تویوتا لندکروزر ۴ در
Toyota Landcruiser 4door
    مشاهدهٔ آگهی‌ها
    معرفی خودرو

    شاسی بلند فول سایز آفرودی لندکروز، بدون شک یکی از پرچمداران اصلی تویوتای ژاپن است که با خط تولید فعال خود برای بیش از ۵۰ سال در لیست محصولات این کمپانی جا خوش کرده است. از لندکروز تاکنون پنج نسل به بازارهای مختلف جهانی عرضه شده است که نسخه‌هایی از نسل پنجم آن در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ وارد ایران شد. با نادیده گرفتن موارد محدودی از نسل‌های پیشین که به صورت شخصی وارد ایران شد و تعدادی از مدل فیس‌لیفت نسل پنجم که در فاصله ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ به ایران راه یافت، می‌توان گفت لندکروزهای نسل پنجم پیش از فیس لیفت تنها نمونه‌های وارد شده از این خودرو به ایران هستند. این خودروی دو دیفرانسیل (4WD) با دو موتور ۴ و ۴.۷ لیتری ۶ و ۸ سیلندر وارد ایران شد. البته نسخه‌های وارد شده بعد از ۲۰۱۱ از موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر، اما با بازده موتور ۴.۷ لیتری ۸ سیلندر نسخه‌های قبلی، بهره می‌بردند. نسخه ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری لندکروز که تمامی خصوصیات یک خودروی آفرود واقعی را دارد و تیپ فول این نسل می‌سوب می‌شد، از قفل الکترونیکی دیفرانسیل و محدود کننده لغزش آن بهره می‌برد. این خودرو با موتور حجیم خورجینی ۳۲ سوپاپ خود توان تولید ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. لندکروز ۴۷۰۰ سی‌سی از سقف سرعت ۲۰۰ کیلومتری برخوردار بوده و دارای شتاب صفر تا صد ۹ ثانیه‌ای است. موتور ۴ لیتری ۲۴ سوپاپ لندکروز اما، با بیشینه توان ۲۴۰ کیلومتر در ساعت و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر، در اختیار راننده قرار می‌گیرد. شتاب صفر تا صد لندکروز ۴۰۰۰ سی‌سی، ۱۱ ثانیه و سقف سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. این خودرو، با موتور ۴.۷ لیتری مصرف سوخت ترکیبی ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر و با موتور ۴ لیتری مصرف ترکیبی ۱۳.۴لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کرده است. گیربکس دو خودرو از نوع ۶ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونوک و مجهز به شیفت لاک است. نسخه ۴ لیتری لندکروز نیز از سیستم قفل دیفرانسیل و کنترل لغزش تیپ فول بهره می‌برد. لازم به ذکر است لندکروزهای ۴ لیتری عمده سهم واردات ‌این خودرو را به خود اختصاص داده‌اند و نمونه‌های ۴.۷ لیتری عموما مربوط به سال ۲۰۰۸ هستند. واردات این تویوتاهای محبوب به دلیل محدودیت واردات خودروهای لوکس و بالای ۲.۵ لیتری متوقف شد.

    مشخصات فنی

    سرعت

    ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت


    صفر تا صد

    ۸.۷ ثانیه-۱۰.۹ ثانیه


    مصرف سوخت ترکیبی

    ۱۳.۲ - ۱۴.۵ لیتر


    حجم موتور

    ۳.۹۵۶ - ۴.۶۶۳ لیتر


    تعداد سیلندر

    ۸-۶ سیلندر


    تجربه رانندگی

    شاسی بلند آفرودی فول سایز تویوتا لندکروز همواره در بین آفرود سواران حرفه‌ای محبوبیتی خاص دارد. این خودرو البته به جز داشتن خصوصیات آفرودی، خودرویی خانوادگی و جادار است که می‌تواند در مصارف شهری و جاده‌ای نیز بسیار کارآمد باشد و عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد. تویوتا لندکروز با سیستم دو دیفرانسیل مجهز به قفل دیفرانسیل، شاید در ظاهر از نظر برخی تکراری و خسته‌کننده شده باشد، اما همچنان در بین آفرود سواران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که این افراد به ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد تویوتا لندکروز به‌خصوص نسخه ۴.۷ لیتری آن اشراف کامل دارند. لندکروز با بهره‌مندی از سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, BAS, VSC, TRC, VDIM, AHC, AVS و ATRC یک خودروی بیابانی به معنای واقعی کامل را در اختیار راننده قرار می‌دهد. تویوتا لندکروز به عنوان یک خودروی آفرود از استانداردهای ایمنی بالایی برخوردار است و ۵ ستاره ایمنی موسسه یورو انکپ نشان می‌دهد، امنیت کامل سرنشینان را فراهم کند. تجهیز ۶ کیسه هوا، سیستم هشدار وجود مانع در نقاط کور هنگام حرکت به عقب، سیستم هشدار خروج از خطوط، رادار جلو به همراه سیستم پیشگیری از تصادف، رادار نقطه کور، سيستم كنترل اتوماتيک سرعت در سراشیبی و سربالایی، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب و کروز کنترل از دیگر امکانات لندکروز هستند که برای خودرویی به سن و سال او، شگفت انگیز به نظر می‌رسند. همچنین، گرمکن صندلی‌های هر سه ردیف و سردکن صندلی‌های جلو، ارگونومی مناسب صندلی‌ها با روکش چرم طبیعی، نمایشگر 9 اینچی در مرکز داشبورد، سیستم تهویه مطبوع چهارگانه، فضای بزرگ کابین برای همه سرنشینان از مواردی هستند که رفاه را در کابین لندکروز به صورت کامل برقرار می‌کنند. بزرگی صندوق بار تویوتا لندکروز برابر با بزرگی صندوق یک سدان شهری است با این تفاوت که ارتفاع بیشتری هم دارد. شتاب لندکروز و سرعت‌گیری اولیه و ثانویه آن، برای خودرویی با ابعاد، وزن و جثه آن غیرقابل تصور است. این خودرو چنین شتابی را مدیون عملکرد بی‌نقص موتور و همکاری کامل آن با گیربکس تیپ‌ترونیک است. سواری نرم تویوتا لندکروز را می‌توان با یک سدان شهری مقایسه کرد. به این معنی که به هیچ عنوان تجربه انتقال ضربات و ارتعاشات به داخل کابین، که در خودروهای آفرودی و شاسی بلند معمول است، در لندکروز مشاهده نمی‌کنیم و این در نوع خود اهمیت بالایی دارد. تنها مورد منفی درباره این خودرو، انتقال صدای پیشرانه به داخل کابین، مصرف سوخت بالا و قیمت غیرمنطقی، حتی پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از تولیدش است.