اتصال برقرار شد
تویوتا کمری XLE هیبرید
Toyota Camry hybrid-XLE
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    کمپانی ژاپنی تویوتا در سال ۲۰۰۷ میلادی اولین نسل از «تویوتا کمری هیبرید» را تولید و عرضه نمود. نسل دوم این خودروی هیبریدی نیز در سال ۲۰۱۱ میلادی روانه بازار شد، که از سریع‌ترین محصولات تویوتا بود، و از نظر راحتی و فضای درونی بهترین نسل تویوتا کمری لقب گرفت. سال ۲۰۱۵ میلادی نسل سوم این خودرو هیبریدی، در سه تیپ ES ،LE و XLE تولید شد. نسخه هیبریدی کمری برای اولین بار توسط «شرکت ایرتویا» در دو تیپ LE و XLE به بازار ایران راه یافت. این نسخه از کمری نیز همانند دیگر نسخه‌ها و مدل‌ها در بازار ایران مورد توجه قرار گرفت و به‌فروش خوبی دست پیدا کرد. تفاوت ظاهری دو تیپ کمری هیبرید وارد شده به ایران در سراگزوزهای کرومی، دی‌لایت‌های LED جلو و رینگ‌های کرومی‌ XLE نمایان می‌شود. این دو تیپ از نظر فنی کاملا مشابه هم هستند، اما به لحاظ تجهیزات و امکانات نیز تیپ XLE بالاتر از LE است. مواردی مانند روکش چرم صندلی‌ها، صندلی برقی شاگرد، تنظیم برقی گودی کمر راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و آینه عقب الکتروکرومیک با نشانگر قطب‌نما، سنسور جلو، سنسورهای نقطه کور و تغییر لاین، سیستم پخش JBL و شارژر وایرلس در تیپ LE هیبریدی وجود ندارد و تنها برای تیپ ELX قابل سفارش است. اما امکاناتی مانند فرمان هیدرولیکی تلسکوپی، برف پاک‌کن تناوبی، ترمز پارک پدالی، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، گرم‌کن شیشه عقب، آينه‌های جانبی برقی، صندلی‌های تاشوی ردیف عقب و سانروف در نسخه پایه نیز اعمال شده‌اند. در تویوتا کمری هیبرید از یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر همراه با یک موتور الکتریکی و یک پک باتری برای پیشرانه استفاده شده است. ترکیب خروجی این سیستم به ۲۰۰ اسب‌بخار می‌رسد که با استفاده از یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود. در همین حال، میزان مصرف سوخت این خودرو را در شهر و جاده، به ترتیب ۵/۸۸ و ۶/۱۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پی‌بینی کرده است. همچنین، تخمین‌ها برای مصرف سوخت ترکیبی این مدل برابر ۵/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۶کیلومتر در ساعت است. تویوتا کمری هیبرید همچنین به سیستم‌های ترمز و کنترل ABS ،EBD ،VSC ،TRC و VDIM مجهز است. ۹ کیسه هوا و سیستم ضد سرقت به همراه ایموبلایزر نیز از دیگر امکانات ایمنی این خودرو هستند.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۸۶ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۷.۶ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین-موتور الکتریکی


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۵.۷ لیتر


    کلاس بدنه

    سدان


    حجم موتور

    ۲.۵ لیتر


    قدرت موتور

    ۲۰۳ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر با موتور الکتریکی


    نقد کارشناسی

    ۷۵%

    فنی

    ۶۰%

    ایمنی

    ۷۰%

    کیفیت ساخت

    ۷۰%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    تعلیق نرم


    فضای خوب پا


    کیفیت ساخت بالا


    نقاط ضعف

    آپشن‌های کم


    تجربه رانندگی

    کمپانی تویوتا، همراه با عرضه ششمین نسل از خودروی محبوب «تویوتا کمری»، نسخه ‌هیبریدی آن را در سال ۲۰۰۷ میلادی تولید و به بازارهای جهانی عرضه نمود و به این ترتیب لقب «سدان پاک» را هم به افتخارات کمری افزود. این محصول هیبریدی در سال ۲۰۱۵میلادی، توسط «شرکت ایرتویا» در دو تیپ LE و XLE به بازار ایران وارد شد. تویوتا کمری هیبریدی به همان‌ نسبت که بادوام و جان‌سخت است، از طراحی ماندگار نیز برخوردار بوده و به ‌واسطه استفاده از اِلِمان‌هایی منطبق با سادگی، تا مدت‌ها پاسخگوی سلیقه خریداران خود خواهد بود. ناگفته نماند، نوعی خشم ژاپنی در چهره تویوتا کمری هیبریدی مشهود است که آن را زیباتر از کمری‌های قبلی می‌کند. در طراحی داخلی تویوتا کمری هیبریدی هم، این سادگی در کنار هماهنگی اجزا و قطعات داخل کابین کاملاً محسوس است. کیفیت ساخت و متریال به‌کاررفته نیز سطح بسیار بالایی دارد و صدایی از پیشرانه یا محیط به داخل کابین راه پیدا نمی‌کند. طراحی کابین تویوتا کمری هیبرید به گونه‌ای است، که فضای زیادی برای سر و پاهای سرنشینان فراهم شده است. در ضمن صندلی‌های ردیف عقب از راحتیِ مناسبی برای مسافرت‌های طولانی برخوردارند، و در مواقع نیاز به فضای بزرگتر برای حمل وسایل، می‌توان آن‌ها را جمع کرد. هرچند همواره موضوع کمبود آپشن‌ها و حد متوسط امکانات رفاهی تویوتا کمری به‌عنوان یک ضعف مطرح بوده است، ولی با پوشش این ضعف در تویوتا کمری‌های هیبریدی و ارائه خودرویی فول‌آپشن که مجهز به لیست کاملی از تجهیزات رفاهی و ایمنی است، دیگر نمی‌توان برتری رقبای دیگر را در این بخش به رُخ این سدان ژاپنی مجهز کشید. در بخش فنی، در کنار مصرف پایین، شتاب‌گیری این سدان هیبرید از مدل معمولی چهار ‌سیلندر کمری بهتر و نزدیک به شرایطی است که از یک کمری V6 انتظار می‌رود. یکی از عوامل این موضوع می‌تواند موتور الکتریکی موجود در مدل هیبریدی باشد که با تولید گشتاور، باعث حرکت سریع این سدان متوسط می‌شود. تویوتا کمری هیبرید رانندگی نرم و آرامی در سرعت‌های بالا دارد و تبدیل وضعیت از حالت پیشرانه تمام‌ الکتریکی به موتور بنزینی، فرآیندی است که بسیار آرام و بی‌سروصدا صورت می‌گیرد. برخی از کارشناسان معتقدند که تویوتا کمری هیبرید، در ایران همواره با قیمت بالاتری نسبت به ارزش خریدش عرضه شده است. به همین دلیل بازار خرید و فروش آن مانند دیگر کمری‌ها داغ نیست. عملکرد گیربکس CVT آن نیز چندان مورد رضایت مشتریان نیست و مشکلاتی مانند فقدان قابلیت‌های اسپرت، هندل نکردن گشتاورهای بالا و هزینه نگهداری زیاد از سوی بسیاری از رانندگان در این زمینه مطرح می‌شود.