قویترین SUV فول سایز جهان فقط با ۷۰۰ اسب!

نقد طراحی و معرفی کادیلاک اسکلید وی جدید به قلم علیرضا محمدزاده

0

ابتدای سال جاری میلادی بود که کادیلاک از نسخه پرفرمنس SUV فول سایز خود، یعنی Escalade-V رونمایی کرد و حالا این شرکت، جزئیات کاملی از مشخصات ظاهری و فنی این SUV قدرتمند را معرفی کرده است. کادیلاک Escalade-V که نخستین شاسی بلند سری «V» این برند محسوب می‌شود، ترکیبی است از ظرافت، قدرت و فناوری و اقتدار که در ظاهرش معرف عملکرد بالای آن است.

طراحی ظاهری کادیلاک اسکلید وی؛ بروزرسانی‌های جزئی اما مهم

آخرین نسل اسکالید، از یک طراحی بسیار جسورانه برخوردار بود، اما در نسخه V با یک فیس لیفت جزیی، استایل و نمای بیرونی متمایزتری را به نمایش می گذارد.اولین نکته در نمای جلو، استفاده از جلوپنجره مشبک مشکی رنگی است که در سایر محصولات نسخه«V» نیز شاهد آن بوده ایم. علاوه بر این، تغییرات ایجاد شده در برخی جزئیات جلو و عقب، مانند ورودی های هوای بزرگ تر سپر جلو و نیز دیفیوزر بزرگ عقب به همراه سراگزوزهای دوبل در دو طرف آن، پیکره این مدل را بیش از پیش عضلانی و اسپرت کرده است.همچنین استفاده از رینگ های بزرگ ۲۲ اینچی با طراحی متمایز وخاص، علاوه بر نمایش سیستم عملکردی ترمز سفارشی «Brembo» با کالیپرهای به رنگ قرمز«Edge Red», به بخشی از هویت محصولات سری «V» کادیلاک نیز تبدیل شده است.

طراحی کابین گادیلاک اسکلید وی؛ مدرن و پیشرفته

در داخل کابین کادیلاک Escalade-V، اولین نکته جالب توجه استفاده از صفحه نمایش منحنی ۳۶ اینچی است که طبق ادعای کادیلاک، نمایشگر فوق از تراکم پیکسلی دو برابری نسبت به یک تلویزیون ۴K برخوردار است؛ ضمن اینکه در بخش میانی این صفحه نمایش ۳۸ اینچی، یک صفحه نمایش مرکزی ۱۴/۲ اینچی نیز وجود دارد که از فناوری واقعیت افزوده برخوردار است.

با این حال، این نمایشگر بزرگ، تنها ویژگی جالب توجه در کابین نیست، فضای داخلی Escalade-V، دارای تریم مشکی، قهوه‌ای تیره به همراه چوب زبرا «Zebra» بوده و علاوه بر ماساژور صندلی‌های جلو، هر سه ردیف از پوشش چرم انیلین «Aniline» برخوردار هستند. همچنین، استفاده از سیستم صوتی استاندارد «AKG Studio Reference» به همراه ۳۶ بلندگو و برخورداری از صدای سه بعدی از دیگر ویژگی‌های جذاب کابین کادیلاک Escalade-V به شمار می‌آید.

پیشرانه‌ای متفاوت و وحشی

شاید بتوان مهم‌ترین بخش در نسخه جدید کادیلاک Escalade-V را در زیر کاپوت آن جستجو کرد، جایی که شاهد استفاده از همان پیشرانه ۶/۲ لیتری V8 مدل «CT5-V Blackwing» خواهیم بود با قدرتی معادل ۶۸۲ اسب بخار و گشتاوری ۸۸۵ نیوتن متری که حدود ۱۴ اسب بخار بیش‌تر از CT5-V است. این پیشرانه باعث می‌شود تا خودرو ظرف مدت ۴/۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد؛ ضمن اینکه تمامی قدرت از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چهار چرخ که در حالت استاندارد تقسیم قدرت ۵۰/۵۰ را دارد منتقل می‌شود. کادیلاک Escalade-V در اواخر تابستان ۲۰۲۲ و با قیمت پایه ۱۴۹۹۹۰ دلار و به عنوان مدل ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد.

جدیدترین آگهی‌های خودروهای کلاسیک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.