رنو تلیسمان
Renault Talisman
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    کمپانی رنو طی سال‌های گذشته، سدان‌های جذاب و مشهوری را راهی بازار کرده است. یکی از این سدان‌ها هم رنو تلیسمان است که در سال ۲۰۱۵ رونمایی و مدتی بعد به بازارها عرضه شد. این خودروی به‌روز و مجهز در سگمنت D (سدان‌های سایز بزرگ با حجم موتور ۱۶۰۰ تا ۳۰۰۰) قرار می‌گیرد. به همین نسبت، امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی‌ آن نیز از سدان‌های متوسط بالاتر و برتر است. رنو تلیسمان در خارج از ایران با پیشرانه‌های مختلفی عرضه شده است، اما پیشرانه مدلی که توسط نگین خودرو در ایران عرضه شده، ۱.۶ لیتر توربو شارژ است. قدرت تولید شده توسط پیشرانه رنو تلیسمان ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور آن ۲۶۰ نیوتن‌‌متر است. این پیشرانه می‌تواند این سدان شیک و نیمه‌لوکس را به سرعت ۲۳۷ کیلومتر در ساعت هم برساند. شتاب ایجاد شده توسط این پیشرانه نیز ۷.۷ ثانیه است که عدد مطلوب و معناداری محسوب می‌شود. رنو تلیسمان با جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه عرضه شده است و مصرف سوخت آن در جاده‌های شهری، خارج شهر و ترکیبی، به ترتیب ۷.۵، ۴.۶ و ۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که به نسبت چنین خودروی قدرتمندی، کاملاً اقتصادی به شمار می‌رود. رنو تلیسمان با برخورداری از امکاناتی همچون سیستم صوتی پریمیوم BOSE با صفحه LCD فول تاچ ۸.۷ اینچی، صندلی چرمی با گرم‌کن، سردکن، ماساژور و حافظه، هد آپ دیسپلی تاشو (نمایش‌دهنده اطلاعات خودرو روی شیشه جلو)، دوربین دنده‌عقب و … توقع مخاطبان ایرانی خود را از یک خودروی مجهز تأمین کرده است. طراحی رنو تلیسمان کاملاً به‌روز و چشم‌نواز است. البته برای خودرویی در این سطح و قیمت، این طراحی جزو حداقل‌های لازم است. رنو تلیسمان از شباهت‌هایی ظاهری به خودروهای کوپه مانند ب‌ام‌وی سری ۶ و مرسدس بنز CLS برخوردار است. طراحی داخلی رنو تلیسمان نیز با فرم جذاب و جدید داشبورد و تزئینات چوبی‌ پرکار، فضای کابین را کاملاً شیک و گرم ساخته است. همچنین، بخش ایمنی خودرو با شش کیسه هوا و دیگر امکانات مورد نیاز، تبدیل به یکی از مزیت‌های این محصول رنو شده است تا این خودروساز فرانسوی در کنار زیبایی ظاهری چشم‌نواز این سدان، برگ برنده‌ای دیگر رو کرده باشد. خودرویی مناسب برای مشتریان خاص. البته رنو تلیسمان را باید جزو خودروهای نیمه‌لوکس و نسبتاً قیمت‌بالا درنظر داشته باشیم.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۷.۶ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۶.۲ لیتر


    حجم موتور

    ۱.۶ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    تجربه رانندگی

    تلیسمان ظاهری نسبتاً خشن و البته عضلانی دارد. به‌ واسطه نوع پیشرانه، قدرت و گشتاور تولیدی آن، توان حرکتی خودرو بالا و چشم‌گیر است. این مزایا، همراه با مصرف سوخت پایین و اقتصادی، از ویژگی‌های خوب این خودرو است. با توجه به شتاب بالای خودرو، سازندگان برای هماهنگی بیش‌تر از جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه EDC سود برده‌اند. این سیستم باعث می‌شود تعویض کردن دنده سریع، نرم و دقیق صورت بگیرد. استاندارد آلایندگی رنو تلیسمان نیز یورو ۶ است. در بخش طراحی داخلی پرداختی چوب‌‌مانند داشبورد لوکس خودرو، باعث گرمای بصری و زیبایی دوچندان فضا شده است. متریال استفاده شده درون کابین وضعیت خیلی خوبی نسبت به رقبا دارد. با سیستم Multi Sense تلیسمان می‌توانید حالت‌های مختلف رانندگی را تنظیم کرده و در شرایط مختلف رانندگی کنید. این کار از طریق تبلت لمسی بزرگ میانی یا از طریق رابط تعبیه شده در خودرو، صورت می‌گیرد. ضمن این‌که، می‌توانید در این نمایشگر حالت‌های مورد نظر را برای تنظیم کارکرد موتور، وضعیت آینه، چراغ‌ها و نور و … ذخیره کنید. سیستم فراگیر صوتی با ۱۳ اسپیکر و آمپلی‌فایر دیجیتال، هر کجای خودرو که نشسته باشید، صدای رادیو و موسیقی و … را با بالاترین کیفیت به گوش شما خواهد رساند. صندلی‌های جلو دارای گرم‌کن، تهویه و ماساژورند و ارگونومی و دربرگیرندگی آن‌ها نیز خوب است. درون کابین رنو تلیسمان، ۲۵ لیتر فضای مجهز به سیستم سردکن برای ذخیره‌سازی نوشیدنی و خوردنی‌ها تعبیه شده است. به‌ واسطه سیستم مولتی سنس به‌کاررفته در خودرو، پایداری خوبی هنگام دور زدن خواهید داشت. رنو تلیسمان از سیستم ورود بدون کلید هم سود می‌برد، هرچند در خودروهایی با این سطح قیمت، این امکان جزو حداقل‌ها محسوب می‌شود. استارت دکمه‌ای، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم هشدار نقطه کور BSM، اتوپارک، ترمز پارک برقی و کروز کنترل از دیگر آپشن‌های رنو تلیسمان هستند. سیستم فرمان برقی رنو تلیسمان رانندگی را در مسیرهای نیمه طولانی و طولانی راحت‌تر کرده است. بهره‌مندی از امکاناتی همچون سان‌روف، سقف پانوراما و سیستم نمایش اطلاعات هدآپ ، لذت رانندگی، را دوچندان می‌سازد. داشته‌های ایمنی تلیسمان را باید مواردی همچون ترمزهای جلو و عقب، از نوع دیسکی خنک‌شونده و مجهز به سیستم‌های ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کنترل پایداری خودرو ESP، کنترل هرزگردی ASR، ترمز اضطراری BAS و شش کیسه هوا بدانیم. رانندگان یکی از نقاط ضعف رنو تلیسمان را کوبش‌های اتاق در مسیرهای ناهموار و دست‌اندازها ذکر کرده‌اند که ناشی از ضعف عملکرد کمک‌فنرهاست. از دیگر اشکالات رنو تلیسمان می‌توان به سیستم پیچیده موتور آن اشاره کرد که در صورت خراب شدن برای تعمیرش باید زمان و هزینه زیادی را صرف کنید. استفاده از بنزین بی‌کیفیت نیز می‌تواند به موتور خودرو آسیب برساند.

    قیمت روز صفر در بازار

    E3، سال ۱۳۹۷

    ۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



    ۰۹/۰۶
    ۰۹/۰۷
    ۰۹/۰۸
    ۰۹/۰۹
    ۰۹/۱۰
    ۰۹/۱۱
    ۰۹/۱۲
    امروز
    ۲,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۶۶۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۶۷۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
    ۲,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰