غزلی روح نواز از کادیلاک؛ معرفی و بررسی کادیلاک لایریک ۲۰۲۳

نقد طراحی و تحلیلی بر کادیلاک لایریک 2023 به قلم فرزاد برخوداری

0

آخرین باری که کادیلاک لایریک Lyriq را دیدیم، به معنای واقعی کلمه از فضای فریز شده طراحی به فضای کوره تولید می‌رفت تا مورد تولید نهایی قرار بگیرد. این داستان در نوامبر ۲۰۲۱ بود که اتفاق می‌افتاد. این فرآیند برای تولید نهایی در آن نقطه تقریباً ۸۰ درصد تکمیل شده بود، بنابراین می‌توان فرض کرد که به تولید کامل تقریباً نزدیک شده است. در واقع، ممکن است تنها چند هفته دیگر شاهد تولد نمونه‌های پایه آن در نمایندگی‌های فروش باشیم.

به گفته انجمن کادیلاک، ما گزارش‌های تایید نشده‌ای می‌شنویم که روز ۲۱ مارس زمان معرفی نهایی این محصول خواهد بود. کارخانه تولیدی در اسپرینگ هیل، تنسی تحت بازسازی چند میلیون دلاری قرار گرفته، تا بتواند کراس‌اوور اولتیومی را مدیریت کند و به عنوان اولین خودروی تمام الکتریکی کادیلاک، مطمئناً موفقیت‌های زیادی برای آن وجود دارد.

در مقایسه با GMC Hummer EV – تنها خودروی تولیدی دیگر در سبد تولیدات جنرال موتورز که از باتری Ultium استفاده می‌کند – تکامل Lyriq از اولین عرضه تا تحویل نسبتاً سریع بوده است. ما اولین بار Lyriq را در آگوست ۲۰۲۰ به عنوان یک خودروی مفهومی دیدیم و پس از آن، اولین تولید نمونه قابل حرکت جاده‌ای Running Prototype در آوریل ۲۰۲۱ تقریباً همزمان بوده است. نمایندگی‌های فروش و بانک های طرف قرارداد، در ماه سپتامبر اقدام به ثبت سفارش نمودند و نسخه Debut Edition تمام رزروهای خود را تنها در ۱۰ دقیقه تکمیل کردند. این نمایانگر این است که کادیلاک مورد توجه خریداران خودروهای برقی است که به دنبال یک کراس‌اوور لوکس جذاب هستند.

Lyriq در پیکربندی یک موتور الکتریکی عرضه خواهد شد و نیرو بر روی چرخ‌های عقب اعمال می‌شود.

جدیدترین آگهی‌های خودرو

کادیلاک می‌گوید با یک پکیج باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی، قدرت نسبتاً متوسط ​​​​۳۴۰ اسب بخار  با ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید خواهد کرد. تخمین برد مسافت طی شده با باتری فول شارژ حدود ۴۸۰ کیلومتر است، اگرچه ارقام رسمی EPA هنوز منتشر نشده‌اند، اما ظاهراً زمانی که نوبت به شارژ مجدد می‌رسد، Lyriq شارژ سریع ۱۹۰ کیلوواتی را برای بازیابی ۳۲۱ کیلومتر مسافت برد در حدود نیم ساعت ارائه خواهد کرد.

در بحث استایل کادیلاک الکتریکی جدید چیزی متفاوت‌تر از نمونه‌های SUV کادیلاک بوده که تاکنون می‌شناختیم. به عبارتی میزان تقاضا برای خودروهای الکتریکی با استایل کراس‌اوور، چنان بالا گرفته که جنرال موتور را متمایل به ارائه خودرویی تمام الکتریکی با برند کادیلاک کرده است. فرم کلی بدنه یادآورده استایل رنجرور ولار است، اما جزئیات اختصاصی کادیلاک را با خود به همراه دارد، مانند چراغ‌های عقبی که به سمت ستون‌های عقب متمایل می‌شوند، چراغ‌های عمودی جلو با گریل شیشه‌ای دکوراتیو که همچنان شکوه و عظمت کادیلاک را در خود حفظ کرده است که از نمونه‌های بارز و شاخص در این مدل از خودرو است.

در کل، پیچیدگی‌های بصری و بازی خطوط آن را بیشتر شبیه به خودروهای کره‌ای کرده که نمایانگر تاثیر مستقیم تقاضای بازار نسبت به فرم‌های کمی شلوغ‌تر نسبت به خودروهای رقیبی مانند ولوو و رنج‌رور هستند. اگر تولید واقعاً از ۲۱ مارس که به تقویم ما اول فرودین ۱۴۰۱ می‌شود آغاز شود، به این معنی است که کادیلاک برنامه دارد که مدل Lyriq را در نمایندگی‌ها در فصل تابستان به طور گسترده ارائه کند.

شروع قیمت از ۵۹۹۰۰ دلار؛ که به پول ما چیزی حدود یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان می‌شود یعنی هم قیمت یه تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۵ یا ۱۶ در کشورمان. به طور قطع مدل‌های چهار چرخ متحرک در حال ساخت هستند و همچنین صحبت از مدل‌هایی با عملکرد بالا و قدرت بیشتر برای تکمیل خط تولید وجود دارد.

جدیدترین آگهی‌های خودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.