ریگان کوپا یکی دیگر از شاسی بلندهای کمتر شناخته شده چینی است که با چهره جذاب و نشان ناآشنای خود در نگاه اول چندان به دیگر تولیدات هموطنانش شباهت ندارد. ریگان کوپا که محصول جیانگ نان از زیر مجموعههای زوتی است، در ایران توسط خودروسازی ریگان مونتاژ میشود و به همین دلیل عنوان ریگان کوپا را بر دوش میکشد. این خودرو در چین با نام زوتی T600 کوپا شناخته میشود. ریگان کوپا در ۳ تیپ فلگشیپ، رویال و اکسکلوسیو وارد ایران شده است. هر سه تیپ دارای موتور توربو T210 هستند و از نظر امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی تفاوتهای را نشان میدهند. ریگان کوپا نیز مانند دیگر شاسیبلندهای چینی دیفرانسیل جلو است و فاقد سیستم 4WD. این خودرو در هر سه تیپش یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ دارد که با گیربکس ۶ دنده اتوماتیک همراه شده است. ریگان کوپا دارای حالت رانندگی اسپرت نیز است. این خودرو با بیشینه قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتنمتر دارای سقف سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد ۹.۲ ثانیه است. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که بازده موتور و عملکرد جعبه دنده رضایتبخش است. از نظر سطح امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی تیپ اکسکلوسیو نسخه پایه، تیپ رویال نسخه میانه و تیپ فلگشیپ نسخه فول آپشن این خودرو محسوب میشوند. در تیپ رویال شاهد امکاناتی نظیر سنسور باران، اتولایت، ایربگ پردهای، سنسور باران، سقف پانوراما، آینه جانبی برقی و تنظیمات برقی صندلی جلو هستیم که در تیپ پایه موجود نیست. همچنین تیپ فول آپشن ریگان کوپا از سنسورهای باد و نقطه کور و تغییر لاین، دوربین ۳۶۰ درجه، صفحه اطلاعات دیجیتالی، گرمکن صندلی جلو و صندوق هوشمند برخوردار است که در تیپ رویال شاهد آنها نیستیم. ریگان کوپا در بخش طراحی بدنه از سبک تولیدات آلمانی نظیر فولکس واگن پیروی میکند و با جلو پنجره پهن و کرکرهای کرومی، ظاهری شیک و زیبنده به خود گرفته است. چراغهای مستطیل شکل کشیده و بزرگ در امتداد این جلو پنجره نیز، چهره خودرو را لوکستر کرده است. در بخش طراحی داخلی، روکش صندلی، فرمان و تودریهای چرم فندقی، چهرهای شکیل و نسبتا لوکس به کابین دادهاند. در این بخش نیز شاهد طراحی متناسب،اصولی و به دور از اغراقشدگی و سردرگمی معمول دیگر چینیهای بازار هستیم.
سرعت
۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
صفر تا صد
۹.۲ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی
۸.۵ لیتر
حجم موتور
۱.۵۰۲ لیتر
تعداد سیلندر
۴ سیلندر
شاسی بلندها اصولا به مدد ارتفاع بیشتر و ابعاد بزرگتر تسلط بهتری در رانندگی ایجاد میکنند. در خصوص ریگان کوپا نیز این انتظار فراهم شده است و طراحی خوب بدنه، باعث میشود که راننده با هیچ نقطه کوری مواجه نباشد. ادوات و قطعات داخل کابین نیز به خوبی طراحی شدهاند و ارگونومی مناسب اتاق دسترسی به تمامی سیستمها را برای راننده راحت کرده است. فضای کافی در ردیف جلو، قابلیت تنظیم برقی صندلیها در این ردیف و در برگیرندگی مناسب آنها از دیگر عوامل تامین آسایش راننده هستند. داخل کابین به نعمت امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی مناسب، البته بسته به تیپ خودرو، شرایط خوب است. استفاده از ایربگهای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای، سیستمهای کمکی ترمز ضد قفل، پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، ABS چهارگانه از جمله تجهیزات ایمنی هستند که اطمینان خاطر از این جهت را در کابین تامین میکنند. تهویه مطبوع اتوماتیک ۲ کاناله، مانیتور لمسی مرکزی و سیستم صوتی ۱۲ کاناله نیز از جمله امکانات رفاهی ریگان کوپا هستند که در اختیار راننده و سرنشینان قرار میگیرند. انتقال ضربات به درون کابین با توجه به کلاس خودرو قابل قبول است. چرا که تنها ضربات ناشی از دستاندازهای بزرگ به داخل کابین منتقل میشوند. بنابراین با تعلیق خوبی مواجه هستیم. این تعلیق هندلینگ خودرو را تحت تاثیر قرار نمیدهد و به جز کمی انحراف و کمفرمانی در پیچهای تند، که از طریق سیستم پایداری محدود میشود، کاملا تحت کنترل راننده است. عایقبندی این کابین کمتکان نیز نسبتا خوب است. در دورهای پایین، انتقال صدای موتور به داخل کابین اتفاق نمیافتد، اما در دورهای بالا، این صدا کاملا احساس میشود. در مورد عملکرد جعبه دنده و موتور ریگان کوپا نیز باید گفت، همچنان شاهد کشش نهچندان رضایتبخش معمول چینیها در سربالاییها هستیم. به این معنی که موتور قدرت کافی برای وزن خودرو را بروز نمیدهد. اما در شتابگیریها اوضاع کمی بهتر است که میتواند ناشی از هماهنگی خوبی گیربکس و موتور نیز باشد. گیربکس در تعویض دنده حالت اسپرت کمی کند عمل میکند ولی تاخیر آن چشمگیر نیست. البته در حالت معمولی این تاخیر نامحسوستر هم میشود. در کنار موارد گفته شده باید به مشکلات معمول خودروهایی مانند ریگان کوپا در بخش خدمات پس از فروش اشاره کرد. مشکل تعمیرات پردردسر در خصوص خودروهای چینی که چندان هم کماستهلاک نیستند و البته تامین قطعات آنها، اهمیت بیشتری هم پیدا میکند. در کنار این موارد باید قیمت بسیار بالای ریگان کوپا را نیز در برابر رقبای اروپایی و ژاپنی و کرهای آن خاطر نشان کرد.
ریگان کوپا اکسکلوسیو
ساخت ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸
ریگان کوپا رویال
ساخت ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹
ریگان کوپا فلگ شیپ
ساخت ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹
فلگ شیپ، سال ۱۳۹۹
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
هفتهٔ گذشته
۳ ماه گذشته