سفید برفی با قلب ۴۰۰ اسبی؛ معرفی مرسدس بنز C43 AMG

نقد طراحی و تحلیلی بر مرسدس بنز C43 AMG به قلم علیرضا محمدزاده

0

پس از گذشت حدود یک ماه از معرفی مرسدس SL43 به عنوان یک رودستر لوکس با پیشرانه چهار سیلندر خاص، حال این خودروساز آلمانی در جدیدترین محصول اسپرت خود، یعنی نسخه جدید سدان و استیشن C43 AMG، بار دیگر از این پیشرانه مدرن که برگرفته از خودروهای F1 مرسدس است، استفاده کرد.

هر دو مدل فوق به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری خطی مجهز شده‌اند که از تکنولوژی برق ۴۸ ولتی پشتیبانی می‌کند و منطبق بر فناوری توربوشارژر الکتریکی است که مهندسان AMG و تیم فرمول ۱ مرسدس، در حال حاضر در اتومبیل‌های خود از آن استفاده می‌کنند.

این قوای محرکه که در ترکیب با یک سیستم هیبریدی ملایم است، قدرتی معادل ۴۱۶ اسب بخار (۴۰۲ اسب بخار در حالت استاندارد) داشته و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و حدود ۲۶ اسب بخار قدرت بیشتری را در مقایسه با SL43 (با پیشرانه مشابه) تولید می‌کند. در موتور جدید قدرت از طریق یک گیربکس ۹ سرعته خودکار به چهار چرخ منتقل می‌شود و شتاب صفر تا ۱۰۰ معادل ۴/۶ ثانیه را برای C43 به ارمغان می‌آورد.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای کوتاه بین این مدل و رقبای اصلی آن یعنی ب‌ام‌و M340 و آئودی S4 داشته باشیم باید بگوییم که این دو مدل به ترتیب قدرتی معادل ۳۸۲ و ۳۴۹ اسب بخار تولید می‌کنند که کمتر از C43 است.

جدیدترین آگهی‌های مرسدس بنز

در بخش طراحی ظاهری و تغییرات استایلی که C43 در مقایسه با نسخه‌های استاندارد تجربه کرده، می‌توان از جلوپنجره پانامریکانا به همراه نشان و لوگوی AMG، سپر با فرمی تهاجمی واسپرت به همراه ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و عناصر تزئینی کرومی، رکاب‌های AMG، دیفیوزر عقب و دو جفت سراگزوز در هر طرف اشاره کرد که سبب شده تا این مدل کاراکتری تهاجمی، جدی و قدرتمند به خود بگیرد. با توجه به موارد اشاره شده، می توان گفت نسل جدید C43 همانند نسل قبلش، تغییرات استایلی جزئی، اما تکاملی و پویا را تجربه کرده است.

البته در همین بخش نباید از نشان «Turbo Electrified» روی گلگیرهای جلو و رینگ‌های استاندارد ۱۸ و سفارشی ۱۹ و ۲۰ اینچ غافل شد. اما در داخل کابین نیز همانند نمای بیرونی، تغییرات جزئی اما تکاملی بوده که از جمله می‌توان به صندلی‌های اسپرت AMG پوشیده شده با چرم مصنوعی «Merc’s Artico» و دوخت قرمز، کمربند های قرمز جیر و فرمان دی‌کات «D Cut» با کنترلرهای تنظیم حالت رانندگی «AMG Dynamic Select» اشاره کرد.

مرسدس در این مدل نیز از جدیدترین و آخرین نسخه سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX خود نیز استفاده کرده است. در پایان باید اشاره کرد که هنوز جزئیات قیمت و زمان دقیق عرضه مدل‌های سدان و استیشن واگن C43 منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که قیمت نسخه پایه آن از ۵۵ هزار دلار آغاز شود.

خرید و فروش و قیمت مرسدس بنز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.