پوست‌اندازی برای سری ۳ جدید؛ معرفی ب‌ام‌و سری ۳ مدل ۲۰۲۳

نقد طراحی و تحلیلی بر تغییر چهره ای ملایم برای ب‌ام‌و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ به قلم علیرضا محمدزاده

0

ب‌ام‌و سری ۳ با داشتن بیش از چهل و پنج سال سابقه درخشان و کسب موفقیت‌های بیشمار، همواره به عنوان یک معیار در میان خودروهای لوکس اسپرت سایز متوسط و نیز یکی از هسته‌های اصلی برند BMW شناخته می‌شود. حال، ب‌ام‌و بر روی نسخه‌های سدان و استیشن «Touring» این مدل ماندگار، یک بروزرسانی و جراحی زیبایی ملایمی را انجام داده تا نسخه‌های فیس لیفت سری ۳ با شخصیت پویا و اسپرت خود، امید ما را برای دیدن بیمرهای زیبا همچنان زنده نگه دارد.

تغییرات ظاهری صورت گرفته بر روی سری ۳ جدید، در مقایسه با محصولات جدید ب‌ام‌و، بسیار جزئی و محافظه‌کارانه بوده است، هر چند که این تغییرات و ارتقای جزئیات، با دقت کاملی صورت گرفته تا بر شخصیت پویا و جسورانه سری ۳ لطمه ای وارد نشده و ظاهری مدرن و اسپرت را از آن به نمایش بگذارد.

نخستین مشخصه طراحی نمای جلو، تغییر ظاهری جلوپنجره و چراغ‌ها است که ساختار بصری قوی‌تر و در عین حال عریض‌تری را به پیکره جلو خودرو بخشیده است تا در کنار خطوط پویا و مستحکم روی کاپوت و همچنین ورودی‌های هوای جدید با جزئیات متمایز که به صورت «L» شکل طراحی شده‌اند و در المان‌های گرافیک چراغ‌های LED جلو نیز به نوعی منعکس شده است، نمای جلو سری ۳ را بیش از پیش مدرن و جسورانه کرده است.

همچنین، به دلیل تغییرات فرمی ایجاد شده بر روی چراغ‌های جلو و حذف بریدگی پایین آن‌ها که به دلیل شباهت‌های آن با نسل قبل پژو ۲۰۰۸، همواره مورد انتقاد کارشناسان و مخاطبان قرار می‌گرفت، از خطوط روی سپر کاسته شده و اکنون سپر جلو با اصلاحات صورت گرفته از سطوحی ساده و تمیزتری برخوردار شده است.

جدیدترین آگهی‌های ب‌ام‌و سری ۳ سدان

در نمای عقب نیز فیس‌لیفت صورت گرفنه در مقایسه با نمای جلو بسیار محدود‌تر بوده که از جمله آن می‌توان به نازک‌تر شدن گرافیک چراغ‌ها و بازطراحی سپر عقب اشاره کرد که با الگوهای «L» شکل ترکیب شده با دیفیوزر به همراه سراگزوزهای دایره‌ای دو طرف و نیز چراغ‌های مه‌شکن عمودی، علاوه بر ایجاد قرینگی بیشتر با نمای جلو، حالتی ایستا و عمودی‌تر را به این نما بخشیده است. از دیگر ویژگی‌های جدید و بروز شده نمای بیرونی سری ۳ فیس‌لیفت می‌توان به رینگ‌های جدید، طیف‌های رنگی جدید و اسپویلر عقب M Sport اشاره کرد.

اما با ورود به کابین خودرو، با تغییراتی به مراتب گسترده‌تر در مقایسه با نمای بیرونی رو‌به‌رو می‌شویم که این بروزرسانی‌ها، فضایی مدرن‌تر و لوکس‌تری را برای فضای داخلی سری ۳ به ارمغان آورده که از جمله دلایل آن، استفاده از یک صفحه نمایش منحنی بزرگ است که به صورت یکپارچه پنل صفحه نمایش ۱۲/۳ اینچی پشت آمپر و ۱۴/۹ اینچی نمایشگر اطلاعات و سرگرمی را ترکیب می‌کند و از فناوری‌های جدیدی مانند سیستم «iDrive» ب‌ام‌و به همراه سیستم عامل OS 8 برخوردار است که گرافیک و ساختار منو شبیه به گوشی‌های همراه را در خود جای داده است.

از دیگر بروزرسانی‌های صورت گرفته در کابین سری ۳ که عمدتا نیز تغییراتی ظاهری بوده می‌توان به باریکتر شدن دریچه‌های سیستم تهویه، دکمه‌های کنترلی، غربالک فرمان جدید و نیز اهرم تعویض دنده بسیار کوچک‌تر اشاره کرد. در قسمت قوای محرکه مانند نسل قبل، نسخه فیس‌لیفت سری ۳ به همراه پیشرانه‌های متنوعی عرضه خواهد شد که شامل یک موتور دو لیتری چهارسیلندر توربو شارژر با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و نیز یک نسخه پلاگین هیبرید با قدرت ترکیبی ۲۸۸ اسب بخار است.

همچنین، یک پیشرانه شش سیلندر ۳ لیتری با قدرت ۳۸۲ اسب بخار در دسترس خریداران خواهد بود که به همراه سیستم چهار چرخ متحرک«xDrive» عرضه خواهد شد. ب‌ام‌و هنوز جزئیات قیمتی مربوط به نسخه فیس‌لیفت سری ۳ را منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود که قیمت آن نزدیک به قیمت پایه ۴۲ هزار دلاری ۳۳۰i و ۵۵ هزار دلاری M340i باشد.

خرید و فروش و قیمت سری ۳ سدان

جدیدترین آگهی‌های ب‌ام‌و سری ۳ سدان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.