تویوتا کرولا GLI 2000cc
Toyota Corolla GLI-2000cc
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    تویوتا به عرضه سدان‌های خانوادگی و کارآمد در دسته‌های لوکس، نیمه لوکس و اقتصادی معروف است و محصولاتش در این کلاس و دسته‌ها همواره در بین پرفروش‌ترین‌های بازار قرار دارند. کرولا، سدان سایز کوچک اقتصادی این کمپانی نیز نمونه‌ای از این محصولات موفقش است. تویوتا کرولا که با تولید بیش از ۴۵ ساله خود، عنوان پر تیراژترین خودروی جهان را نیز بر دوش می‌کشد تا کنون در ۱۱ نسل به فروش رسیده و آخرین نسل آن در سال ۲۰۱۳ به جهان معرفی شد. در سال ۲۰۱۶ دو تیپ GLI و XLI از همین نسل با موتور ۲ لیتری به ایران راه یافتند و به لیست ۵ نسل وارد شده از این خودرو به کشور پیوستند. تویوتا کرولا GLI نسل یازدهم، با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ خود، قدرتی معادل ۱۴۲ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتن‌متر را به چرخ‌های جلوی خود از طریق یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک منتقل می‌کند. این خودرو که از نظر فنی و طراحی تفاوتی با تیپ XLI ندارد، به عنوان نسخه فول آپشن این نسل در بازار ایران عرضه شد. سقف سرعت کرولا نسل یازده، ۱۹۷ کیلومتر بر ساعت و صفر تا صدش ۱۰.۵ ثانیه است و در هر صد کیلومتر ۷.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. این خودرو در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی از مواردی مانند کروز کنترل، سنسور جلو و عقب، سیستم‌ها ترمز ضد قفل، کمکی و ضد قفل، دی‌لایت، مه‌شکن جلو و عقب، فرمان برقی با قابلیت تنظیم ۴ حالته، دکمه‌های کنترلر و حساس به سرعت، مانیتور مرکزی ۷ اینچی، مجموع دو ایربگ، پشت‌سری‌های فعال و کمربندهای پیش‌کشنده، سیستم کی‌لس، آینه‌های برقی جانبی تاشو، تهویه مطبوع اتوماتیک، اتولایت، دوربین عقب، سان‌روف، روکش چرمی فرمان، سیستم صوتی مجهز به ۶ خروجی صدا و قابلیت پشتیبانی USB ،CD ،AUX و بلوتوث بهره می‌برد. در ظاهر نیز رینگ‌های ۱۶ اینچی این خودرو وجه تمایز آن با تیپ XLI است که از رینگ‌های ۱۵ اینچی بهره می‌برد. این نسخه از تویوتا کرولا همچنین ۱۵ کیلوگرم سنگین‌تر از تیپ XLI است. کرولا در تست‌های تصادف موسسه یورو انکپ موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شد، اما نمونه مورد آزمایش در این تست‌ها از ۶ ایربگ شامل ایربگ‌های جانبی، پرده‌ای و زانویی نیز برخوردار بود. بنابراین ممکن است نسخه‌های موجود در ایران این حد از ایمنی را در اختیار سرنشینان قرار ندهند.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۱۰.۵ ثانیه


    نوع سوخت

    بنزین


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۷.۷ لیتر


    کلاس بدنه

    سدان


    حجم موتور

    ۲ لیتر


    قدرت موتور

    ۱۴۳ اسب بخار


    تعداد سیلندر

    ۴ سیلندر


    نقد کارشناسی

    ۵۵%

    فنی

    ۶۵%

    ایمنی

    ۶۰%

    کیفیت ساخت

    ۵۰%

    کابین و امکانات

    نقاط قوت

    عملکرد فنی


    کیفیت تولید


    سواری نرم


    بازار دست دوم


    فضای جادار کابین


    نقاط ضعف

    آپشن‌های کم


    تجربه رانندگی

    تجربه رانندگی با تویوتا کرولا، با وجود امکانات رفاهی محدود و تجهیزات ایمنی ناچیز، چندان هیجان‌انگیز و خاص نخواهد بود. اما در مقابل، رانندگی با این خودرو در بین کم‌دردسرترین‌ها و آرام‌ترین تجربه‌هایی است که کسب کرده‌اید. تویوتا کرولا همواره به استهلاک پایین، کیفیت بالای ساخت، هزینه نگهداری کم و به طور کلی، خودروی اقتصادی و کم‌خرج معروف بوده و اعتبارش را نیز با همین شهرت کسب کرده است. موتور ۲ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری کرولا، در کنار جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک، هیچ خصوصیتی از یک سواری اسپرت را نصیب راننده خود نخواهد کرد و تنها نیاز‌های یک خانواده میان‌سال را برآورده می‌کند. فضای کابین، کسل‌کننده و بی‌روح است. روکش پارچه‌ای صندلی‌ها و طراحی عاری از هیجان و ساده کابین را، هر چند کاربردی و یوزر فرندلی، تنها می‌توان به لطف فضای کافی و جادار اتاق بخشید. صندلی‌ها راحت و خوش‌فرم هستند، اما با وجود تولید در سال ۲۰۱۶، همچنان از گرم‌کن و قابلیت تنظیم برقی در آن‌ها خبری نیست. هرچند نسخه GLI تویوتا کرولا، به عنوان تیپ فول آپشن این خودرو از نعمت سان‌روف و تهویه مطبوع اتوماتیک، در دهه دوم قرن ۲۱ بهره‌مند شده است، اما نمی‌توان نبود مواردی همچون تهویه دو کاناله و آینه‌های الکتروکرومیک را نادیده گرفت. تویوتا کرولا GLI دو لیتری در بخش فنی عملکرد خوبی دارد و از تعلیق و سواری نرمی برخوردار است. همچنین، شرایط عایق‌بندی موتور و کابین رضایت‌بخش است و صدایی آزار دهنده در کابین به گوش نمی‌رسد. مصرف سوخت کرولا، با ذات اقتصادی آن همخوانی دارد و در این زمینه نیز می‌تواند به عنوان خودرویی کم‌هزینه ایفای نقش کند. ترمز‌های دیسکی خنک شونده در جلو و دیسکی معمولی در عقب با وجود نبود سیستم‌هایی نظیر کنترل کشش و کنترل هوشمند خودرو، عملکرد رضایت‌بخشی دارند و قادرن در زمان لازم، با اقتدار کامل وزن ۱۲۹۵ کیلوگرمی کرولا GLI 2000 را با هر سرعتی متوقف کنند. ترمزهای کمکی موجود در این خودرو تنها شامل ABS ،EBD و BAS می‌شوند که در تمام خودروهای دیگر این سطح (حتی بسیاری تولیدات داخلی) نیز شاهد هستیم. در واقع از سدانی در این سطح قیمتی (کرولا در ایران خودروی گران قیمتی است) انتظار سیستم‌های پیشرفته‌تری می‌رود. عملکرد گیربکس خودرو بسیار رضایت‌بخش و مناسب است و راننده را در هیچ شرایطی با رددسر مواجه نمی‌کند. ضرایب دنده در آن به خوبی انتخاب شده و تعویض درنده‌ها کاملاً هماهنگ با موتور و در زمان مناسب اتفاق می‌افتد. با تمام کم و کاستی‌های کرونا، این خودرو در بازار نسخه‌های کارکرده شرایط بسیار مطلوبی دارد و خرید و فروش خوبی را تجربه می‌کند.