موسسسايپا
تاسیس۱۳۹۵
کشورايران

اول پراید بود که تیبا آمد، سپس تیبا بود که ساینا آمد، و بعد از آن هم ساینا سدان بود که باعث شد تا کوتاه‌تر شده و کوییک پا به عرصه خودروی ایران بگذارد. در ابتدا هم که قرار بود این خودرو، یک کراس‌اوور شهری باشد، اما با این شکل و شمایل و اندازه عملاً تبدیل به یک هاچبک شده است؛ شاید چیزی شبیه به پژو ۲۰۶های معروف. چه بسا که سایپا نگاهی هم به بازار هاچبک‌های ایران‌خودرو داشت.کوییک‌ها در مدل‌های دنده‌ای و اتومات وارد بازار شدند. هر کدام هم دو نوع داشت. البته گفته می‌شود مدل‌های دنده‌ای با وجود تحریم‌ها دچار معضلاتی هم شده‌اند. ضمن این‌که قرار است مدلی دیگر از کوییک‌ها هم راهی بازار شوند که فعلاً اطلاعات کمی از آن‌ها در اختیار است. کوییک‌ها پیشرانه‌های یک و نیم لیتری دارند که قدرتی معادل همان تیباها را تولید می‌کند، هرچند که شکل و شمایل آن به میراث مانده از سایناست. اما تغییرات داخل کابین چندانی در آن اتفاق نیفتاده است. پلاستیک استفاده شده در کابین این خودرو چندان باکیفیت نیست و حتی صندلی‌های آن که به جای چرم، پارچه‌ای هستند، چنگی به دل نمی‌زنند. کوییک‌های دنده‌ای را نباید چندان آپشنال دانست، هرچند که این چیزهایی که تحت عنوان آپشن یاد می‌کنیم،‌ جزو امکانات طبیعی یک خودرو در دنیای استاندارد خودروسازی امروز دنیاست. در مدل اتومات این خودرو از آپشن‌هایی چون کروز کنترل، کامپیوتر سفری، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید و سیستم ردیاب ماهواره‌ای هم استفاده شده است. مصرف پایین کوییک‌های دنده‌ای از نکات مثبت آن تلقی می‌شود. ضمن این‌که باید هزینه نگهداری پایین و فراوانی قطعات و امکانات فنی خودرو هم به این سیاهه مثبت‌ها اضافه کرد. کوییک‌ها عموماً بازار خرید و فروش بدی هم ندارند. از دیگر داشته‌های کوییک‌ها که در زمانه خودش کمی چشم‌نواز هم ظاهر شد، باید به اضافه شدن باربند، زه پلاستیکی گلگیرها، افزوده شده لوگوی کراس زیر آینه‌ها، جعبه دنده CVT و .... اشاره کرد. در حال حاضر در بازار می‌توانید کوییک‌های دنده‌ای، آر، اتومات و اتومات پلاس را مشاهده کنید. ضمن این‌که کوییک جی‌آر هم در راه است.

همهٔ مدل‌های کوییک
آگهی‌های کوییک