مقایسه هوندا سیویک با تویوتا کرولا و میتسوبیشی لنسر

رقابت ژاپنی‌های به‌نام

0

کمپانی هوندا نسل دهم سیویک را در سال ۲۰۱۲ و کمی بعد از بحران اقتصادی در امریکا عرضه کرد. این کمپانی به‌منظور جلب مشتری سعی در ارائه محصولی به‌غایت اقتصادی کرد و موفق هم بود. این شخصیت اقتصادی سیویک باعث شد تا طراحی ظاهری و مشخصات فنی آن چنگی به دل کارشناسان نزند. اما نتیجه سنجش‌های کارشناسان هوندا دقیق‌تر از منتقدان‌ بود، چون این خودرو توانست در سال عرضه پرفروش‌ترین خودروی سال آمریکا لقب بگیرد. هرچند بعد از کسب این موفقیت هوندا به نقدها توجهات لازم را کرد و در سال ۲۰۱۲، نسخه بازطراحی شده سیویک نسل ده را عرضه کرد. این حقیقت گویای سختی رقابت با سیویک به‌نظر می‌رسد؛ خودرویی که مورد نقد واقع‌شده‌اش هم پرفروش‌ترین است. در این مطلب به مقایسه هوندا سیویک با تویوتا کرولا ۲۰۱۴ و میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۴ می‌پردازیم که رقبای سرسختی برای سیویک هستند.

مقایسه هوندا سیویک با تویوتا کرولا ۲۰۱۴

کرولای ۲۰۱۴ نیز مانند هوندا سیویک یک نسخه بازطراحی‌شده است که تغییراتی در ظاهر و برخی بخش‌های فنی داشته تا بازار خود را حفظ کند. از بحث سلیقه‌ای طراحی ظاهری که بگذریم، به فضای داخل کابین می‌رسیم. با مقایسه هوندا سیویک با تویوتا کرولا متوجه می‌شویم که سیویک در همه جهات کوچک‌تر از کرولاست که این کوچک‌تر بودن در فضای کابین نیز تأثیر گذاشته و جای پای سرنشینان عقب را کم‌تر از حدِ استاندارد کرده است. به‌طورکلی سیویک کابین کوچکی دارد که معضل بیش‌تر سدان‌های کوچک و کامپکت به‌شمار می‌رود.

اما در مورد مشخصات فنی دو خودرو باید گفت عملکرد موتور ۲۰۰۰ سی‌سی تویوتا کرولا با ۱۴۳ اسب‌بخار بهتر از موتور ۱.۸ لیتری هوندا سیویک با ۱۳۹اسب‌بخار قدرت است. شتاب دو خودرو و سقف سرعت‌شان نیز بسیار به هم نزدیک است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر کرولا ۱۰.۶ ثانیه و سیویک ۱۰.۴ ثانیه زمان می‌برد. سقف سرعت‌شان نیز به‌ترتیب ۲۰۰ و ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت است.

دو خودرو در تست‌های ایمنی جاده‌ای امریکا و Euro NCAP اروپا پنج ستاره دریافت کرده‌اند ولی هوندا سیویک در تست مهم IIHS آمریکا توانسته بهتر ظاهر شود و از نظر کارشناسان نیز سیویک خودرویی ایمن‌تر است. اما در مورد امکانات رفاهی باید گفت تویوتا کرولا به‌طور استاندارد دارای آپشن‌های بیش‌تری است و اگر همه آن‌ها را در هوندا سیویک بخواهید داشته باشید باید سراغ نسخه فول‌آپشن آن بروید.

با مقایسه هوندا سیویک با کرولا از نظر موارد اقتصادی و استحکام باید گفت هر دو محصول کمپانی‌های با کیفیت ژاپنی هستند. یعنی تویوتا و هوندا که محصولات‌شان به خراب نشدن و استهلاک پایین معروف است. درضمن مصرف هوندا سیویک در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۳ لیتر است و تویوتا کرولا ۷.۵ لیتر. شما می‌توانید آگهی‌های خرید و فروش تویوتا کرولا را در دیوار مشاهده کنید.

مقایسه هوندا سیویک با تویوتا کرولا و میتسوبیشی لنسر

مقایسه هوندا سیویک با میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۴

میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۴ محصولی از میتسوبیشی است که بعد از سال‌ها دوریِ تولیدات این کمپانی از ایران وارد کشور شد. لنسر به‌گونه‌ای طراحی شده‌ که در ذهن‌ها باقی بماند و سعی در متفاوت و خاص بودن در چهره‌اش دیده می‌شود، آن‌چه در سیویک به‌چشم نمی‌خورد. هوندا سیویک طراحی جالبی دارد اما متفاوت و منحصربه‌فرد نیست. با مفایسه هوندا سیویک با میتسوبیشی لنسر از نظر فضای داخل کابین و جای کافی برای تمام سرنشینان، باز هم میتسوبیشی لنسر در اولویت قرار می‌گیرد، اما از نظر راحتی، تکانش‌های کم، انحراف نداشتن و نرمی رانندگی که ناشی از سیستم تعلیق و فرمان‌پذیری قوی خودرو است، هوندا سیویک برنده رقابت محسوب می‌شود.

موتور ۱۸۰۰ سی‌سی میتسوبیشی لنسر توان تولید ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت را دارد که با جعبه‌دنده  CVT همراه است. اما این موتور در عمل ضعیف ظاهر می‌شود و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومترِ ۱۱.۵ ثانیه‌ای نصیب خودرو می‌کند. مصرف سوخت دو خودرو تقریباً برابر است. میتسوبیشی لنسر ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند، هوندا سیویک ۶.۳ لیتر. فرمان‌پذیری و ترمزهای سیویک نیز اوضاع بهتری دارد.

اما نکته مهم در نبود خدمات پس از فروش برای هر دو خودرو، استهلاک پایین است که از آن سیویک خواهد بود. برای دیدن آگهی‌های خرید میتسوبیشی لنسر و اطلاع از قیمت‌های آن می‌توانید به سایت دیوار مراجعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره هوندا سیویک و ارزش خرید آن در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش هوندا سیویک مطلع شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.