشید؛ بدون نقطه کور در مقابل خود. سامانه توربوشارژر پورشه ماکان باعث می‌شود که کارکرد آن در بهینه‌ترین حالت ممکن باشد. تعویض دنده‌ در ماکان به‌راحتی و تندی اتفاق می‌افتد که این امر به مدد جعبه‌دنده ۷ دنده دو کلاچه اتوماتیک آن امکان‌پذیر است. عایق‌بندی کابین خودرو بسیار خوب و عالی است. طوری‌که متوجه سروصدای اطراف و خیابان و حتی موتوری که در بغل خودروی شما می‌راند نخواهید شد. مانورپذیری خودرو عالی است. به‌راحتی می‌توانید با آن مانور دهید و حتی دور خودتان بچرخید که این نشان از کارکرد عالی موتور و فرمان‌پذیری خوب خودرو دارد. ماکان‌ها به‌راحتی از دست‌اندازها عبور می‌کنند و تکانش چندانی درون کابین احساس نمی‌شود. در مدل‌های ۲۰۱۷، سیستم تعلیق با امکان تنظیم ارتفاع خودرو هم تعبیه شده است که می‌تواند برای رانندگی آفرود، ارتفاع را بیش‌تر یا در شهر برای چسبندگی به جاده، کم‌تر کند. صندلی‌های عقب خودرو، نسبت به کراس‌اوورهای دیگر، راحت‌تر و بدون برآمدگی لبه‌هاست. فضای پای سرنشینان عقب خودرو کاملاً مناسب است. البته ممکن است به دلیل شیب سقف، سرنشینان ردیف عقبی در بخش سر مشکلاتی داشته باشد: به‌خصوص افراد قد بلند. درِ شیب‌دار صندوق ماکان فضای مورد نیاز برای استفاده از آن را کم‌تر می‌کند، اما صندلی‌های عقب قابلیت تاشوندگی دارند تا فضای بیش‌تری در صندوق‌عقب در اختیار شما قرار بگیرد. کیفیت متریال به‌کاررفته در کابین عالی است. دسترسی به دکمه‌های کنترل راحت و آسان است. در کنسول وسط،‌ با دکمه‌های زیادی روبه‌رو هستید، اما هنگام رانندگی به‌راحتی می‌توانید بر آن‌ها احاطه داشته باشید. درِ شیب‌دار صندوق خودرو باعث شده موقع دنده‌عقب رفتن، کمی دچار مشکل شوید. ماکان را نمی‌توان خودرویی مناسب آفرود یا رانندگی در جایی غیر از جاده‌ها دانست. هرچند قدرت خوبی در طی کردن مسیرهای غیرجاده‌ای دارد، اما اصالتاً یک خودروی آفرودی نیست. هزینه نگهداری از چنین خودرویی مانند بسیاری از خودروهای لوکس دیگر بسیار بالاست.

    قیمت روز صفر در بازار

    ماکان، سال ۱۳۹۶

    ۸,۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۳/۲۹
    ۰۳/۳۰
    ۰۳/۳۱
    ۰۴/۰۱
    ۰۴/۰۲
    ۰۴/۰۳
    ۰۴/۰۴
    امروز
    ۸,۵۹۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۸,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۸,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۸,۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۸,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۸,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰