سگ هار آقای بوشمن؛ نگاهی به کرالر یک میلیون دلاری برابوس

تحلیلی بر کرالر یک میلیون دلاری برابوس به قلم علیرضا محمدزاده

0

نام برابوس همواره به عنوان یکی از تیونرهای صاحب نام مرسدس بنز از اعتباری بالا برخوردار بوده است. از گذشته تا امروز، برابوس در کنار تولید محدود برخی مدل‌های اختصاصی، اقدام به بازمهندسی نسخه‌های AMG کرده که البته این بار داستان متفاوت است زیرا در برابوس ۹۰۰ کرالر شما با یک شاسی بلند متفاوت و قدرتمند در قامت یک باگی روبرو می‌شوید که از ظاهر و باطنی خاص برخوردار است. این آفرودر باگی به دلیل سبک و سیاق خاص طراحی بدنه و برخی مشخصه‌های فنی قطعا خودرویی خیابانی نیست، اما برای عشاق کویرنوردی و مسیرهای سنگلاخ و سخت بسیار مناسب است.

برابوس کرالر یا «خزنده» تنها به تعداد ۱۵ دستگاه تولید می‌شود و همین تیراژ ناچیز تولیدی باعث شده تا قیمت ۹۴۵ هزار دلاری را برای خود به ثبت برساند، عددی که به نظر برای یک برابوس باگی نه چندان زیبا خیلی معقول به نظر نمی‌رسد تا نظر «خاص پسندان» چه باشد!

در طراحی بدنه رگه‌هایی از مرسدس G کلاس به وضوح قابل مشاهده است، اما فراموش نکنیم که این شباهت‌ها به گریل و چراغ‌های گرد جلو محدود می‌شود و زیرساخت بدنه، شاسی و فنربندی و تعلیق خودرو به طور کامل برای این مدل طراحی و مهندسی شده است. محاسبات شاسی نردبانی مستقل این مدل بطور کامل توسط تیمی از مهندسین مرسدس و برابوس انجام شده و به منظور کاهش وزن هر چه بیشتر، در ساخت قطعات آن از فیبرکربن استفاده شده است.

با توجه به کلاس «باگی» برخی الزامات خاص طراحی در این مدل لحاظ شده که شامل حذف درب‌ها، یک اسپیس فریم فلزی مقاوم با رنگ قرمز در کنار گلگیرهای پهن و متورم، ورودی‌های هوای بزرگ، ورودی هوای روی درب موتور، لایت بار بالای شیشه جلو، بال عقب و اگزوزهای جانبی در کنار رینگ و تایر ویژه این مدل را شامل می‌شود، اما در پس چهره خاص و متفاوتش، کرالر با فاصله ۵۳۰ میلی متری کف از سطح زمین یک آفرودر بلند قد محسوب می‌شود که با توجه به محورهای قابل انعطاف، تایرهای قطور و تعلیق و کمک فنرهای قابل تنظیم در کنار رینگ‌های ۲۰ اینچی Monoblock HD و تایرهای سفارشی آفرود Maxxis Razr امکان عبور از هر مسیری را دارد.

جدیدترین آگهی‌های مرسدس بنز

و اما در زیر درب موتور این غول بیابانی، با یک پیشرانه AMG روبه‌رو هستیم که مانند همیشه توسط برابوس پیش از این تقویت شده بود. این موتور تویین توربو V8 با حجم ۴٫۵ لیتری خود ۸۸۸ اسب بخار قدرت دارد که در برابوس ۹۰۰ کرالر گشتاور به ۱,۰۵۰ نیوتن متر محدود شده است و قدرت ذکر شده از طریق جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود که در کنار سیستم قفل‌کننده دیفرانسیل باعث می‌شود تا در شرایط خاص به کمک آن بتوان هر نوع مسیری را به راحتی پشت سر گذاشت.

در داخل کابین خودرو نیز با چهار صندلی مجزا از جنس فیبرکربن که با پارچه قرمزرنگ پوشیده شده روبه‌رو هستیم و علی‌رغم آنکه به ظاهر با یک آفرودر جان سخت و سنتی روبرو هستیم، اما همچنان دو صفحه نمایش نسبتا بزرگ بر روی داشبورد داریم که در کنار جلوآمپر دیجیتال و سامانه تنظیمات خودرو در کنار یک صفحه نمایش ضدآب و مقاوم در برابر دما جهت نمایش سیستم مکان‌یابی، امکاناتی نظیر چهار کلاه ایمنی فیبرکربنی و یک سیستم ارتباطی بی‌سیم دوطرفه هم به مالکان این خودرو ارائه می‌شود تا همه سرنشینان این خودرو آماده یک آفرود جذاب و سریع باشند. و در پایان باید بدانیم که این غول بیابانی برابوس ۹۴۵ هزار دلار قیمت دارد که از اکثریت محصولات پرمیوم برابوس هم گران‌تر است.

خرید و فروش و قیمت مرسدس بنز

جدیدترین آگهی‌های مرسدس بنز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.