رنو داستر
Renault Duster
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    رنو داستر یا داچیا داستر، خودرویی است که از سال ۲۰۰۹ توسط شرکت داچیای رومانی و رنوی فرانسه و براساس پلتفرم B0 (پلتفرم لوگان و ساندرو) طراحی و تولید شده است. داچیا در کل به خودروهای اقتصادی و به‌صرفه برند رنو گفته می‌شود. البته در بازارهایی که رنو مشهورتر از داچیاست، غالباً محصولات مدل داچیا را با همان برند رنو معرفی می‌کنند. رنو داستر با دو جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا ۴ دنده اتوماتیک و در دو مدل دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل تولید می‌شود. رنو داستر اما به دلیل شباهت‌های نه‌چندان جدی‌اش به رنو ساندرو و ساندرو استپ‌وی و همچنین قیمت عرضه بالا، مورد استقبال قرار نگرفت. رنو داستر کشش و عملکرد فنی مناسب با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی که توان تولید ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. قدرت این موتور در نمونه‌های موجود در ایران با یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود. نمونه‌های دو دیفرانسیل رنو داستر به راحتی قابلیت آفرود داشته و از تعلیق مناسبی برای مسیرهای ناهموار برخوردارند. ضمن اینکه رنو داستر در کنار ترمز‌های دیسکی جلو و عقب از سیستم‌های کمکی ABS ،EBD ،EBA و ESC نیز بهره می‌برد. یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم توجه به رنو داستر را طراحی نازیبای آن می‌دانند. این خودرو در نمای عقب از ناهماهنگی‌های جدی رنج می‌برد و در نمای روبرو طراحی ساده و به شدت نامتوازنی دارد. این معضل به داخل کابین نیز نفوذ کرده است. متریال به کار رفته در کابین از نوع پلاستیک خشک است که ذات اقتصادی سری داچیای رنو را فریاد می‌زند. نکته مهم اینکه رنو داستر،‌ ارزان‌ترین شاسی‌بلند کوچک دو دیفرانسیل جهان عنوان گرفته است که تمام کاستی‌های آن را همین نکته پوشش می‌دهد، اما متاسفانه خریداران ایرانی شاهد این قیمت مناسب نبودند. تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی رنو داستر را باید مواردی چون ۲ کیسه هوا، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، چراغ روز، تنظیم برقی آینه‌های کناری، سنسور و دوربین دنده عقب، کروز کنترل، محدودکننده سرعت و سیستم صوتی با نمایش‌گر ۷ اینچی با قابلیت اتصال بلوتوث و USB بدانیم. در ضمن در نسخه دو دیفرانسیل رنو داستر سیستم کنترل پایداری و سامانه تنظیم انتقال قدرت نیز وجود دارد. امکاناتی که برای یک خودروی اقتصادی کاملا مناسب و کافی به نظر می‌رسد. البته به شرط اقتصادی بودن!

    تجربه رانندگی

    رانندگی با خودرویی که محصول رنو است و قدرت موتور بالایی هم دارد، حتماً برای شما هم جذاب خواهد بود. البته رنو داستر را بیش‌تر برای رانندگی در خارج جاده و رانندگی در طبیعت توصیه می‌کنند، اما پشت فرمان این خودرو نشستن و با آن در جاده‌های بیرون شهر مانور دادن نیز لطف خودش را دارد. رنو داستر کراس‌اووری جمع‌وجور است که در مقایسه با هم‌کلاسان خود یک سر و گردن کوچک‌تر به نظر می‌رسد. صندلی‌های رنو داستر راحت هستند. این راحتی کمک می‌کند تا در رانندگی‌های طولانی‌مدت کم‌تر اذیت شوید. با توجه به فاصله قابل توجه محورهای جلو و عقب رنو داستر،‌ فضای داخل کابین آن قابل توجه است و هر پنج سرنشین آن، جای مناسبی را خواهند داشت. حجم صندوق بار در رنو داستر مناسب بوده و نیاز یک خانواده کامل را در سفرهای خارج شهری به طور کامل رفع می‌کند. مشکل اصلی کابین رنو داستر طراحی به شدت ساده، امکانات نه‌چندان زیاد و متریال ضعیف هستند؛ در واقع آنچه از ذات اقتصادی داستر برمی‌آید. عایق‌بندی کابین نیز اوضاع خوبی ندارد و شاهد نفوذ صدای موتور به داخل هستیم که چندان خوشایند نیست. قدرت خروجی موتور به نسبت بدنه و وزن خودرو مناسب نیست و در نتیجه، رنو داستر در شتاب‌گیری‌ها و سربالایی‌های تند آنطور که باید ظاهر نمی‌شود. به این معضل باید کند بودن و گنگی جعبه‌دنده را نیر اضافه کرد که در شتاب‌گیری‌های اولیه تاثیر به شدت منفی دارد. موارد ذکر شده در مورد عملکرد فنی داستر، بر قابلیت‌های آفرودی آن تاثیر منفی زیادی خواهد داشت. دو مدل تک و دو دیفرانسیل رنو داستر قدرت ترمزگیری خوبی دارند؛ هرچند که این امکان در مدل تک دیفرانسیل قوی‌تر و آنی‌تر است. مانور دادن با مدل دو دیفرانسیل رنو داستر راحت‌تر بوده و دارای فرمان‌پذیری بهتری است. همچنین، تکان‌های بدنه در مدل دو دیفرانسیل کم‌تر است زیرا وضعیت سیستم تعلیق مستقل آن در بخش عقب خودرو بهتر است. سیستم تعلیق نسخه دو دیفرانسیل رنو داستر عملکرد بسیار بهتری دارد، اما به طور کلی سواری گرفتن از هر دو مدل رنو داستر در جاده و بزرگ‌راه راحت است. قابلیت مانوردهی و واکنش خودرو در پیچ‌ها کاملاً قابل قبول است و در کل، چسبندگی خودرو و حرکت آن از روی دست‌اندازها به واسطه فاصله کف خودرو با زمین، نمره قبولی می‌گیرد. این خودرو موفق شده از یورو انکاپ، سه ستاره ایمنی بگیرد که بعدها و بعد از اعمال تغییراتی در آن، این وضعیت به چهار ستاره رسیده است. پس می‌توان گفت رنو داستر ایمنی نسبی دارد. به کار رفتن تنها دو کیسه هوا در این خودرو، خود گویای این شرایط نسبی است.

    قیمت روز صفر در بازار

    SE دو دیفرانسیل، سال ۱۳۹۷

    ۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان


    SE دو دیفرانسیل، سال ۱۳۹۶

    ۱,۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۴/۰۱
    ۰۴/۰۲
    ۰۴/۰۳
    ۰۴/۰۴
    ۰۴/۰۵
    ۰۴/۰۶
    ۰۴/۰۷
    امروز
    ۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۱,۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰