اسپای شات‌هایی که به بازار خواهند آمد!

تحلیلی بر پیش نمایش ۳ محصول جدید از بزرگان خودروسازی آلمان به قلم فرزاد برخورداری

0

رندر غیررسمی نسل جدید مرسدس بنز GLC 2023

جاسوسان و عکاسان صنعتی، چند روز گذشته شاهد بودند که نسل جدید مرسدس بنز GLC، با پوشش‌های استتاری سنگین‌تر خود را به پوشش‌های نازک‌تری که چیز زیادی را پنهان نمی‌کرد تغییر داده‌اند که حداقل بخشی از فضای سرنشینان ماشین هم مشخص شده است.

با این حال، رندرهای دیجیتالی ارائه شده توسط هنرمند نیکیتا چویکو در Kolesa کافی بود تا پیش نمایشی از SUV جدید بنز به تصویر بکشد که رندرهای غیررسمی GLC-Class آینده را از جلو و عقب به تصویر می‌کشند و تغییرات مورد انتظار را در چهره جلو و همچنین چراغ‌های عقب، برجسته می‌کنند. مطمئناً این یک رویکرد تکاملی است که برخلاف تغییر فرمول همیشگی مرسدس است. اگرچه طراحی مجدد بیرونی معمولی به‌روز‌رسانی‌های مهم‌تری را در زیر پنهان می‌کند. از جمله موارد دیگر که در GLC-Class جدید باید انتظار داشت، کمی بزرگتر از مدل قبلی خواهد بود، بنابراین فقط یک پوسته و تغییر چهره ساده نیست.

پیش نمایش ۳ خودروی سال ۲۰۲۳ از بزرگان خودروسازی آلمانعلاوه بر این رندرها، ویدیوهای جاسوسی تازه نمونه‌های اولیه را در تست‌های برفی شکار کرده، که سعی می‌کنند تا ارزیابی‌های زمستانی را قبل از رسیدن هوای گرم‌تر به پایان برساند که در برخی موارد، بازتاب نور از روکش کامو خطوط بدنه را نشان می‌دهد که در غیر این صورت دیده نمی‌شدند.

پیش نمایش ۳ خودروی سال ۲۰۲۳ از بزرگان خودروسازی آلماننسل بعدی GLC در مورد گزینه‌های موتورهای انتخابی باید با سی کلاس مشخصات مشترکی داشته باشد و این یعنی استفاده از موتورهای چهار سیلندر توربوشارژ دار و … . بله، این شامل مدل‌های نهایی و تقویت شده AMG نیز خواهند بود. طبیعتاً برقی‌سازی با تنظیمات هایبریدی و پلاگین هیبریدی نیز در منوی GLC وجود خواهد داشت. پیش‌بینی شده است که نسخه برتر مرسدس AMG آن می‌تواند بیش از ۶۰۰ اسب بخار با ترکیب پیشرانه هایبریدی داشته باشد. می‌توان گفت که این خودرو زودتر از آنچه به نظر می‌رسد عرضه خواهد شد. این امر قطعاً قبل از پایان سال جاری میلادی اتفاق خواهد افتاد که نسل بعدی کلاس GLC را به یک مدل ۲۰۲۳ تبدیل خواهد کرد.

ب‌ام‌و ایکس وان BMW X1 2023

پیش از هرچیز، عکس‌های جاسوسی نشان می‌دهند که این خودرو، جلوپنجره دندان‌دار (دندان موش کور) را به ارث نخواهد برد. نسل فعلی X1 قدیمی‌ترین کراس اوور در خط تولید BMW تا به امروز است. در سال ۲۰۱۵ با یک پلت فرم مبتنی بر یک کراس‌اوور مینی عرضه شد و در آستانه هفتمین سال تولید خود قرار گرفت. فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۹ پیر شدن خودرو را به تعویق انداخت، اما در هر صورت، کوچکترین کراس‌اوور BMW قرار است دوباره احیا شود.

به گفته ب‌ام‌و، نسل سوم X1 امسال و مطابق با چرخه عمر هفت ساله این برند برای هر مدل، معرفی خواهد شد. عکس‌های جاسوسی اخیر همچنین نشان می‌دهد که طرح نهایی خودرو به شکل اصلی خود رسیده، زیرا خودروهای آزمایشی که این روزها جاسوسان صنعتی از آن تصاویری منتشر می‌کنند دارای استتارهای بیشتری شده‌اند.

پیش نمایش ۳ خودروی سال ۲۰۲۳ از بزرگان خودروسازی آلمانبه نظر می‌رسد که BMW رویکرد محتاطانه‌تری را برای X1 جدید خود در پیش گرفته است. جلوپنجره پهن باقی می‌ماند، اما مانند XM نخواهد بود یا طراحی بحث برانگیز «دندان های باگزبانی» سری ۴ را نخواهد داشت. رندرهای به دست آمده همچنین چراغ‌های جلوی بزرگ‌تر و خشن‌تری را در مقایسه با مدل قبلی نشان می‌دهد.

جدیدترین آگهی‌های خودرو

سپر در خودروهای آزمایشی به خوبی پنهان شده است، اما من فکر می‌کنم ب‌ام‌و X1 جدید دارای ورودی‌های هوای گوشه عمودی خواهند بود. به طور کلی، ظاهر جدید برعکس مدل‌ها و خودروهای مفهومی اخیرمحافظه کارانه تر خواهد بود. در مورد ابعاد خودرو، من انتظار نداری که بیشتر از مدل قبلی رشد یا پف کند. اما به نظرم طول آن همچنان کمتر از ۴.۵ متر خواهد بود زیرا اکثر رقبای ایکس ۱ در همین رنج قرار می‌گیرند. با این حال، ممکن است چند میلیمتر در عرض و ارتفاع افزایش یابد تا فضای بیشتری در داخل کابین برای سرنشینان به وجود بیاید.

در هر حال، ب‌ام‌و X1 فعلی با طولی معادل ۴۴۳۹ میلی متر، عرضی برابر با ۱۸۲۱ میلی متر و ارتفاع ۱۶۱۲ میلی متری، خودروی نسبتاً جمع و جوری است. در حالی که ظاهر بیرونی ممکن است بیشتر تکاملی باشد تا انقلابی، ما منتظر تغییرات چشمگیرتری در داخل هستیم. عکس‌های جاسوسی اخیر نشان می‌دهد که یک صفحه نمایش شناور عریض که مجموعه ابزار و سیستم اطلاعات سرگرمی را در خود جای داده در کنسول خودرو خودنمایی می‌کند.

پیش نمایش ۳ خودروی سال ۲۰۲۳ از بزرگان خودروسازی آلمانکنسول مرکزی شامل یک آرم رست بلند و تونلی که جای دست دارد و داشبرد بلند با کنترل‌های iDrive درست در انتهای آن ارائه شده، همچنین یک حفره کوچک در زیر پشتی صندلی آن وجود دارد. در مورد پیشرانه‌های در نظر گرفته شده باید گفت  از بنزینی‌های هایبریدی و توربودیزل و احتمالا یک گزینه پلاگین هیبرید هم می‌تواند در دسترس باشد. نسخه M35i با کارایی بالا به همراه مدل تمام الکتریکی iX1  هم در دست تولید هستند.

پورشه پانامرا ۲۰۲۴ به دنبال پیشرانه‌های بنزینی قدرتمندتر

گفته می‌شود که مدل پلاگین هیبرید این ماشین دارای باتری بزرگ‌تری خواهد بود تا قدرت بیشتری تولید و مصافت بیشتری را بتوان با آن طی کرد. با موفقیت تجاری بزرگ پورشه در مدل تایکان، طرفداران خودروهایی که موتورهای احتراق درون‌سوز دارند نگران این بودند که پانامرا نیز به سرنوشت مدل ماکان دچار شود. انتظار می رود پورشه این کراس‌اوور اسپرت و یک نسخه الکتریکی کاملاً متفاوت را برای چند سال بفروشد و سپس آن را به یک مدل الکتریک ICE به جای به‌روزرسانی پانامرای فعلی تغییر بدهد و همانطور که با مدل ماکان Macan انجام شد، کارشناسان زوفنهاوزن در حال کار روی یک خودروی نسل بعدی و تغییرات گسترده‌تر هم هستند.

پیش نمایش ۳ خودروی سال ۲۰۲۳ از بزرگان خودروسازی آلمانپانامرا در تصویر چند هفته پیش به عنوان یک نمونه اولیه استتار شده دیده شد که البته به نظرم بسیار آشنا به نظر می‌رسید، اما نشریه Autocar معتقد است که تغییرات زیادی در زیر پوسته بدنه خود دارد. گفته می‌شود که این لیفت‌بک با قابلیت‌های بالا، با کد ۹۷۲ به موتورهای بنزینی ۲.۹ لیتری V6 و ۴.۰ لیتری V8 بنزینی قدرتمندتری و به فناوری هیبریدی هم مجهز خواهد شد. اما وقتی صحبت از هیبریدی شدن می‌کنیم، مدل PHEV را هم باید به این گزینه ها افزود.

اخبار تکمیلی نیز حکایت از آن دارند که تمام مدل‌های E-Hybrid که برای نسل سوم پانامرا در نظر گرفته شده، از موتورهای به‌روز و موتورهای الکتریکی بهره‌مند خواهند شد. این PHEVها همچنین بسته باتری بزرگتری خواهند داشت تا با خاموش شدن موتور احتراق درون‌سوز، مسافت «به طور قابل توجهی بیشتری» طی کنند. علاوه بر این، مجله بریتانیایی و معتبر اوتوکار بر این باور است که پانامرا اصلاح‌شده نرم‌افزار بهبود یافته‌ای را برای فعال کردن نرخ شارژ سریع‌ترهم خواهد داشت.

پیش نمایش ۳ خودروی سال ۲۰۲۳ از بزرگان خودروسازی آلمانگفته شده که هر یک از نسخه‌های جدید این ماشین دارای عملکرد بهتری نسبت به نسل های پیشین خود خواهند داشت، این در حالیست که جزئیات مربوط به فضای داخلی پانامرای جدید همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. همانطور که معمولاً در مورد یک خودروساز لوکس اتفاق می‌افتد، پورشه احتمالاً راهی پیدا خواهد کرد تا فناوری و آپشن‌های بیشتری را در پانامرا ۲۰۲۴ جمع کند، با در نظر گرفتن اینکه اطلاعات و دایره سرگرمی‌های داخل خودرو، به مدد استفاده از نسل پنجم خطوط مخابرات ۵G خواهد بود پس این امکانات سرعت و کیفیت بالاتری خواهند داشت. انتظار نداشته باشید که به این زودی مدل بازسازی شده را ببینید زیرا اتوکار معتقد است که تا سه ماهه سوم ۲۰۲۳ به طور رسمی معرفی نخواهد شد و فروش آن تا پایان همان سال یا اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

جدیدترین آگهی‌های خودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.