وقتی هنوز دود از کنده بلند می‌شود؛ معرفی تویوتا لندکروزر ۷۰ جدید

راز ماندگاری پیرمرد دوست داشتنی تویوتا به قلم علیرضا محمدزاده

0

یکی از قدیمی‌ترین خودروهای خانواده تویوتا که تا به امروز همچنان در لیست محصولات این شرکت حضوری پررنگ و چشمگیر دارد، لندکروزر سری ۷۰ است که تولدش به زمانی به باز می‌گردد که بسیاری از ما هنوز متولد نشده بودیم و اخیرا باز هم سری جدید آن تا سال ۲۰۲۴ پیش‌فروش و سولدآور شد. این خودروی جان سخت و همه‌جارو در سال ۱۹۸۴ متولد شد و اکنون پس از ۳۸ سال، همچنان قوی، مقتدر و البته محبوب بسیاری از علاقمندانش به‌ویژه در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و استرالیا است.

این محبوبیت به حدی است که تویوتا تصمیم دارد تا پایان سال در استرالیا از نسخه بروزرسانی شده سری ۷۰ که قادر به پاس کردن مقررات سخت‌گیرانه‌تر تصادفات جانبی نیز است، رونمایی کند. در واقع، تقاضا برای لندکروزر ۷۰ باعث تشکیل یک لیست انتظاری طولانی‌مدت شده که پرسنل خط تولید تویوتا را برای بیش از دو سال مشغول نگه خواهد داشت. بر اساس اعلام مجله استرالیایی Drive و به استناد آمار نمایندگی‌های محلی این کشور، بر اساس نرخ تولید فعلی و پیش‌بینی‌ها، پیش‌بینی می‌شود که تحویل سفارشات فعلی تا سال ۲۰۲۴ زمانبر خواهد بود.

اما خبر خوش برای خریداران این است که شاید مجبور نباشند تا آن زمان منتظر بمانند، مشروط بر اینکه تویوتا راهی برای افزایش تولید سری ۷۰ بیابد هرچند تقریباً مشابه هر خودروی دیگر، مشکلات زنجیره تامین جهانی قطعات باعث کاهش سرعت تولید Land 70 شده است.

بد نیست بدانید این‌ خودرو در آستانه تولد چهل سالگی خود نیز قرار دارد و بر اساس اطلاعات رسمی سایت تویوتای استرالیا همچنان نسخه SUV J70 نیز بفروش می‌رسد که دارای یک موتور ۴.۵ لیتری V8 توربودیزل است، در حالی که در تریم GXL که بدون از دست دادن قابلیت‌های ۴×۴ کمی لوکس‌تر است. همچنین، نسخه GX به عنوان وانت با کَف بار تخت نیز همچنان عرضه می‌شود.

جدیدترین آگهی‌های تویوتا

اما چرا برخی از مردم یا بهتر است بگوییم، بسیاری از آن‌ها هنوز مجذوب وانت باری هستند که در نیمه اول دهه ۱۹۸۰ به بازار آمد؟ خب، پاسخ به نظر کوتاه و صریح است. این خودرو خراب‌نشدنی است، مقاوم است، بی دردسر است و شما را شیفته خود می‌کند. الیته فراموش نکنیم که قیمت نیز یک عامل تعیین کننده است زیرا در نسخه پایه کمی بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار استرالیا شروع می‌شود؛ در حالی که آخرین سری لندکروزر ۳۰۰ از حدود ۱۵۰,۰۰۰ دلار استرالیا شروع می‌شود.

لازم به ذکر است که J70 دقیقاً همان پیکاپی نیست که در سال ۱۹۸۴ بود و تویوتا آن را در طول دهه‌ها به طور مستمر و مرتب بروزرسانی کرده و اکنون با امکانات مدرن رفاهی متنوع و تقریبا گسترده‌ای مانند تهویه مطبوع، ترمز ABS و شیشه‌های برقی عرضه می‌کند و البته در تمامی نسخه‌های تولیدی کروز کنترل و صفحه نمایش لمسی ۶.۱ اینچی با ناوبری و بلوتوث استاندارد هستند، اما برای مدل جان سخت و قلدر GXL، علاوه بر موارد فوق، سیستم کمکی به حرکت در سربالایی نیز افزوده شده است.

صرف نظر از تریم‌های مختلف، سری ۷۰ دارای موتور دیزلی است که به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل است و نیرو را به هر چهار چرخ می‌فرستد. اما مدل‌های WorkMate و GX دارای هاب‌های قفل خودکار هستند، در حالی که GXL دارای قفل دیفرانسیل است. به صورت استاندارد، لندکروزر ۷۰ می‌تواند ۱۳۰ لیتر سوخت را در مخزن سوخت خود جای دهد، اما آپشنی برای مخزن سوخت بزرگتر با ۱۸۰ لیتر نیز وجود دارد.

اگر بخواهیم معادل یا رقیبی به لحاظ قدمت برای  J70 مثال بزنیم احتمالا اینئوس گرنادیر یکی از اصلی‌ترین‌ها خواهد بود زیرا نسخه‌های جدید لندکروزر، مرسدس کلاس G و لندروور دیفندر بسیار مجلل‌تر از مدل‌های قبلی خود هستند.

خرید و فروش و قیمت تویوتا لندکروز ۴ در

جدیدترین آگهی‌های تویوتا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.